Semestre

PPU1D-R15 Pedagogikk 1, deltid

Emnekode: 
PPU1D-R15
Varighet: 
2 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2018 Haust
2019 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Professional Teacher Qualification 1
Eksamenssemester: 
2019 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen.

Om emnet

Pedagogikk i Praktisk Pedagogisk Utdanning (deltid) utgjer totalt 30 studiepoeng der PPU1D - R15  utgjer 15stp. og PPU2D - R15 utgjer nye 15stp. vert teke andre studieår (. Dei andre 30 stp. er fagdidaktikk (jmf. eigne emneplanar).

Studiet i pedagogikk skal bidra til at studentane tileigner seg kunnskap om og ferdigheiter i kompetanseområda i  Forskrift om rammeplan for praktisk pedagogisk utdanning av 2015.  Dette skal skje i samarbeid med fagdidaktikk og praksisfelt.

I emnet Pedagogikk 1 – Leiing av læreprosessar –  vil hovudfokus  være  klasseromsperspektivet. Dette vil være den gjennomgåande dagsorden 1. studieår .

Pedagogikk 1 er organisert i 4 delemne. Desse er:

 1.  Lærarrolla og profesjonsetikk

 2. Læring, vurdering  og motivasjon  

 3.Tilpassa opplæring og elevkunnskap

 4. Læreren som leiear

  Læringsutbytte i Forskrift om rammeplan for praktisk pedagogisk utdanning av 2015.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Kandidaten har kunnskap om :

  •  lærarprofesjonalitet og yrkesetiske utfordringar
  •  teoretiske perspektiv på læring og motivasjon
  •  samanhenger mellom individuelle , sosiale og kulturelle faktorar i arbeidet  med tilpassa opplæring
  •  skulen sitt mandat, opplæringa sitt verdigrunnlag og opplæringslaupet 
  •  mangfaldet i elevgruppa og om barn og  ungdom si  utvikling og læring
  •  ulike former for vurdering og samspillet mellom tilbakemelding og motivasjon
  •  leiing av klasser og læreprosessar 
  •  observasjon som metode 
Ferdigheiter

Kandidaten kan :

  •  leie, rettleie og motivere elevar, og skape konstruktive, meiningsfylte og inkluderande læringsmiljø
  •  planlegge , gjennomføre og reflektere over undervisning basert på forskings- og erfaringsbasert kunnskap
  •  reflektere over og utvikle eigen praksis i møte med eleven sine føresetnader , interesser og behov med bakgrunn i ulike teoretiske perspektiv
  •  bruke og vise til relevant pedagogisk teori og forsking for å treffe grunngjevne val og gjennomføre systematisk fagleg utviklingsarbeid
Generell kompetanse

Kandidaten :

  • har kunnskap om sentrale problemstillinger i utdanningsforsking
  • har kunnskap om lov- og planverk og innsikt i ulike profesjonsteoretiske utfordringar
  • kan reise problemstillinger, undersøke og drøfte disse gjennom teoretisk og empirisk kunnskap og dermed medverke til utvikling og endring av eigen praksis
  • har kunnskap om korleis byggje gode relasjonar til elevar
  • har kunnskapar om korleis ein i samarbeid med foreldre og hjelpeteneste kan fremje tilpassaopplæring
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Emnet er organisert gjennom samlinger lagt til enten Volda, Ålesund eller Molde.

Undervisning i plenum og grupper, samt arbeid i grupper og seminar.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Eit arbeidskrav knytt til observasjonspraksis der oppgåve er knytt til temaet observasjon og observasjonspraksis. Omfang: 1500 - 2000 ord . Times New Roman 12 pkt. og linjeavstand 1,5 .Nærare retningslinjer for arbeidskravet vert gitt i semesterplanen og oppgåvetekst. Arbeidskravet må vere godkjend for å kunne gå opp til eksamen ( Jmf § 4-7 i Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda). Vurdering av arbeidskravet vert uttrykt med godkjent/ ikkje godkjent.

Frammøtekrav: Det er obligatorisk frammøte til all undervisning og arbeid i grupper, seminar i studiet og oppgåver knytt til undervisning og semesterplan. Viser elles til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6 om frammøte/deltaking i undervisninga.

 

Sensorordning
Maksimumstal: 
60
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • PPUD-R15
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individuell
semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Times New Roman 12 pkt. og linjeavstand 1,5 .
Alle tilgjengelege.
4000 ord.
Godkjent av: 
Anne Øie