Profile picture for user rk

Rune Kvalsund

Professor emeritus

Institutt for sosialfag

Forskings- og formidlingsarbeid oppført etter ‘tellekantar’ i Cristin.

Nederst i profilen er forskingsarbeida ordna etter hovudtema og publiseringsår:

Utdanning

To-årig allmennlærarutdanning (på grunnlag av eksamen artium frå realfagslina ved Volda gymnas), Volda Lærarhøgskule 1971; Integrert fysikk, matematikk og statistikk (Universitetet i Trondheim, Norges lærerhøgskole, Trondheim, 1973), Samfunns-tenknigens historie (Ex.fil.), Grunnfag, mellomfag og hovudfag i pedagogikk , Universitetet i Trondheim, Den allmenn-vitenskaplige høgskolen, AVH, 1976.

Doktorgrad

Elevrelasjonar og uformell læring. Samanliknande kasusstudiar av fådelte og fulldelte bygdeskular. Universitetet i Trondheim, Den allmennvitenskaplige høgskolen, AVH og Høgskulen i Volda, 1995. Rettleiar, professor Urban Dahlløf, Universitetet i Uppsala. Førsteopponent professor Per Morten Schieflo, sosiologisk institutt, Universitetet i Trondheim, andre-opponent professor Edmund Edvardsen, pedagogisk institutt, Universitetet i Tromsø.

Erfaring frå høgre utdanning

1. Vitskapleg assistent på NAVF-prosjektet Curriculum theories: Decision-making, Development, Implementation and Evaluation,(1974-1976). Universitetet i Trondheim, Den Allmennvitenskaplige Høgskolen (AVH)

2. Universitetslektor,Pedagogisk institutt/fysisk intitutt, Universitetet i Trondheim, AVH(1976-1978).(Førelesingstema: Test-teori; Didaktiske dilemma på studiet Skoleretta hovedfag i fysikk,kjemi og biologi).

3. Høgskulelektor i pedagogikk, Volda Lærarhøgskule, (1978-1992), (Arbeidsområde: Pedagogikk i grunnskule-lærarutdanninga og førskule-lærarutdanninga, Spesialpedagogikk, matematikk-vanskar, avvik og normalitet; Leiarutdanning for offentleg tilsette, organisasjonsteori.)

4. Førsteamanuensis i pedagogikk, Volda Lærarhøgskule, (1993-2004).

5. DoktorgradsstipendiatUniversitetet i Trondheim,den allmennvitenskapelige høgskolen, AVH (1992-1994).

6. Professor i pedagogikk, Høgskulen i Volda, HVO, Avtdeling for Lærarutdanning, (2004 -2007)

7. Professor i pedagogikk, HVO,Institutt for sosialfag, Avdeling for samfunsfag og historie (2008 -)

Undervisning og rettleiing dei seinare åra

Erfaringane frå eiga forsking er nytta  i undervisning og rettleiing av bachelor-studentar, masterstudentar og PhD.-kandidatar.

Emneansvar: Masterstudiet i helse og sosialfag, Meistring og myndiggjering (MEI) ,Forskingsmetode og vitskapsteori. Institutt for sosialfag, Avdeling for samfunnsfag og historie (ASH).

Førelesingstema:

Praksisforankra læring, læringsfellesskap

– Profesjonelt arbeid med funksjonshindra barn og unge: Diagnostisering, avvik og normalitet

 Modernitet og Identitet

– Tema i vitskapsteori, design og forskingsmetode: Forskingsprosessen; Vitskapsteoretiske føringar på temaval; Perspektiv på kasusforsking; Forskingsetikk tidleg og seint i forskingsprosessen; Forskar-rolla. Utfordringar når barn er informantar; Grounded theory: Kategorisering og modellutforming; Bruk av teori i forskingsarbeidet.

– PresentasjonsforumStudentane presenterer arbeidet med eiga masteroppgåve på samlingane i masterstudiet. Individuell og kollektiv rettleiing.

Masteroppgåve (30 og 45 studiepoeng) 

Fagfelle for vitskaplege bøker og antologiar - og internasjonale tidsskrift som til dømes International Journal of Educational Research.

Faglege interesser

  • Skule og lokalsamfunn (Place based, place concious education) - Skulelokalisering, oppvekstmiljø, uformell læring og rekruttering
  • Sårbar ungdom - avvik og normalitet; skule og utdanning, overgangar i livsløpet, vilkår og prosessar
  • Livsløpsforsking, nettverksforsking
  • Vitskapsteori - Kritisk realisme

Forskingsprosjekt

Forskar og prosjektleiar:


1. Skulelokalisering. Økonomiske, pedagogiske og sosiologiske sider ved ulike mønster. (1989-1994), Finansiert av Noregs forskingsråd (NFR) og Kommunenes Sentralforbund(KS).


