Andreas Brandsæter
Institutt for realfag
Førsteamanuensis
Utdanning
PhD, Statistikk og Data Science, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo, 2020
Master i realfagsutdanning: matematikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo, 2011
Undervisning
MAT110 - Grunnleggande tallære, algebra og didaktikk
MAT115 - Begynneropplæring, geometri, statistikk og sannsyn (1-7)
MAT140 - Programmering og andre digitale verktøy i matematikkundervisninga
MA2A - Utforsking, argumentasjon og bevis
MA1B - Geometri og algebraisk tenking
Faglege interesser
statistisk modellering, regresjon, programmering i og for matematikkforståelse, pålitelig kunstig intelligens (forklarbar (XAI), robust, etc.), simulatorbasert vurdering, autonome systemer
Vitskapeleg arbeid
CRIStin
Vitskaplege artiklar og bokkapittel
Promoting mathematical competence development through programming activities
Publisert 2025 av Andreas Brandsæter, Runar Lie Berge
Programmeringsparadokset etter Sfard og Leron
Publisert 2024 av Oline Sæverud Aksnes, Andreas Brandsæter, Elise Indregård Petersen, Hans Georg Schaathun
Improving decision transparency in autonomous maritime collision avoidance
Publisert 2024 av Andreas Nygard Madsen, Andreas Brandsæter, Koen van de Merwe, Jooyoung Park
Teacher actions to promote mathematical competencies in programming activities
Publisert 2024 av Runar Lie Berge, Ingeborg Katrin Lid Berget, Andreas Brandsæter, Beate Krøvel Humberset
Data Interface for an Interactable Ship Bridge towards Maritime Autonomous Surface Ships at Human-in-the-loop Levels
Publisert 2024 av Baiheng Wu, Lars Ivar Hatledal, Andreas Nygard Madsen, Tongtong Wang, Andreas Brandsæter, Ottar Laurits Osen
A simulator-based approach for testing and assessing human supervised autonomous ship navigation
Publisert 2024 av Andreas Brandsæter, Andreas Nygard Madsen
Decision Transparency for enhanced human-machine collaboration for autonomous ships
Publisert 2023 av Andreas Solnørdal Madsen, Andreas Brandsæter, Magne Vollan Aarset
On the use of maritime training simulators with humans in the loop for understanding and evaluating algorithms for autonomous vessels
Publisert 2022 av Anete Vagale, Ottar Osen, Andreas Brandsæter, Marius Stian Tannum, Christian Hovden, Robin Trulssen Bye
Integrated Programming and Mathematics in Schools - A Solid Foundation for a Future Engineering Education?
Publisert 2022 av Runar Lie Berge, Bjørnar Sæterås, Andreas Brandsæter
Shapley values for cluster importance: How clusters of the training data affect a prediction
Publisert 2022 av Andreas Brandsæter, Ingrid Kristine Glad
Programming in Mathematics Education: An Intermediary between the Real-World and the Mathematical Model
Publisert 2021 av Andreas Brandsæter
Assessing autonomous ship navigation using bridge simulators enhanced by cycle-consistent adversarial networks
Publisert 2021 av Andreas Brandsæter, Ottar Osen
Assuring Safe Implementation of Decision Support Functionality based on Data-driven Methods for Ship Navigation
Publisert 2020 av Andreas Brandsæter, Georg Smefjell, Koen van de Merwe, Vegard Kamsvåg
Unsupervised anomaly detection based on clustering methods and sensor data on a marine diesel engine
Publisert 2019 av Erik Vanem, Andreas Brandsæter
Efficient on-line anomaly detection for ship systems in operation
Publisert 2019 av Andreas Brandsæter, Erik Vanem, Ingrid Kristine Glad
Cluster-based anomaly detection in condition monitoring of a marine engine system
Publisert 2018 av Erik Vanem, Andreas Brandsæter
Towards a framework for assurance of autonomous navigation systems in the maritime industry
Publisert 2018 av Andreas Brandsæter, Knut Erik Knutsen
Ship speed prediction based on full scale sensor measurements of shaft thrust and environmental conditions
