Programmering for utvikling av matematisk kompetanse

Tavle, datastyrt leikebil og nettbrett.
Foto: Andreas Brandsæter

Kort om forskingsprosjektet

I dei seinare åra har programmering fått meir merksemd i læreplanane i fleire land, mellom anna i Noreg. Det er forventa at introduksjon av programmering i skulen vil ha positiv effekt på programmeringskompetansen til elevane. Kva effekt det har på utvikling av matematiske kompetansar, er ikkje klart. Eit sentralt mål i dette forskingsprosjektet er å finne ut meir om korleis programmering kan bli integrert i matematikkfaget på ein måte som legg til rette for at elevane utviklar matematisk kompetanse.

Forskingsprosjektet utviklar og evaluerer undervisningsmateriell og praksisar opp mot kjerneelementa i læreplanen i matematikk:

  1. Utforsking og problemløysing
  2. Modellering og anvendingar
  3. Resonnering og argumentasjon
  4. Representasjon og kommunikasjon
  5. Abstraksjon og generalisering

Gjennom prosjektet blir undervisningsmateriell utvikla og evaluert i eit samarbeid mellom lærarar, lærarstudentar og forskarar. Undervisningsmateriellet blir analysert med eit utforskande mixed methods-design.

Eit av måla i prosjektet er å hauste erfaringar som kan vere nyttige i vidare arbeid med implementering av programmering i matematikkfaget i både grunnskulen og vidaregåande skule.

Barn som lærer matematikk og programmering
Foto: Andreas Brandsæter


Fakta

  • Prosjektleiar er førsteamanuensis Andreas Brandsæter ved Institutt for realfag på Høgskulen i Volda (HVO).
  • Prosjektet er støtta av Noregs forskingsråd med ei total tildeling på 9,7 millioner kroner.
  • Prosjektet varer frå 2023 til 2026.
  • Mellom partnarane i NFR-søknaden finn vi Universitetet i Agder, NTNU, Ålesund kommune, Møre og Romsdal fylkeskommune og Skaparhuset.

Stipendiatar

Det er to stipendiatstillingar i forskingsprosjektet.

Stipendiat 1

Forskingsområde: Korleis påverkar programmering matematikkundervisninga? Korleis kan programmering hjelpe elevane med å forstå matematikk og å utvikle matematiske kompetansar?

Rettleiarar:

Stipendiat 2

Forskingsområde: Kva bør og kan elevane lære om kunstig intelligens (KI)? Korleis bør vi jobbe med KI i skulen? Kva matematiske kompetansar, ferdigheiter og kunnskapar er viktige for framtida sine borgarar?

Rettleiarar:

Publisering

Berge, Runar Lie; Sæterås, Bjørnar; Brandsæter, Andreas (2022)
Integrated Programming and Mathematics in Schools - A Solid Foundation for a Future Engineering Education? I: Towards a new future in engineering education, new scenarios that European alliances of tech universities open up. Société européenne pour la formation des ingénieurs (SEFI) 2022 ISBN 978-84-123222-6-2. s. 970-978
HVO

Brandsæter, Andreas (2021)
Programming in Mathematics Education: An Intermediary between the Real-World and the Mathematical Model. NIKT: Norsk IKT-konferanse for forskning og utdanning 2021
HVO, NTNU

 

Pressemeldingar om prosjektet

Andreas Brandsæter
Andreas Brandsæter. Foto: HVO / Steinarr Sommerset.​​​​​

 

Hivolda.no: «9,7 mill. til forsking på programmering i mattefaget» (28.6.2023)

Støtta av Forskingsrådet

Høgskulen i VoldaUiANTNUÅlesund kommuneMøre og Romsdal fylkeskommuneSkaparhuset