2. Skulelokalisering i Haram kommune og Rindal kommune,Oppdragsforsking. (1994-1997).


3. Reform 94 – Særskilt tilrettelagd opplæring.Finansiert av Kyrkje, utdannings- og forskingsdepartementet [KUF], 1995–2000)


4. Vaksenliv på særskilde vilkår? Vegen ut i samfunnet for særvilkårselevar i vidaregåande skule. Finansiert av Noregs Forskingsråd (NFR),Velferds-programmet, (2000–2004).


5. Unge sårbare vaksne. Finansiert av Høgskulen i Volda og Møreforsking, (2005-2007).


6. Tidlegare særvilkårselevar: Vaksenliv midt i trettiåra.Finansiert av Høgskulen i Volda, (2007- 2015).

Internasjonalt forskings-samarbeid

2017: Æresmedlem i Eoropean Educational Research Association (EERA) Network 14: Families, Schools andCommunities in Educational Research, saman med Reader, Dr. Linda Hargreaves, University of Cambridge

 

• (1996-2017) Initiativ-takar og fagleg leiar i forskarnettverket EERA (European Educational Research Association) Network 14: Community, School and Family in Educational Research i 1996 saman med Dr. Linda Hargreaves, Faculty of Education,University of Cambridge, Dr. Janne Pietarinen, University of Eastern Finland, Joensuu, Finland and Dr. Lisbeth Åberg Anderson, University of Gotenburg.Dette omfatttar kritisk lesing, utveljing og organisering 70-90 søknader kvart år om å presentere forskingsartiklar på den store årlege forskingskonferansen European  Conference on Educational Research (ECER). I tillegg til dette leie sesjoner (chairing) og vere kritisk kommentator (discussant) på sesjonane.

Leiargruppa er dei siste åra blitt utvida grunna auke i omfanget på nettverketNettverket har fagfellar frå universitet og forskingsinstitusjonar i mange land:  Universidad de Oviedo, Spain, University of Barcelona, Spain, Polytechnic Institute of Leiria, Portugal, Centro de Investigacao Intervencao Educativa, Portugal; Charles University of Prague, Czech Republic; University Rovira Virgili (Tarragona), Spain; University of Plymouth, UK; University of Milane-Biccoca, Italia; Sheffield Hallan University, England; Zürich University of Teacher Education, Sveits; University of Juväskylä. Finland; University of Southern Quensland, Austalia

Network 14 Leading convenor 2016- : Dr. Rocio Garcia Carrion, University of Deusto, Spain

• (1998, 2005, 2013) Visiting Scolar, Faculty of Education, University of Cambridge, England (https://www.educ.cam.ac.uk)

 2007,Oppnemnd som fagfelle i vurderinga av søkjar til stilling som Reader (dosent) ved Faculty of Education, University of Cambridge, England.

• Medlem i forskingsnettverket Society for Longitudinal and Life Course Studies (SLLS) (https://www.slls.org.uk)

• 2009.Spesialnummerav International Review of Educational Research (nr 48(2)), Oversyn over forsking om skule og lokalsamfunn i fem nord-europeiske land, gjesteredaktør og forfattar av tre artiklar saman med Reader, Dr Linda Hargreaves og professor  Maurice Galton, University of Cambridge.

• 2014. Theory as the Source of ‘research footprint’ in rural settings forfattasaman med Reader, Dr Linda Hargreaves , University of Cambridge (https://www.educ.cam.ac.uk/people/staff/hargreaves/), England Kapittel i boka Doing educational Research in Rural Settings, Methodological issues, international perspectives and practical solutions, på Routledge forlag redigertavprofessor Simone White, Monash Univerity, Australia og professor Michael Corbett, , School of Education, Acadia University, Nova Scotia, Canada.

• 2016. Spesialseksjon av European Journal of SpcialNeeds Education(nr 31(3)), redigert saman med Dr. Ewelina Rydzewska, Universityofthe West of Scotland og Reader, Dr. Ann Pirrie, Universityofthe West of Scotland; forfattarav artikkel saman med professor Irene Bele, HVO.
 

• 2017. Kapittel i bok-serie: Social learning in Norwegian classrooms and schools – educational educational research in perspective I Del 3: Context of schools – historical and international perspectives av bok på Springer forlag: Handbook on Life in Schools and Classrooms: Past, present and future visions, redigert av Rupert Maclean,Chair Professor of International Education, and Director of the Centre for Lifelong Learning Research and Development, at the Hong Kong Institute of Education.

