Semestre

MAT154 Resonnering og argumentasjon

Emnekode: 
MAT154
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
5
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2026 Vår
Eksamenssemester: 
2026 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

Tema for dette emnet er resonnering og argumentasjon i matematikkundervisninga i grunnskulen. Gjennom emnet får studentane vidareutvikle det didaktiske og faglege grunnlaget sitt for å kunne planleggje, organisere, tilpasse, gjennomføre og evaluere ulike læreprosessar i matematikk for elevar på grunnskulen der resonnering og argumentasjon blir vektlagt.

Emnet skal gi studentane auka kompetanse til å undervise i matematikk, og vere med å utvikle og forme matematikkfaget.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten skal ha

  • kunnskap om å arbeide med og undervise i ulike typar argumentasjonsformer, inkludert matematiske bevis, knytt til tema som talteori, algebra, geometri og funksjonar
  • kunnskap om bevisets plass i den systematiske oppbygginga av matematiske teoriar.
Ferdigheiter

Studenten skal kunne

  • bevise og/eller argumentere for påstandar og samanhengar, t.d. innan talteori, algebra, geometri og funksjonar
  • planlegge undervisning som legg til rette for at elevar får utvikle matematisk kunnskap gjennom resonnering og argumentasjon
  • analysere og vurdere elevar sin matematiske resonnering og argumentasjon.
Generell kompetanse

Studenten kan

  • bruke både matematikkfaglege og matematikkdidaktiske kunnskapar og ferdigheiter på ein sjølvstendig måte
  • vise fagleg engasjement i viktige spørsmål om skule og opplæring.
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Emnet har ei obligatorisk samling der arbeidsmåtane varierer mellom førelesingar, dialogbasert undervisning, gruppearbeid og seminar. Det vil bli gitt før- og etterarbeid til samlinga. I tillegg vil det vere nettundervisning og lagt til rette for at studentane kan samarbeide på nett. Kommunikasjonen mellom studentar og høgskulen utanom samlingane vil for det meste skje gjennom e-læringsverktøy.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Frammøtekrav:

Det er krav om 80 % frammøte til undervisninga; jf. § 6-6 i Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.

Arbeidskrav:

For å kunne gå opp til eksamen i emnet må studenten ha levert og fått godkjent alle arbeidskrav innan fastsette fristar. Arbeidskrava blir spesifisert i semesterplanen.

Sensorordning
Minimumstal: 
5
Maksimumstal: 
50
Emneansvarleg: 
Beate Krøvel Humberset
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Matematikk for lærarar - vidareutdanning (deltid)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Skriftleg eksamen
Individuell
5 timar
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
100