Profesjonsforsking

Eit av formåla med gruppa er å utvikle profesjonskunnskap som kan kome til nytte både for lærarutdanningane og praksis. Eit anna formål er kompetanseheving og publisering, og dessutan deltaking i aktivitetar som kan støtte opp om desse områda. Gruppa forskar i hovudsak på område innan kvalifisering, profesjonsutøving, kunnskapstypar, kunnskapen sin status og profesjonsetikk/skjønn. Medlemane i gruppa er involverte i nokre felles prosjekt, men også i meir frittståande forsking.

Tillit i utdanning

Frå 2022 og i nokre år framover driv forskingsgruppa eit overordna prosjekt om tillit i utdanningssamanheng. Vi studerer relasjonar mellom individ, samfunnsmessige strukturar og teoretiske idear i tillitsperspektiv. Dei ulike prosjekta undersøker dette i barnehage, grunnskule, vidaregåande opplæring og i UH-sektoren.

Utdanningsbarnehagar og -skular blir invitert til å ta del som medforskarar, og vi samarbeider også med eksterne forskarar frå andre UH-institusjonar.

Prosjektet er førebels finansiert av interne FOU-midlar.

Underprosjekt:

  • Tillit til barnehage
  • Tillit til lærere i yrkesfag og studiespesialiserende videregående skole
  • Tillitsreformen – ein måte å utøve læraryrket på?
  • Tillit mellom praksislærarar og tilsette i UH
  • Tillit og rettleiing, bruk av verktøyet MOSO
  • Relasjonelt mot og tillit
  • Tillit til lærere, reviewprosjekt

Andre prosjekt

Somme av medlemane i forskingsgruppa er involverte i andre prosjekt som er knytte til profesjonskunnskap:

Forskingsgruppa har møte omlag ein gong per månad og arrangerer også interne skriveseminar.

  • Utforsking i barnehagen, Septina Selma Einarsdottir
  • Kompetanse, arbeidsdeling og ledelse i barnehager (KALIBER), Gerd Sylvi Steinnes. Samarbeid med forskarar ved DMMH, USN og OsloMet
  • Rettleiing i høgare utdanning, Kari Buset, Kari Pauline Longva og Gerd Sylvi Steinnes
  • Ein kvalitativ studie av barnehagelærarar si forståing og opplevde konsekvensar av arbeid med standardiserte program, stipendiat Elin Førde
  • Skoleledelse i møte med evnerike elever, Ingrid Kvam Steinshamn. Samarbeid med forskarar ved NLA
  • Forebygging gjennom tilhørighet.  Gode relasjoner i yrkesfaglig videregående skole. Torbjørg Bakke, Kari Bachmann og Stine Ekornes
  • Keep studying, Erasmus. The project aims to address the problem of early school leaving by implementing prevention and early intervention strategies wich will leverage: 1) Early interception, monitoring, and assessment of students in at-risk-situations; 2) individualized and modular support pathways based on the specific school dropout behavior.
  • Deltakarar: HVO ved Ester Alnes Osnes, Kari Hasle og Nathalie Homlung, Ørsta vidaregåande skule, Zoli Adone upper secondary school, Abruzzo, Italy, Ilmiolavoro srl, Abruzzo, Italy
  • SMART-prosjektet: Student, mestring, akademia, realisering og  tilrettelegging (SMART) Beate Farstad i samarbeid med blant andre prosjektleiar frå NLA, Liv I. A. Håberg og Kari E. Rygh

Leiarar

Professor Gerd Sylvi Steinnes og førsteamanuensis Stein Conradsen.

Medlemar

  • Professor Gerd Sylvi Steinnes
  • Førsteamanuensis Stein Conradsen
  • Professor Erik Fooladi
  • Høgskulelektor Kari L. Buset
  • Høgskulelektor Kari Pauline Longva
  • Høgskulelektor Torbjørg Bakke
  • Høgskulelektor Kirsti Nygjerde
  • Høgskulelektor Ester Alnes Osnes
  • Høgskulelektor Ingrid Kvam Steinshamn
  • Ph.d.-stipendiat Elin Førde
  • Masterstudent Septina Selma Einarsdottir
  • Høgskulelektor Ann Helen Lonbakken Næss
  • Høgskulelektor Beate Farstad
  • Høgskulelektor Berit Huse