• 2017-2020. Kapittel i bok-serie: Bigger or Better? Research Based Reflections on the Cultural De-construction of Rural Schools in Norway. Meta Perspectives on Research Themes, Theory and Design and Research Methods, presentert ved University of Heidelberg, Institue of Geography and Geoecology. v/ professor, Dr. Caroline Kramer og professor Peter Meusburger. I Jahnke, H., Kramer, K., Meusburger, P. (eds) (2020):  Geographies of Schooling, i symposiebok-serien Knowledge and space 14 (2006- ). Universitetet I Heidelberg. Forlag: Springer Open. Boka er også festskrifttil professorMaurice Galton, University of Cambridge, England.

2020. Words for the Reader: Rural Schools in an Iron Cage. I: Gristy,c., Hargreaves, L. og Kusirova, S.R. (eds) (2020): Educational Research and Schooling in Rural Europe: An Engagement with Changing Patterns of Education, Space, and Place. Information Age Publishing 2020 ISBN 9781648021633. s. xi-xxi

 

Forsking og formidling om skule og lokalsamfunn – publikasjonar

Dette forskingsfeltet legg til grunn ei forståing av skule som også er medviten si forankring i stad og region og nyttar natur, produksjonsliv og kultur til å gi barn og unge førstehandserfaringar på ulike læringsarenaer utanfor skulen. Eit vesentleg tema er også korleis dette påverkar rekrutteringa og tilknytninga til stad og region, men  også interesse for internasjonalt samarbeid. Dette til forskjell frå forståing av skulen som formidlar av eit kontekst-fråkopla innhald i nokre få abstrakte skulefag, hovudsakleg i arbeid ved pultar i klasserom, for å kvalifisere arbeidskraft for den globaliserte, konkurranse-utsette økonomien. Forskinga er samanliknande, analytisk og studerer endringar over tid t.d. den omfattande nedlegginga av små bygdeskular etter 1986 – den største skulereforma i Noreg. Forskingserfaringane og publikasjonane omfattar også samanliknande analysar av stadsmedviten skule, skule og oppvekstmiljø, endriingar over tid og internasjonalt samarbeid i både aust- og vesteuropeiske land.

Detaljar om den enkelte publikasjonen finn du ved å søke i Cristin - nedanfor er publikasjonane ordna etter publiseringsår.

Kvalsund, Rune; Løvik, Petter; Myklebust, Jon Olav. (1991). Relasjonar som raknar? Skulekontakt og samarbeid i små og store bygdesamfunn.  ForskingsrapportVolda: Møreforsking Volda 1991 (ISBN 82-90426-75-5) 261 s. (9107). HVO

Kvalsund, Rune; Løvik, Petter; Myklebust, Jon Olav. (1991). På metodologiske krossvegar. Refleksjonar over det teoretiske og metodologiske grunnlaget for Skulelokaliseringsprosjektet. Volda: Møreforsking Volda 1991. Forskingsrapport.  (ISBN 82-90426-92-5) 139 s. (9122)

​​​​Kvalsund, Rune. (1992). Elevmiljø i oppløysing? Vennskap, leik og sosial integrasjon i fådelte og fulldelte barneskular. Volda: Møreforsking 1992 (ISBN 82-7692-0136) 182 s. (9218). HVO

Kvalsund, Rune; Løvik, Petter; Myklebust, Jon Olav. (1992).The location of rural schools: some economic, educational and sociological perspectives. Volda: Møreforsking Volda 1992 (ISBN 82-90426-93-3) 85 s. (9201).HVO

Myklebust, Jon Olav; Kvalsund, Rune; Løvik, Petter; Hagen, Tore. (1992).
Krinsar i krise? Skulemønster i Bygde-Noreg. Volda: Møreforsking Volda 1992 (ISBN 82-7692-014-4) 188 s. (nr. 921).HVO

Myklebust, Jon Olav; Kvalsund, Rune; Løvik, Petter; Hagen, Tore. (1993).Bygdeskulen i klemme. Om økonomi, planlegging, busetjing og oppvekst. Plan og arbeid 1993 (4) s. 34-51. HVO MF

Kvalsund, Rune. (1993). Det skjulte ‘pensum’ i fådelt og fulldelt skule. Plan og arbeid 1993 (4) s. 48-51. HVO

Kvalsund, Rune. (1993). Smått og godt – eller større og betre?. Plan og arbeid 1993 (4) s. 45-47. HVO

