Semestre

PPU-DID2SA Didaktikk 2 Samfunnsfag

Emnekode: 
PPU-DID2SA
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2026 Vår
Eksamenssemester: 
2026 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Gjennomført obligatoriske undervisnings- og læringsaktivitetar i PPU-DID1SA. 

Om emnet

Eleven si læring i samfunnsfaga er hovudtema i emnet. Arbeid med å variere og analysere elevar sitt læringsarbeid i fagområdet, og å tilpasse undervisning for ulike elevgrupper, står sentralt. Emnet vektlegg arbeid med tverrfaglege tema, kjerneelement og grunnleggande ferdigheiter i samfunnsfaga, og skal bidra til å fremje evne til kontinuerleg utvikling av lærarrolla i samfunnsfag. 

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket skal studenten ha følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten har: 

  • Kunnskap om barne- og ungdomskultur, og om samfunnsfagleg læring i ulike sosiale og fleirkulturelle kontekstar
  • Brei kunnskap om læringsstrategiar, læringsarenaer, arbeidsmetodar og tilpassa opplæring i faget
  • Kunnskap om samfunnsfagleg danning og utdanning i eit samfunn basert på demokrati, berekraftig utvikling og mangfald, likestilling og likeverd
Ferdigheiter

Studenten kan: 

  • bruke varierte metodar, differensiere og tilpasse opplæringa i samfunnsfaget slik at den tek omsyn til elevmangfald og evne til kritisk tenking
  • legge til rette for tverrfagleg samarbeid og læringsarbeid med andre fagområde
  • Kritisk vurdere og utvikle læringsressursar, inkludert digitale, som er sentrale for samfunnsfaga
  • gje undervegs- og sluttvurdering, kommunisere elevane sitt faglege nivå og utvikling, og gje læringsfremjande vurderingsgrunngjevingar

 

Generell kompetanse

Studenten kan: 

  • ta ansvar for fagleg samarbeid med aktørar relevante for samfunnsfagundervisning, og fremje forskingsbasert utviklingsarbeid for nyskaping i opplæringa 
  • formidle fagdidaktiske problemstillingar på eit avansert nivå, og kritisk reflektere over profesjonsetiske spørsmål
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Undervisninga vert gitt på to ulike nivå: i felles fagdidaktikk (i plenum), og i gruppe i samfunnsfagdidaktikk (spesifikk fagdidaktikk). Studenten vil få arbeidskrav tilpassa eigen fagbakgrunn, og med tilbod om individuell rettleiing. 

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Bestått PPU-DID1SA.  

Frammøtekrav:

Det er obligatorisk frammøte til undervisning og andre læringsaktivitetar knytt til emnet. Les om frammøtekrav i Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.

Frammøtekrav gjeld undervisninga både i spesifikk fagdidaktikk og felles fagdidaktikk. 

Arbeidskrav:

Presiseringar av arbeidskrava vert gitt ved studiestart. 

Del A) Alle studentar skal levere to didaktiske arbeid i primærfaget.

Del B) Alternativ 1 er for studentar med berre eitt undervisningsfag (berre primærfag). Alternativ 2 er for studentar med to undervisningsfag (både primærfag og sekundærfag)

Alternativ 1 (eittfaglege): Gjennomføre to didaktiske fordjupingsarbeid knytt til faglærarrolla i primærfaget. Arbeidsmengda på dei to arbeida skal totalt tilsvare arbeidsmengde for alternativ 2. 

Alternativ 2 (tofaglege): Godkjent 80% deltaking i obligatoriske aktivitetar og undervisning i sekundærfag tildelt gjennom opptaket. Gjennomføre eitt godkjent fagdidaktisk arbeid som viser didaktisk grunnkompetanse i sekundært fag. Det sekundære faget har ansvar for arbeidskravet, men arbeidskravet skal inngå i eksamensmappe i emnet studenten er meldt opp i (primærfag). 

Sensorordning
Maksimumstal: 
25
Emneansvarleg: 
Kari Aslaug Hasle
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Praktisk-pedagogisk utdanning, allmennfag
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Godkjent av: 
Randi Bergem 01.03.2023