Norsk 2: Lese- og skriveopplæring

Vidareutdanning (bachelornivå)

Vidareutdanninga er retta mot den første lese- og skriveopplæringa for 1.- 4. steg i grunnskulen. Studiet skal gi eit teoretisk og didaktisk grunnlag for å drive tilpassa lese- og skriveopplæring for alle elevar, også for elevar med norsk som andrespråk.

Vidareutdanninga er særleg relevant for deg som er utdanna barnehagelærar/ førskulelærar og som ønskjer å kvalifisere deg for arbeid som norsklærar i grunnskulen 1. - 4. steg, jf. Forskrift til opplæringslova. 

For deg med lærarutdanning og 30 studiepoeng i norsk, vil studiet vere eit relevant om du ønskjer oppdatert kompetanse knytt til den første lese- og skriveopplæringa for 1. - 4. steg i grunnskulen. 

  • Deltid, Nettstudium
  • Varigheit 2 semester (1 år)
  • 30 studiepoeng
  • Start haust
    Søknadsperiode 01.02.2024 -

    Løpande opptak til studiet er fullteikna.

  • Opptakskrav

    Fullført lærarutdanning og 30 stp i norsk, eller fullført førskule- eller barnehagelærarutdanning.

  • Studieplan

Undervisningsmåtar og vurderingsordningar

Studiet er nettbasert utan fysisk oppmøte, og med asynkron undervisning. Ein må likevel forholde seg til gitte fristar i semesterplanen, og ein er oppfordra til å vere aktivt deltakande i emnerommet. 

Studentane må vere klar over at emnet har nokre digitale møtepunkt (t.d over zoom). 

Studiet er organisert i fire modular i læringsplattforma Canvas. I kvar modul arbeider studentane med fagstoff og arbeidskrav som krev at ein reflekterer og koplar relevant teori opp mot eigen praksis. 

Studentane bør ha tilgang til PC med internett, og programvare for tekstbehandling (t.d Word). Mykje av pensum er digitalt tilgjengeleg, men noko må studentane rekne med å få tak i sjølv. 

Aktuelle yrke og vidare studium

Med 60 stp. i norsk er ein etter Kompetanseforskrifta kvalifisert til å bli tilsett for å undervise i norsk på ungdomssteget.

For undervisning i barneskulen vil 60 stp. i norsk gjere deg til ein ressursperson i skulens største fag.

For dei som har førskulelærarutdanning / barnehagelærarutdanning, kan studiet vere del av dei 60 studiepoenga Kompetanseforskrifta krev for å bli tilsett for undervisning i skulen på barnesteget (1.-4. klasse). 

Tidspunkt for oppmøte og samlingar

Når du har registrert deg som student, vil du få tilgang til læringsplattforma Canvas. Der vil du finne meir informasjon om studiet og på kva tidspunkt dei ulike modulane vert publiserte.

Pensum

Pensumlista blir publisert her i byrjinga av mai, under emnekoden NOR2LSN

Studieplan

Norsk 2, Lese- og skriveopplæring (nettstudium)

Studieprogram: 
Norsk 2, Lese- og skriveopplæring (nettstudium)
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Studiepoeng: 
30
Studielengd: 
2 semester
Kull: 
2024
Studieplassar: 
100
Studietype: 
Vidareutdanning (bachelornivå)
Organisering
Deltid
Opptakskrav

Fullført lærarutdanning med 30 studiepoeng i norsk eller fullført førskulelærarutdanning/barnehagelærarutdanning.

Om studiet

NOR2LSN gir ei vidareutdanning knytt til den første lese- og skriveopplæringa for 1.- 4. steg i grunnskulen. Dette studiet gir studentane eit teoretisk og didaktisk grunnlag for å drive tilpassa lese- og skriveopplæring for alle elevar, også for elevar med norsk som andrespråk. NOR2LSN er særleg relevant for deg som er utdanna barnehagelærar/ førskulelærar og som ønskjer å kvalifisere deg for arbeid som norsklærar i grunnskulen 1. - 4. steg, jf. Forskrift til opplæringslova. For deg med barnehagelærarutdanning/ førskulelærarutdanning kan altså NOR2LSN inngå som ein del av dei 60 studiepoenga forskrifta krev for å bli tilsett for undervisning i norskfaget på barnesteget (1.- 4. steg).  