Kvalsund, Rune; Lauglo, Jon. (1994). Skulen i lokalsamfunnet og lokal skuleutvikling : nyare norsk og nordisk forsking. I: Norsk forskning om utdanning : perspektiver og veivalg.: Ad notam Gyldendal 1994 s. 142-217. HVO

Kvalsund, Rune. (1995). Med foreldre på sporet - tru og tvil om skule og undervisning i fådelte og fulldelte bygdeskular. Barndom i Norge 1995; 1995-03-23 - 1995-03-26. HVO

Kvalsund, Rune. (1995). Pedagogiske strategiar for sosial trening i den moderne grunnskulen : prøveforelesing til doktorgraden ved Universitetet i Trondheim 1995. Volda: Høgskulen i Volda 1995 20 s. (18/95). HVO

Kvalsund, Rune; Myklebust, Jon Olav. (1995). Grunnskulen i Haram - på veg mot strukturendring?. Volda: Møreforsking Volda 1995 (ISBN 82-7692-051-9) 99 s. Arbeidsrapport(nr. 9). HVO

Kvalsund, Rune. (1994-1995). Elevrelasjonar og uformell læring : samanliknande kasusstudiar av fådelte og fulldelte bygdeskular: Doktoravhandling, Universitetet i Trondheim 1995.: Høgskulen i Volda 1995 (ISBN 82-7661-029-3) 423 s. Forskingsrapport - Høgskulen i Volda/ Research Report - Volda University College(nr. 6). HVO

Kvalsund, Rune; Gustafsson, Christina. (1996).Om grunnlaget for skuleforskarens rolle i den lokale skuleplanlegginga: Lokalsamfunnet som omgrep og fenomen. Pedagogikforskarens roll i utbildningsplanering (http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-50230) (Minisymposiumved Urban Dahllöfs pensjonsavgang); Universitetet i Uppsala, 1996-01-01

Kvalsund, Rune; Myklebust, Jon Olav. (1996). Skulestruktur i Rindal. Volda: Møreforsking Volda 1996 (ISBN 82-7692-067-5) 68 s. Arbeidsrapport (nr 18). HVO

Kvalsund, Rune; Frønes, Ivar; Heggen, Kåre; Myklebust, Jon Olav. (1997). Frå barneskule til ungdomsskule ;ein overgang mellom etappar i livsløpet. I: Livsløp : oppvekst, generasjon og sosial endring. Universitetsforlaget 1997 ISBN 82-00-22851-7. s. 189-216. HVO

Kvalsund, Rune. (1997). Pedagogisk leiing i små og store bygdeskular - ei samanliknande analyse. Den årlege fagkonferansen for skuleleiaravdelingane i dei nordiske lærarlaga; Torshavn, Fæørøyane. 1997-06-01

Kvalsund, Rune. (1997). The school and the local community: A review of recent Norwegian research. European Conference on Educational Research, (ECER) 1997; 1997-09-24 - 1997-09-27. HVO

Kvalsund, Rune. (1997). The School and the local community : a review of recent Norwegian research.  European Conference on Educational Research (ECER 97), Frankfurt am Main, Tyskland, 24.-27. sept. 1997. Artikkelen vart presentert for "nettverk om skule og lokalsamfunn" - Schools and their communities - som vart skipa på denne kongressen. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1998, 40 s. (20/98). HVO.

Kvalsund, Rune; Myklebust, Jon Olav; Båtevik, Finn Ove; Steinsvik, Brit. (1997). Når vilkår varierer : særskild tilrettelegging i vidaregåande opplæring - gjennomgåande mønster. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1998 (ISBN 82-7661-081-1) 153 s. Forskingsrapport - Høgskulen i Volda/ Research Report - Volda University College (nr. 31). HVO MF

Kvalsund, Rune; Bøe, Lidveig; Heggen, Kåre; Madssen, Kjell-Arild; Vaage, Sveinung. (1998).I lærande fellesskap : helsingsskrift til Urban Dahllöf på 70-årsdagen. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1998 (ISBN 82-7661-092-7) 340 s. HVO

Kvalsund, Rune. (1998). Pedagogiske strategiar for sosial trening i den moderne grunnskulen. I: I lærande fellesskap : helsingsskrift til Urban Dahllöf på 70-årsdagen. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1998 ISBN 82-7661-092-7. s. 135-153. HVO

Kvalsund, Rune. (1998). Om det konstruerande i utdanningsforskinga: Rammefaktorteoretisk tenking i to nasjonale forskingsprosjekt. I: I lærande fellesskap : helsingsskrift til Urban Dahllöf på 70-årsdagen. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1998 ISBN 82-7661-092-7. s. 45-71. HVO

