NO122 Nynorsk i opplæringa 2

Emnekode: 
NO122
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2025 Vår
Emnenavn på engelsk: 
New Norwegian in education II
Emnenavn på bokmål: 
Nynorsk i opplæringa 2
Eksamenssemester: 
2025 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

Nynorsk i opplæringa 2 er primært retta mot lærarar som underviser i norsk i grunnopplæringa. Emnet har eit praktisk og undervisningsorientert perspektiv som vil gi auka kompetanse i nynorsk og i å undervise i norsk. Studentane skal kunne vurdere og vidareutvikle eigen undervisningspraksis i nynorsk i høve til læreplanen, utvikle eigenkompetanse i nynorsk, og kjenne til og bruke relevant fagleg og fagdidaktisk teori. Nynorsk i opplæringa 2, NO122, har eit kultur- og danningsperspektiv.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Ved fullføring av dette emnet skal studenten ha kunnskap om:

  • Nynorsk språkdidaktikk, inkludert språkbadsmetodikk og grammatikkdidaktikk
  • Litteratur og litteraturformidling, med vekt på nynorsk barne- og ungdomslitteratur
  • Språksituasjonen i Noreg i eit internasjonalt perspektiv
Ferdigheiter
  • Studenten skal kunne utvikle og leggje til rette for god nynorskundervisning, anten nynorsk er hovudmål eller sidemål
  • Leggje til rette for og stimulere til skrivelyst og skriveglede ved å bruke nynorsk i opplæringa
  • Leggje til rette for og stimulere til leselyst og leseglede gjennom aktiv bruk av nynorske tekstar i opplæringa
  • Bruke læringsfremjande vurderings- og rettleiingsstrategiar i arbeid med elevtekstar på nynorsk
Generell kompetanse
  • Studenten skal analysere og reflektere over læraren si rolle som modell, som formidlar og rettleiar i ein språksituasjon med ulike språkformer og kulturelt mangfald
  • Bruke IKT i undervisninga, både fagleg og didaktisk
  • Utvikle sin eigen nynorske tekst- og språkkompetanse gjennom eiga skriving
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Undervisninga blir organisert på læringsplattforma Canvas. Det er ein føresetnad at studenten disponerer datamaskin med nett-tilkopling og programvare for tekstbehandling. Emnet er delt i tre delemne som vil bli introduserte i kvar sin undervisningsmodul fordelt over eitt semester. Kvart delemne vil ha ein eigen fagleg profil med tilhøyrande pensumlitteratur og arbeidskrav. 

Studentane skal tileigne seg lærestoffet gjennom lesing av pensum, deltaking i læringsplattform og skriftleg refleksjon over fagstoffet. Studentane vil få rettleiing og vurdering, og produkta som vert lagt i mapper for endeleg vurdering skal vere resultat av ein prosess der også medstudentar har vore rettleiarar. Studentane skal utvikle eigen rettleiingskompetanse ved å rettleie kvarandre. Det blir lagt vekt på å skape eit læringsmiljø der studentane lærer gjennom aktiv deltaking og samhandling.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Til kvart delemne knyter det seg eigne arbeidskrav. Emnet er delt i 3 delemne og til kvart delemne er det knytt 5 arbeidskrav, til saman 15 arbeidskrav. Alle arbeidskrav skal skrivast på nynorsk.

Til kvart delemne må studenten:

  • skrive to mindre tekster på 1-2 sider
  • gje respons til medstudentar
  • skrive ei godkjenningstekst, på 1600 ord (+/- 10 %) (til saman 3 godkjenningstekster). Alle tekstene inngår i ei arbeidsmappe som skal godkjennast av faglærar.

For å få gå opp til eksamen (15 studiepoeng) må alle arbeidskrav vere godkjente.

Sensorordning
Maksimumstal: 
45
Emneansvarleg: 
Siri Vågene
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Norsk 2, nynorsk i opplæringa, 1.-13. trinn (nettstudium)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individuell
Semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
På grunnlag av godkjent arbeidsmappe får studentane gå opp til eksamen. Eksamensoppgåva blir arbeidd fram gjennom prosessorientert skriving der studentane skal arbeide vidare med ein av godkjenningstekstane (1600 ord, +/- 10 %) og utvide denne til ei eksamensoppgåve (3000 ord, +/- 10 %). Eksamen er altså individuell, men byggjer på ein fagtekst der det i skriveprosessen er gitt respons frå medstudentar og faglærar.

Oppgåva skal leverast elektronisk innan ein fastsett frist. Eksamenssvaret skal skrivast på nynorsk, og tematisere nynorsk i opplæringa.
Eksamensoppgåve på 3000 ord (+/- 10 %)
Godkjent av: 
Silje Ims Lied