Antje Else Hete Frieda Meier
Institutt for realfag
Førstelektor
Utdannelse
2009 Master i matematikkdidaktikk, Universitetet i Agder, Kristiansand.
Undervisning ved HVO
Matematikk i grunnskolelærerutdannelse og videreutdannelse (vekt på algebra og funksjonslære)
Matematikkdidaktikk i praktisk pedagogisk utdannelse
Faglige interesser
Matematikkdidaktikk med vekt på utforskning, argumentasjon og kontekstbasert undervisning.
Tverrfaglighet med kunst- og håndverk, friluftsliv, religion og Mat og Helse
Estetiske erfaringer gjennom fotografering
Digitale verktøy i undervisning og til forskning (f.eks. GeoGebra, fotoapparat, gaze-tracking verktøy)
Forskningsgrupper
Forskningsgruppe i matematikkdidaktikk ved HVO
Forsknningsgruppe for kunstnerisk utvikling ved HVO
Verv:
Medlem i AHL avdelingsråd
Tidligere relevant praksis:
2009 – 2013 Lektor ved Ulstein videregående skule, undervisningsfag matematikk og naturfag.
Vitskapeleg arbeid
CRIStin
Vitskaplege artiklar og bokkapittel
Mathematics and Outdoor Photography Experience - Exploration of an Aproach to Mathematical Education, based on the Theory of Dewey's Aesthetics
Publisert 2018 av Antje Meier, Miika Toivanen, Markku Sakari Hannula
Anna
For the Snow (Video Photo Performance)
Publisert 2024 av Antje Else Hete Frieda Meier, Maria Zegna
En utforskende oppgave i skjæringsfeltet mellom matematikk og mat- og helsefaget.
Publisert 2024 av Antje Else Hete Frieda Meier
Å lage kakao
Publisert 2024 av Antje Else Hete Frieda Meier
Pepper, måleenheter og annen matematikk i mat- og helsefaget
Publisert 2024 av Antje Else Hete Frieda Meier
Elevane vært meir aktive når dei står og jobbar med matematikk
Publisert 2022 av Antje Meier
Emotional Weather States (Video Photo Performance)
Publisert 2022 av Antje Meier, Maria Zegna
Kroppslig læring - Hvordan kan teorien om kroppslig læring implementeres i undervisningspraksis?
Publisert 2022 av Antje Meier
Kroppslig læring
Publisert 2022 av Antje Meier
Emotinal Weather States - what weather tells us
Publisert 2021 av Antje Meier, Maria Zegna
Bridging Aesthetics and Mathematics Education Using Photography
Publisert 2021 av Antje Meier
Exploration of teacher students' choice of mathematical concept in the context of a photography-based teaching intervention
Publisert 2021 av Antje Meier
Mobile gaze-tracking study: How photography influences attention on mathematically relevant targets
Publisert 2020 av Antje Meier, Markku S. Hannula
Exploration of TDP students' choice of mathematical concept - A photography-based teaching intervention
Publisert 2020 av Antje Meier
Utforsking med kamera
Publisert 2020 av Antje Meier
Gjør det selv - Design av problemløsningsoppgaver, med utgangspunkt i en real kontekst
Publisert 2019 av Antje Meier
Å skape en problemløsningsoppgave i grunnskolematematikken
Publisert 2019 av Antje Meier
Photography and Mathematics Students' Gaze
Publisert 2019 av Antje Meier, Markku Sakari Hannula, Miika Toivanen
Photography in teaching mathematics - Exploration of student's perception in out-of-school-experiences
Publisert 2019 av Antje Meier
To see or not to see
Publisert 2018 av Antje Meier
Fotografi i matematikkundervisninga
Publisert 2018 av Antje Meier
Photography in teaching mathematics - Exploration of student's perception in out-of-schoolexperiences
Publisert 2018 av Antje Meier
Fotografi i matematikkundervisninga
Publisert 2018 av Antje Meier
Use of photography in mathematics education
Publisert 2018 av Antje Meier
Photography and mobile gaze-tracking. Exploration of student's perception of mathematics in out-of-school-experiences.
Publisert 2018 av Antje Meier, Markku S. Hannula, Miika Toivanen
Matematikken rundt oss
Publisert 2017 av Antje Meier
Fisk som symbol
Publisert 2017 av Antje Meier
Jakten på matematikk
Publisert 2016 av Antje Meier
Skistavmatematikk
Publisert 2016 av Antje Meier
Matematikk på fjellet
Publisert 2015 av Antje Meier
Skistavmatematikk
Publisert 2015 av Antje Meier
Skistavmatematikk
Publisert 2015 av Antje Meier
Påsekmatematikk på fjellet, Del 2
Publisert 2015 av Antje Meier
Påskematematikk på fjellet, Del 1
Publisert 2015 av Antje Meier