Vaage, Sveinung; Kvalsund, Rune; Bøe, Lidveig; Heggen, Kåre; Madssen, Kjell-Arild. (1998).Perspektivtaking og rammefaktorar. I: I lærande fellesskap : helsingsskrift til Urban Dahllöf på 70-årsdagen. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1998 ISBN 82-7661-092-7. s. 73-87. HVO

Kvalsund, Rune. (1999). Qualities of informal learning in smaller and bigger rural schools in Norway: Does school size and principle of pupil organisation make any difference?. Interscola internasjonale konferanse; 1999-08-03. HVO

Kvalsund, Rune. (1999). Radical differences in pupil relations and informal learning in smaller and bigger rural schools. Smposium: Developing relationships and understanding in rural schools, part 2: Paper presentert på the European Conference on Educational Research, (ECER), The Cultural Centre, Lathi, Finland, 22.-25. september 1999. Volda: Møreforsking Volda 1999 27 s. (17/99).

Kvalsund, Rune. (1999). Rettferdige skulenedleggingar? Sunnmørsposten 1999. HVO

Kvalsund, Rune. (1999). School differences of pupil relations and informal learning. Tracing consequences for pupil self conception. Interscola; Høgskolen i Nesna. 1999-08-03. HVO

Kvalsund, Rune. (2000). The transition from primary to secondary level in smaller and larger rural schools in Norway : comparing differences in context and social meaning. International Journal of Educational Research 2000 s. 401-423. HVO

Kvalsund, Rune. (2000).Bygdeskulen – liv laga?. Innleiing på folkemøtet om Bjørkedal skule; 2001-06-08. HVO

Kvalsund, Rune. (2001). Lokalsamfunnsorienterte skular - ei samanlikning. Foredrag på folkemøte om grendaskulane i Herøy; 2001-03-26. HVO

Kvalsund, Rune.  (2001)Review of Research on School and Community in Different National Contexts of Europe : the Situation in England, Wales, Scotland, Norway, Sweden and Finnland compared: Chairs introduction to the symposium. European Conference on Educational Research (ECER); 2001-09-05 - 2001-09-08
HVO

Kvalsund, Rune.  (2001). School and Community - Dimensions of Change. A Review of Norwegian Research. Symposium: Review of Research on School and Community in Different National Contexts: The Situation in England, Wales, Scotland, Norway, Sweden and Finnland Compared.; 2001-09-04 - 2001-09-08. HVO

Kvalsund, Rune. (2004). School and local community - dimensions of change : a review of Norwegian research. Volda: Høgskulen i Volda 2004 (ISBN 8276612059) 93 s. Forskingsrapport - Høgskulen i Volda/ Research Report - Volda University College(58). HVO

Kvalsund, Rune. (2004). Schools as environments for social learning - shaping mechanisms? comparisons of smaller and larger rural schools in Norway. Scandinavian Journal of Educational Research 2004; Volum 48.(Vol. 48, no. 4) s. 347-370.

Kvalsund, Rune. (2004). Sosial læring - sosial ekskludering? Mekanismar og verknader i grunnskule og vidaregåande skule. Gjesteførelesing ved Høgskulen i Nesna 6.desember 2005. utenTitteltekst; 2004-12-06 - 2004-12-06. HVO

Kvalsund, Rune. (2005). Med forskarblikk på nærmiljøskulen - fagleg og sosial læring. Nokre illustrerande resultat frå nordisk pedagogisk forsking. Skole der folk bor : Landslaget for Nærmiljøskolen; 2006-10-24 - 2006-10-25. HVO

Kvalsund, Rune. (2007). School and local community - dimensions of change in research questions, theories and design. The Interskola conference 2007, Beyond mere survival - the Educational Challege in Rural Community Development; Høgskolen i Nesna, 2007-07-22 - 2007-07-27.HVO

Kvalsund, Rune; Hargreaves, Linda. (2008). Improving research on rural schools and their communities in Nordic and British countries : perspective, design and theory. European Conference on Educational Research (ECER); Gotenburg, Sweden. 2008-09-11 - 2008-09-12HVO

Kvalsund, Rune; Hargreaves, Linda. (2009). Guest editors of International Journal of Educational Research. Special Issue. Volume 48, Issue 2, Pages 79-150. Reviews of research on rural schools and their communities in British and Nordic countries. 2009. HVO. 

