Semestre
ULEENG3D Sosiolingvistikk
Ingen
Dette emnet utforskar rommet der språk, samfunn og utdanning møtest, med fokus på korleis sosiolingvistiske prinsipp og teoriar kan bidra til undervisningspraksis i situasjonar i klasserommet og profesjonsutøvelse i skolen. Emnet gir avansert kunnskap i sosiolingvistikk, med vekt på korleis språkvariantar fungerer som identitetsmarkørar for individer og grupper i samfunnet. Emnet fokuserer spesielt på engelsk si unike rolle som internasjonalt språk i en fleirspråkleg verden, og korleis denne rolla påverkar vår forståing av statusen til ulike internasjonale variantar av engelsk i språkklasserommet. Emnet bidrar til å fostre ei djupare forståing av språkleg mangfald og identitet i klasserommet, og gir studentane reiskap til å samhandle med ulike språkvariantar dei vil møte på en forskingsbaserte måte. Praksisperspektivet er gjennomgåande i emnet, og studentane lærer til å reflektere kritisk over eigen praksis i lys av sosiolingvistiske teori og forskning. I tillegg bur emnet studenten på sjølvstendig vitskapleg arbeid, både innanfor dette feltet og generelt.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten:
- har avansert kunnskap i korleis språk, samfunn og utdanning fungerer i samspel
- har avansert kunnskap om korleis språk varierer geografisk og sosialt
- har inngående kunnskap om korleis språkval og identitetar interagerer med mening både i og utanfor klasserommet
- har inngåande kunnskap om korleis fleirspråklegheit og fleirspråklege kontekstar interagerer med språkbruk
- har inngåande kunnskap om sentrale temaer, terminologiar, teoriar, problemstillingar og metodar innan sosiolingvistikk som fag- og forskingsfelt
- har inngående kunnskap om korleis språkvariasjon kan brukes som en ressurs i undervisning
Studenten:
- kan drøfte sentrale sosiolingvistiske omgrep og konsept og deira utdanningsrelaterte implikasjonar
- kan drøfte korleis ulike geografisk og sosiale faktorar samspelar med språkbruk
- kan identifisere og analysere ulike typar språkleg variasjon og kva implikasjonar den har for undervisning og læring
- kan vurdere og analysere språkleg endring som følgje av sosiale faktorar
- kan analysere og forholde seg kritisk til språklege retningsliner og undervisningsmateriell i lys av sosolingvistisk forsking
- kan planlegge og gjennomføre kulturelt responsive undervisningsstrategiar som kan støtte opp under språkleg mangfald og fremmer elevens vitenskapelige tenkemåter
- kan på avansert nivå anvende sosiolingvistikk prinsippa for å tilpasse opplæring og skape inkluderande språkmiljø som fremjar sosial rettferd og likeverd i utdanninga
Studenten:
- kan analysere og vurdere relevante problemstillingar og bidra til utvikling av fagleg fellesskap på den enkelte skole
- kan på systematisk vis planlegge, evaluere og revidere læringsopplegg med språkforsking som grunnlag
- kan anvende sine kunnskapar og ferdigheiter på nye områder med evne til refleksjon og kritisk tenking
- kan halde ved like og utvikle sin eigen språklege, kulturelle, didaktiske og forskingsretta kompetanse
- kan forstå og halde seg til normene for akademisk tekstproduksjon, ansvarleg kjeldebruk
- kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer fagleg og pedagogisk nytenking i skolen
Undervisningsformene vekslar mellom plenumsførelesing, seminar, diskusjonsgrupper, gruppearbeid og individuelt arbeid.
Frammøtekrav:
Det er krav om minimum 70% frammøte/deltaking til obligatorisk undervisning, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 6-6. Studentane skal delta aktivt i undervisinga.
Arbeidskrav:
- ei munnleg oppgåve med drøfting av eit sentralt tema innan sosiolingvistikk (etter avtale med førelesar)
- eit førsteutkast til ei skriftleg oppgåve. Tema skal ha klare praktiske og/elle teoretiske koplingar til undervisningspraksis, og må drøftast med og bli godkjent av førelesar. Endeleg versjon av oppgåva blir levert som del av endeleg eksamen.
Kvar student har rett til eitt rettleiingsmøte med førelesar, i tillegg til tilbakemelding på førsteutkastet.
Oppgåvene skal leverast til oppsett tidsfrist oppgitt av emneansvarleg. Studenten får eitt høve til å forbetre oppgåver som ikkje oppfyller krava. Alle arbeidskrav må vere godkjende for at studenten skal kunne gå opp til eksamen.
Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 9-4.
- Undervisning og læring - erfaringsbasert master
- Undervisning og læring - erfaringsbasert master (deltid)
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oppgave | Individuell | 1 semester | A-F, der A er best og E er siste ståkarakter | Ei skriftleg oppgåve (basert på innlevert førsteutkast) | Bruk av KI er ikkje tillate | 3000 ord | |
Munnleg justerande eksamen | Individuell | 30 minutt | A-F, der A er best og E er siste ståkarakter | 100 | Den munnlege eksamenen inkluderer spørsmål om/frå den skriftlege oppgåva samt frå pensum og førelesingar |