Doktorgrad PhD

Utdanning, språk og kultur

Ph.d.-emnet bygger på lange opplysingstradisjonar, lokal utdanningshistorie og forsking på skriftkultur og lese- og skrivekunne – i tilnærmingar på tvers av profesjons- og disiplinfag. Studiet er eit obligatorisk innføringsemne i ph.d.-studiet «Utdanning, språk og kultur".

 

Start:
Vår
Omfang:
Deltid Samlingar
Studiepoeng:
7,0
Varigheit:
1 semester
Studietype:
Doktorgrad PhD
Søknadsperiode:
01.11.2024 - 12.12.2024

Du vil mellom anna få kunnskap om og skal opparbeide kritiske perspektiv på verdigrunnlaget i skulen og utdanningspolitiske reformer. Det vert sett eit kritisk blikk på kanoniseringsprosessar, på det ofte manglande transnasjonale perspektivet i nasjonaliserings-prosessar og på minoritets- og kjønnsdiskriminerande praksisar. Les meir om emnet her.

Opptakskrav

Grunnlaget for opptak er mastergrad eller tilsvarande med vekta snittkarakter B eller betre. Kandidatar med 5-årig integrert lærar- eller lektorutdanning må ha vekta snittkarakter B eller betre frå dei to siste åra i utdanninga.  

I særlege tilfelle kan ein kandidat med snittkarakter under B få opptak, dersom kandidaten kan dokumentere vitskapleg publisering eller anna som viser at kandidaten held høgt fagleg nivå, og som sannsynleggjer at kandidaten er i stand til å fullføre ph.d.-programmet. 

Utdanninga som dannar grunnlag for opptak må vere relevant for ph.d.-programmet. Normalt er dette humanistiske (inkludert medie- og kulturfaglege), pedagogiske, fagdidaktiske eller samfunnsvitskaplege fag. 

Undervisningsmåtar og vurderingsordningar

Undervisninga er samlingsbasert. På samlingane vert det nytta varierte undervisnings- og arbeidsformer, slik som førelesingar, seminar, oppgåveløysing og kandidatpresentasjonar. Fagfellerespons og andre tilbakemeldingar blir gitt munnleg på samlingane og skriftleg via læringsplattforma Canvas.

Aktuelle yrke og vidare studium

Emnet er eit obligatorisk innføringsemne i ph.d.-studiet «Utdanning, språk og kultur». Humaniora og utdanningsvitskap er fagtradisjonar med sams røter, historie og mål. Både utdanningsvitskapen og dei andre humanistiske faga søkjer kunnskap om kultur og menneskeleg utvikling, læring og danning, og dette profilemnet skal tene som vitskapsteoretisk grunnlag og forankring for kandidatane sine forskingsprosjekt.