Hargreaves, Linda; Kvalsund, Rune; Galton, Maurice. (2009). Reviews of research on rural schools and their communities in British and Nordic countries : analytical perspectives and cultural meaning. International Journal of Educational Research 2009 ; Volum 48.(2) s. 80-88. HVO

Kvalsund, Rune.  (2009). Centralized decentralization or decentralized centralization? : a review of newer Norwegian research on schools and their communities. International Journal of Educational Research 2009 ; Volum 48.(2) s. 89-99. HVO

Kvalsund, Rune; Hargreaves, Linda.  (2009). Reviews of research in rural schools and their communities : analytical perspectives and a new agenda. International Journal of Educational Research 2009; Volum 48.(2) s. 140-149. HVO

Kvalsund, Rune. (2010). Newer Norwegian research on school and local communities - dimensions and aspects. Key Notte Lecture på internasjonal konferansen Place Pedagogies and Learning Landscapes; Telemark University College, Notodden, 2010-09-14 - 2010-09-14. HVO

Kvalsund, Rune. (2010). Sosialisering i små og store skular. Invitert førelesing på konferansen Skolenedlegging - I skjeringspunktet mellom kvalitet og politikk; Høgskolen I Nesna 2010-03-03 - 2010-03-03. HVO

Kvalsund, Rune; Solstad, Karl Jan. (2010). Smått - ikkje lenger godt?. Utdanning 2010, HVO, NF

Solstad, Karl Jan; Kvalsund, Rune. (2010). Skole der folk bur?. Avisa Nordland 2010, HVO, NF

Solstad, Karl Jan; Kvalsund, Rune.(2010). Skole der folk bur?. Haugesunds avis 2010, HVO, NF

Solstad, Karl Jan; Kvalsund, Rune. (2010).Smått - ikkje lenger godt?. Klassekampen 2010 s. 10-11
HVO, NF

Kvalsund, Rune. (2011). Conference proceedings, EERA Network 14, Communities, Families and Schooling in Educational Research: Urban Education. EERA Network 14, Communities, Families and Schooling in Educational Research. European Conference of Educational Research; 2011-09-13 - 2011-09-16
HVO

Kvalsund, Rune. (2012). Research on schooling in rural contexts. Use of explanatory theory – place based or placeless?. European Conference of Educational Research (ECER 2012, Cadiz, Spain); 2012-09-17 - 2012-09-21. HVO

Kvalsund, Rune. (2012). Theory as source of research footprint in rural contexts – place based or placeless?. European Conference of Educational Research, ECER; Cadiz, Spain 2012-09-18 - 2012-09-20. HVO

White, Simone; Anderson, Michelle; Kvalsund, Rune; Gristy, Cath; Corbett, Michael; Hargreaves, Linda,(2012). Examining the research 'footprint' in rural contexts: An international discussion on methodological issues and possibilities. Symposium presented in Network 14, Communities, families and schooling in educational research. European Confrence of Educational Research, ECER; 2012-09-18 - 2012-09-19. HVO

Kvalsund, Rune. (2013). ECER 2013 symposium: The community inside the school and the participation of children. Discussant‘s critique and comments: The community inside the school and the participation of children - aspects of structure and structuration?. European Conference on Educational Research, ECER 2013,; 2013-09-10 - 2013-09-13. HVO 

Kvalsund, Rune. (2013). ECER 2013 symposium: The community inside the school and the participation of children. Discussant‘s critique and comments: The community inside the school and the participation of children - aspects of structure and structuration?. European Conference on Educational Research, ECER 2013,; 2013-09-10 - 2013-09-13. HVO 

Kvalsund, Rune; Hargreaves, Linda.(2013). "Western" Theory and the Rural Research Footprint. Rural Schools Research through Europe, Charles University,Faculty of Social Geography, Prague (Czechia); 2013-06-28 - 2013-06-29. HVO

Kvalsund, Rune. (2013). Den stille skulerefoma. Møre-Nytt [Avis] 2013-11-16, Møre Avis 2013-11-30.Framtida.no [Internett] 2013-11-2. HVO

Kvalsund, Rune & Hargreaves, Linda (2014). Theory as the source of ‘research footprint’ in rural settings. I: White, Simone & Corbett, Michael (Eds.) Doing educational research in rural settings: Methodological issues, international perspectives and practical solutions. Routledge 2014 ISBN 978-0-415-82351-7. s. 41–57. 

Kvalsund, Rune. (2014). Om skulestorleik og sosial læring - skrift i sand? Kommentarar til Tomas Nordalos notat ‘Tokke kommune - skolestruktur og elevenes sosiale utvikling og læring’, 19.02.2014. Vest Telemark blad 2014 s. 12-13. HVO.