For deg med lærarutdanning og 30 stp. i norsk vil NOR2LSN vere eit relevant vidareutdanningsemne som gir deg oppdatert kompetanse knytt til den første lese- og skriveopplæringa for 1. - 4. steg i grunnskulen. 

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført studium:

Kunnskapar

Studenten 

  • har kunnskap om ulike teoriar og ulik didaktisk praksis knytt til den første lese- og skriveopplæringa 
  • har kunnskap om faglege tilnærmingar som kan førebyggje lese- og skrivevanskar 
  • har kunnskap om korleis ein kan fremje lese- og skriveutvikling hjå alle elevar uavhengig av fagleg nivå og språkbakgrunn 
  • har kunnskap om korleis ein legg til rette for lese- og skrivelyst  
  • har kunnskap om kartlegging og vurdering av det faglege nivået til elevane i lesing og skriving 
  • har kunnskap om kva type digitale verktøy som blir mykje nytta i lese- og skriveopplæringa 
  • har kunnskap om norskfaget som reiskaps- og danningsfag  
  • har kunnskap om ulike typar tekstar som elevane møter i den første lese- og skriveopplæringa 
Ferdigheiter

Studenten 

  • kan planlegge og leggje til rette for god lese- og skriveopplæring på 1.- 4. steg, uavhengig av nivå og språkbakgrunn hjå elevane 
  • kan bruke faglege tilnærmingar i arbeidet med førebygging av lese- og skrivevanskar 
  • kan stimulere lese- og skrivelyst i begynneropplæringa  
  • kan kartlegge og vurdere det faglege nivået til elevane i lesing og skriving, og bruke dette som grunnlag for vidare opplæring
  • kan nyttegjere seg av, og kritisk vurdere, ulike digitale verktøy i den første lese- og skriveopplæringa 
  • viser eit medvitent forhold til norskfaget si rolle som reiskaps- og danningsfag  
  • kan leggje til rette for samhandling med ulike typar tekstar i den første lese- og skriveopplæringa 
Generell kompetanse

Studenten

  • kan bruke faglege og fagdidaktiske kunnskapar om den første lese- og skriveopplæringa til å drive opplæring i samsvar med LK20
  • kan samarbeide med medstudentar og faglærarar i utviklinga av eigen kompetanse 
  • viser sjølvstende i planlegging og vurdering av didaktiske opplegg  
  • kan bruke faglege og fagdidaktiske kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon over eigen fagdidaktiske praksis
Organisering og arbeidsmåtar

NOR2LSN er eit studium på 30 stp. som går over eitt år, med oppstart i haustsemesteret og eksamen på slutten av vårsemesteret.
Emnet er nettbasert utan fysisk oppmøte, og med asynkron undervisning. Ein må likevel forholde seg til gitte fristar i semesterplanen, og ein er oppfordra til å vere aktivt deltakande i emnerommet. 
Studentane må vere klar over at emnet har nokre digitale møtepunkt (t.d over zoom). 
Emnet er organisert i fire modular i læringsplattforma Canvas. I kvar modul arbeider studentane med fagstoff og arbeidskrav som krev at ein reflekterer og koplar relevant teori opp mot eigen praksis. 
Studentane bør ha tilgang til PC med internett, og programvare for tekstbehandling (t.d Word). Mykje av pensum er digitalt tilgjengeleg, men noko må studentane rekne med å få tak i sjølv. 

Norsk 2, Lese- og skriveopplæring (nettstudium)
Navn: 
Norsk 2, Lese- og skriveopplæring (nettstudium)
Emne2024 Haust2025 Vår
1515
Kostnader

Studiet er delfinansiert med studieavgift, kr. 10 000 + semesteravgift.

Ansvarleg
Siri Vågene, e-post siri.vagene@hivolda.no
  • Deltid, Nettstudium
  • Varigheit 2 semester (1 år)
  • 30 studiepoeng
  • Start haust
    Søknadsperiode 01.02.2024 -

    Løpande opptak til studiet er fullteikna.

  • Opptakskrav

    Fullført lærarutdanning og 30 stp i norsk, eller fullført førskule- eller barnehagelærarutdanning.

  • Studieplan
Løpande opptak

Søknadskode : 4068

Spørsmål? Kontakt oss

For spørsmål om opptak
Send e-post


Studentsørvis
Kvardagar 09.00 – 15.00

70 07 50 18

Send e-post

Kontakt