Marianne Hareide Andreasen
Stipendiat
Utdanning
Ph.d. i profesjonsrettede lærerutdanningsfag, Høgskolen i Innlandet - ikkje avslutta
NAFOL-alumni, NTNU, 2017-2020
Cand.pæd. i pædagogisk psykologi, DPU, Aarhus Universitet, 2014
Diplom i specialpædagogik, UCN, 2008
Folkeskolelærer, Aalborg Seminarium 1994-2000
Faglege interesser
vurdering og feedback i skulen
inkludering
spesialpedagogikk
didaktikk
kommunikation
læreplanar
Undervisning
UL 302
PPU
GLU
arbeidserfaring
Ph.d.-stipendiat, Avdeling for Humanistiske fag og lærarutdanning, Høgskulen i Volda, 2016-
Høgskulelektor, Institutt for Pedagogikk, Høgskulen i Volda, 2016
Speciallærer for barn og unge med autisme i spesialklassene på Kærbyskolen, Aalborg, 2008-2016
Speciallærer, Døvblindecentret, Aalborg, 2005-2006
Specialundervisningslærer, Vester Mariendal Skole 2004-2005
Specialundervisningslærer, Løvvangskolen, 2002-2003
Folkeskolelærer, Løvvangskolen, 2002
Lærer, Hobro Nordre Skole, 1999-2000
Lærer, Dronninglund Friskole, 1996-1997
Forskningsgruppe
Spesialpedagogikk og inkludering
Vitskapeleg arbeid
CRIStin
Anna
Math Teachers’ perspectives on teaching students struggling with assignments
Published 2022 av Marianne Hareide Andreasen
Students’ perspectives on struggles related to mathematics 2
Published 2022 av Marianne Hareide Andreasen
Students’ perspectives on struggles related to mathematics 1
Published 2022 av Marianne Hareide Andreasen
Ny lov - nye omgrep?
Published 2021 av Marianne Hareide Andreasen, Anne Randi Fagerlid Festøy, Peder Haug, Silje Ims Lied, Ann Helen Lonbakken, Gunhild Nordvik Reite, Anne-Kari Remøy, Kari Eldby Rygg, Iselin Vatnehol Waage, Berit Huse
Students articulation about participation in mathematics
Published 2021 av Marianne Hareide Andreasen
Udkast til art. 2: Samtaler om matematik
Published 2020 av Marianne Hareide Andreasen
Challenges in assessing and teaching mathematics
Published 2019 av Marianne Hareide Andreasen
Teachers challenges- in teaching students in mathematics
Published 2018 av Marianne Hareide Andreasen
Current validity of teachers’ challenges in teaching students struggling with mathematics
Published 2018 av Marianne Hareide Andreasen