Kvalsund, Rune. (2015).Skule og sosial læring - abstrakt eller meiningsfull? Natur- og miljøforankra innhald. Årleg samling i Landslaget for nærmiljøskulen, LUFS,; 2015-04-17 - 2015-04-18. HVO

Kvalsund, Rune. (2015). Skule og sosial læring - jamaldringskultur og alderisme. Årleg samling i Landslaget for nærmiljøskulen, LUFS, 17.-18. april 2015, Sæbø; 2015-04-17 - 2015-04-18. HVO.

Kvalsund, Rune. (2015). Skule og sosial læring - målstyrt og evidensbasert. Læraren - ei pedagogisk utfordring?. Årleg samling i landslaget for nærmiljøskulen, LUFS; 2015-04-17 - 2015-04-18. HVO.

Kvalsund, Rune. (2015).Skule og sosial læring - skulen som utflyttingsmekanisme?. Årleg samling i landslaget for nærmiljøskulen, LUFS; 2015-04-17 - 2015-04-18
HVO

Kvalsund, Rune. (2015). Theses on small rural schools as learning arenas. International seminar: Rural Teaching; Høgskolen i Bergen. 2015-11-26 - 2015-11-27
HVO

Kvalsund, Rune. (2016). Bigger or better? Research based reflections on the location of small rural schools in Norway - meta perspectives on research questions, theory, design and methods. 14th Interdisciplinary symposium on Knowledge and space: Geographies of schooling, University of Heidelberg; 2016-09-14 - 2016-09-17
HVO

Kvalsund, Rune. (2016).Theses on Small Rural Schools as Learning Arenas - external teacher expectations. Teacher professionalism for rural schools?. ECER - European Conference on Educational Reserach; 2016-08-23 - 2016-08-26. HVO

Kvalsund, Rune. (2016). Theses on Small Rural Schools as Learning Arenas. ECER - European Conference on Educational Research; 2016-08-22 - 2016-08-25
HVO

Kvalsund, Rune (2017)Social learning in Norwegian Classrooms and Schools: Educational Research in Perpspective. I: Life in Schools and Classrooms : Past, Present and Future. Springer Publishing Company 2017 ISBN 9789811036521. s. 21-55.HVO

Kvalsund, Rune. (2018).Skulenedlegging og skulestoleik I - investering i kunnskapsbedrifter?. Møre-Nytt 2018 s. 44-45

Kvalsund, Rune. (2018).Skulenedlegging og skulestorleik II - Kostnader og pedagogisk kvalitet. Møre-Nytt 2018 s. 24-25
HVO

Kvalsund, Rune (2019). Bigger or Better? Research-Based Reflections on the Cultural Deconstructiom of Rural Schools in Norway: Metaperspectives. Chapter 10 (179-217) i Jahnke, Holger, Kramer, Caroline Meusburger, Peter (Eds) (2019). Geographies of Schoolong. Bind I4 i Serien Knowledge and Schooling, Department of Geography, University of Heidelberg, Tyskland. Springer Open.

Kvalsund, Rune (2020). Rural Schools in an Iron Cage? Words for the Reader. (17.sider med referansar). I Gristy, Cath Hargreaves, Linda ad Kucerova, Silvie R. (eds) (2020). Educational Research and Schooling in Rural Europe. An Engagement with Changing Patterns of Education, Space and Place (426 s). I serien Current Research in Rural and Regional Education, redigert av professor Michael Corbett, Acadia University, Canada. Charlotte, NC, USA:  IAP- Information Age Publishing.

Forsking og formidling om sårbar ungdom, livsløp, avvik og normalitet – publikasjonar

Å studere funksjonshindra barn og ung i ulike fasar av livsløpet er å spore individ- eller kontekstforankra mekanismar og samspelet mellom dei, som kan forklare mønster i dei unge si tilpassing til vaksenlivet. Forskinga rekonstruerer og samanliknar resultat, vilkår og prosessar som var verksame ved overgangar i livsløpet og sporar endringar over tid mellom konkurrerande overgangstema knytt for eksempel til utdanning, arbeid og familie-etablering. Dette gir grunnlag for å vurdere rettferd i fordelinga av veferdsstatens goder og tenester. I dette forskingsarbeidet er analysar av mekanismer og normer for avvik og normalitet viktige innslag. Å studere funksjonshindra personar vil ofte vise funksjonshemmande mekanismar tydlegare i feltet mellom spesialpedagogikk og sosialpolitikk.

Detaljar om den enkelte publikasjonen finn du ved å søke i Cristin - nedanfor er publikasjonane ordna etter publiseringsår. 