Publisert 2018 av Andreas Brandsæter, Erik Vanem
Cluster Based Anomaly Detection with Applications in the Maritime Industry
Publisert 2017 av Andreas Brandsæter, Erik Vanem, Ingrid Kristine Glad
Regression models for the effect of environmental conditions on the efficiency of ship machinery systems
Publisert 2017 av Erik Vanem, Andreas Brandsæter, Odin Gramstad
An Application of Sensor-Based Anomaly Detection in the Maritime Industry
Publisert 2016 av Andreas Brandsæter, Gabriele Manno, Erik Vanem, Ingrid Kristine Glad
Environmental impact and cost-effectiveness of CO2 reduction measures in multimodal trade routes: road and shipping
Publisert 2014 av Chara A. Georgopoulou, Nikolaos M.P. Kakalis, Andreas Brandsæter, Christos Chryssakis, Magnus Strandmyr Eide
Anna
Å bygge tillit i KI-samfunnet
Publisert 2024 av Andreas Brandsæter
Fra kompetansemål til matematiske kompetanser
Publisert 2024 av Andreas Brandsæter
Teacher actions to promote mathematical competencies in programming activities
Publisert 2024 av Runar Lie Berge, Ingeborg Katrin Lid Berget, Andreas Brandsæter, Beate Krøvel Humberset
Programming tasks and activities promoting mathematical competencies and subject matter.
Publisert 2024 av Andreas Brandsæter
The future of research in programming in mathematics education
Publisert 2024 av Beate Krøvel Humberset, Ingeborg Katrin Lid Berget, Runar Lie Berge, Sanna Erika Forsström, Andreas Brandsæter
Eliciting students work on mathematical competencies through programming
Publisert 2024 av Runar Lie Berge, Ingeborg Katrin Lid Berget, Andreas Brandsæter, Beate Krøvel Humberset
Ulvestad barneskule har maritim uke
Publisert 2024 av Andreas Brandsæter
Barn får styre ferja
Publisert 2024 av Andreas Brandsæter
Hvordan svarer ChatGPT om kontroversielle temaer?
Publisert 2024 av Andreas Brandsæter
Programming for Developing Mathematical Competencies: Can we also teach subject matter?
Publisert 2024 av Andreas Brandsæter
XAI - The importance of training data
Publisert 2024 av Andreas Brandsæter
Hva trenger elevene egentlig å lære om KI? Det skal Andreas finne ut av.
Publisert 2023 av Andreas Brandsæter
Er programmeringens plass i skolematematikken fortjent?
Publisert 2023 av Andreas Brandsæter
Vi trenger mer kompetanse om KI. Men hva skal vi lære?
Publisert 2023 av Andreas Brandsæter
Programming for Developing Mathematics Competencies
Publisert 2023 av Andreas Brandsæter
Shapley values for cluster importance: How clusters of the training data affect a prediction
Publisert 2023 av Andreas Brandsæter
Integrated Programming and Mathematics in Schools - A Solid Foundation for a Future Engineering Education?
Publisert 2022 av Runar Lie Berge, Bjørnar Sæterås, Andreas Brandsæter
On the use of maritime training simulators with humans in the loop for understanding and evaluating algorithms for autonomous vessels
Publisert 2022 av Anete Vagale, Ottar Osen, Andreas Brandsæter, Marius Stian Tannum, Christian Hovden, Robin Trulssen Bye
Testing and Assessing Autonomous Ship Navigation using Bridge Simulators
Publisert 2021 av Andreas Brandsæter
Data-driven methods for multiple sensor streams, with applications in the maritime industry 120s.
Publisert 2020 av Andreas Brandsæter
Publisher: Universitetet i Oslo
Data-driven models for autonomous navigation: Challenges and suggestions
Publisert 2019 av Andreas Brandsæter
Statistical approaches to Anomaly Detection based on Real-Time Sensor Measurements
Publisert 2019 av Erik Vanem, Andreas Brandsæter
Anomaly detection in maritime data streams
Publisert 2017 av Martin Tveten, Andreas Brandsæter, Ingrid Kristine Glad
Optimale randbetingelser for det diskrete Laplace-problemet 119s.
Publisert 2011 av Andreas Brandsæter
Publisher: Universitetet i Oslo