Profile picture for user andremar

Marianne Hareide Andreasen

Stipendiat

 

 

Utdanning

Ph.d. i profesjonsrettede lærerutdanningsfag, Høgskolen i Innlandet - ikkje avslutta

NAFOL-alumni, NTNU, 2017-2020

Cand.pæd. i pædagogisk psykologi, DPU, Aarhus Universitet, 2014

Diplom i specialpædagogik, UCN, 2008

Folkeskolelærer, Aalborg Seminarium 1994-2000

 

 

 

 

Faglege interesser

vurdering og feedback i skulen

inkludering

spesialpedagogikk

didaktikk

kommunikation

læreplanar

Undervisning

UL 302

PPU

GLU

arbeidserfaring

Ph.d.-stipendiat, Avdeling for Humanistiske fag og lærarutdanning, Høgskulen i Volda, 2016-

Høgskulelektor, Institutt for Pedagogikk, Høgskulen i Volda, 2016

Speciallærer for barn og unge med autisme i spesialklassene på Kærbyskolen, Aalborg, 2008-2016

Speciallærer, Døvblindecentret, Aalborg, 2005-2006

Specialundervisningslærer, Vester Mariendal Skole 2004-2005 

Specialundervisningslærer, Løvvangskolen, 2002-2003

Folkeskolelærer, Løvvangskolen, 2002

Lærer, Hobro Nordre Skole, 1999-2000

Lærer, Dronninglund Friskole, 1996-1997

 

 

Forskningsgruppe

Spesialpedagogikk og inkludering

Vitskapeleg arbeid

CRIStin

Anna

Math Teachers’ perspectives on teaching students struggling with assignments
Publisert 2022 av Marianne Hareide Andreasen

Students’ perspectives on struggles related to mathematics 2
Publisert 2022 av Marianne Hareide Andreasen

Students’ perspectives on struggles related to mathematics 1
Publisert 2022 av Marianne Hareide Andreasen

Ny lov - nye omgrep?
Publisert 2021 av Marianne Hareide Andreasen, Anne Randi Fagerlid Festøy, Peder Haug, Silje Ims Lied, Ann Helen Lonbakken, Gunhild Nordvik Reite, Anne-Kari Remøy, Kari Eldby Rygg, Iselin Vatnehol Waage, Berit Huse

Students articulation about participation in mathematics
Publisert 2021 av Marianne Hareide Andreasen

Udkast til art. 2: Samtaler om matematik
Publisert 2020 av Marianne Hareide Andreasen

Challenges in assessing and teaching mathematics
Publisert 2019 av Marianne Hareide Andreasen

Teachers challenges- in teaching students in mathematics
Publisert 2018 av Marianne Hareide Andreasen

Current validity of teachers’ challenges in teaching students struggling with mathematics
Publisert 2018 av Marianne Hareide Andreasen