IPA312 Helsefremjande samfunnsutvikling - med vekt på samarbeid og medverknad

Emnekode: 
IPA312
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Master
Undervisningssemester: 
2025 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Health promoting community development - with an emphasis on collaboration and participation
Emnenavn på bokmål: 
Helsefremmende samfunnsutvikling - med vekt på samarbeid og medvirkning
Eksamenssemester: 
2025 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen. 

Om emnet

Emnet skal gi inngåande kunnskap om ulike perspektiv på helsefremjande arbeid, medverknad, livsløpsperspektiv og ulike former for samarbeid. Emnet skal gjere studenten i stand til å identifisere - med eit kritisk blikk - korleis desse overordna perspektiva i praksis kan bidra til helsefremjande samfunnsutvikling. Kritisk refleksjon som tilnærming til læring, der eigne (praksis)erfaringar vert brukte i individuelle og gruppebaserte refleksjonar, er også viktige tilnærmingar i dette emnet. Emnet er relevant for arbeid med samfunnsutvikling generelt, men vil ha særleg søkelys på lokalsamfunnsutvikling.

Emnet er valemne i masterprogramma i samfunnsplanlegging og leiing eller helse- og sosialfag. Emnet kan også takast som vidareutdanningsemne.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Kandidaten

  • har inngåande kunnskap om ulike perspektiv på helsefremjande arbeid
  • har inngåande kunnskap om samfunnsutvikling i livsløpsperspektiv
  • har inngåande kunnskap om samarbeid - tverrfagleg og tverrsektorielt - og medverknad
Ferdigheiter

Kandidaten

  • kan innhente og kritisk vurdere ulike kunnskapsgrunnlag som kan vere aktuelle i utgreiingsarbeid og planar for helsefremjande samfunnsutvikling
  • kan bruke livsløpsperspektiv og teoriar om ulike former for samarbeid og medverknad til å analysere praksis i arbeid for helsefremjande samfunnsutvikling
  • kan gjennomføre eit sjølvstendig utviklingsarbeid med relevans for helsefremjande samfunnsutvikling
  • kan reflektere rundt og identifisere etiske utfordringar i arbeidet for helsefremjande samfunnsutvikling
Generell kompetanse

Kandidaten

  • kan kommunisere og samarbeide med ulike aktørar om problemstillingar og analysar som gjeld helsefremjande samfunnsutvikling
  • kan bidra til nytenking og utviklingsprosessar (innovasjon) for helsefremjande samfunnsutvikling
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Undervisninga er lagt til to fysiske samlingar, kvar på tre undervisningsdagar.

Det vert lagt vekt på studentaktive læringsformer med veksling mellom førelesing og arbeid i grupper.

Det er forventa studentaktivitet både på og mellom samlingane.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Arbeidskrav:

Tre arbeidskrav, som kan vere skriftlege eller munnlege arbeid. Meir informasjon om arbeidskrava, m.a. om type arbeidskrav og omfang, vert gitt ved semesterstart.

Sensorordning
Maksimumstal: 
50
Emneansvarleg: 
Randi Bergem
Ellen Strøm Synnevåg
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Helse- og sosialfag - master (deltid)
  • Samfunnsplanlegging og leiing - master (deltid)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individuell
1 semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
100 %
Det vert gitt rettleiing på oppgåva. Meir informasjon om
oppgåva vert gitt ved semesterstart.
Emne som gir reduksjonGrad av overlappVektingsreduksjon
POL301 Politikk, folkehelse og livsløp - Overordna perspektiv
100%
15 stp.
POL302 Helsefremjande lokalsamfunn - Samhandling
100%
15 stp.