Media Literacy and Learning Design

Forskargruppa har sitt utgangspunkt i Institutt for digital kompetanse ved AHL, men er også for fagtilsette med digitaldidaktiske prosjekt, samt masterstudentar i GLU som har PfDK og digital literacy og didaktikk som masterprosjektfokus.

Hovudfokus for forskingsgruppa:

  • Kunnskapsoversikter og kartleggingsstudier – systematisering av kunnskap om digital utvikling både i internasjonal forsking og i praksisfeltet
  • Samarbeidsforsking – forsking på eigen praksis, utvikling i lag med studentar, lærarar, næringsliv og praksisfelt
  • Læringsdesign, design thinking og lesson study – Utprøving og utvikling av ressursar og læringsdesign basert på aksjonsforsking/design-based research

In English:
The research group is based at the Institute for Digital Literacy at AHL, but also include other researchers with digital learning design projects, and master students in teacher education with PDC and digital literacy as part of their master projects.

Main research areas:

  • Systematic reviews and descriptive studies – Systemizing knowledge on digital literacy development both within international research and in local school contexts
  • Co-design and co-research – Explorative research in collaboration with students, teachers and local schools and businesses 
  • Learning designs, design thinking and lesson study practices – Development of resources and learning designs through design-based research

Leiar: 

Synnøve H. Amdam

Medlemer: 

Ingvild Buhaug

Stian C Fagerlid

Torbjørn Frantsen

Finn-Erik Marstrander

Joakim Olsson

Jarle H Steffensen

Lena Svendheim