 

Kvalsund, Rune; Myklebust, Jon Olav. (1996). Reform of upper secondary education in Norway: a longitudinal study of youth with disabilities and learning difficulties: presented at the European conference on educational research (ECER). University of Seville, Spain, september 25-28 1996. Volda: Møreforsking Volda 1996, 35 s. (15/96). HVO

Kvalsund, Rune; Myklebust, Jon Olav; Blichfeldt, Jon Frode (m.fl.). (1996). Nedst ved bordet? : vidaregåande opplæring på særskilde vilkår under Reform 94. I: Utdanning for alle? : evaluering av Reform 94. Oslo: Tano Aschehoug, 1996. HVO

Kvalsund, R. & Myklebust, J. O. (1996). Nedst ved bordet? Vidaregåande opplæring på særskilde vilkår under Reform 94. I: Blichfeldt, J.F. (red.): Utdanning for alle? Evaluering av Reform 94. Oslo: Tano Aschehoug.

Båtevik, F. O., Kvalsund, R. & Myklebust, J. O. (1997). På særvilkår.  Om gråsoner, overgangar og kanalisering i vidaregåande opplæring. Forskingsrapport nr. 23. Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda.

Kvalsund, R. & Myklebust, J. O. (1997). Reseach on Pupils with Special Needs. Condtions and Transitions in Different Contexts. ECER symposium Frankfurt 1997. Notat nr. 18. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda. 

Kvalsund, Rune; Lødding, Berit; Tornes, Kristin. (1997). Særvilkårselevar i ordinærklasse : differensiering - kompetanse eller verdsetting?. I: Idealer og paradokser: aspekter ved gjennomføringen av Reform 94. Oslo: Tano Aschehoug 1997. HVO

Kvalsund, Rune; Myklebust, Jon Olav. (1997).Research on Pupils with Special Needs : Conditions and Transitions in Different Contexts : ECER symposium Frankfurt 1997 : Introduction by Urban Dahllöf. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1997 43 s. (18/97). HVO

Kvalsund, Rune. (1997). Oppdrag og forskingsgrep. I: På særvilkår: Om gråsoner, overgangar og kanalisering i vi daregåande oplæring. Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1997 s. 13-25. HVO

Båtevik, Finn Ove; Kvalsund, Rune; Myklebust, Jon Olav. (1997). På særvilkår: om gråsoner, overgangar og kanalisering i vidaregåande opplæring. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1997 (ISBN 82-7692-093-4) 141 s. Forskingsrapport - Høgskulen i Volda/ Research Report nr. 24 - Volda University College. HVO, MF

Kvalsund, Rune. (1997). I gråsona. I: På særvilkår : om gråsoner, overgangar og kanalisering i vi daregåande opplæring. : Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1997 s. 27-44. HVO

Kvalsund, Rune. (1997).  Når motbakkar går nedover : om særskilt tilrettelagd opplæring i vidaregåande skule (foredrag halde under Forskingsdagane '97).; 1997
HVO

Kvalsund, Rune. (1997).On patterns of transitions and learning conditions of pupils with special needs: Reporting from the national evaluation of Reform 94. The working visit to Norway of Senior Adviser at the Department of the Prime Minister of Australia, Mr Bruce R Smith. Oslo, Regjeringshuset; 1998-07-07. HVO

Kvalsund, Rune. (1998). Inclusion, collision - or at a standstill? : flow trough of pupils with special needs in upper secondary school in Norway : cotext factors and processes. Paper presentert på the Eu ropean Conference of Educational Research (ECER), Universitetet i Lublijana, Slovenia 17.-20. september 1998, arrangert av EERA. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1998 35 s. (18/98)

Kvalsund, Rune. (1998).Oppvekstvilkår for særvilkårselevar i den vidaregåande skulen under Reform 94. Inklusjon eller kollisjon?. Modernisering, kulturell variasjon og 90-talls reformene. Dr.gradskurs, Universitetet i Tromsø; 1998-07-27 - 1998-07-29

Kvalsund, Rune. (1998). Om det konstruerande i utdanningsforskinga : rammefaktorteoretisk tenking i to nasjonale forskingsprosjekt. I: I lærande fellesskap : helsingsskrift til Urban Dahllöf på 70-årsdagen. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1998 ISBN 82-7661-092-7. s. 45-71. HVO

Kvalsund, R. (1998). Innestengde i undervisningsrom – utestengde frå læring? Om opplæringskonteksten for særvilkårselevar under Reform 94. Førelesing på den nasjonale konferansen: En læringskultur i utvikling – videregående opplæring ved et veiskillle? Høgskulen i Lillehammer, Lillehammer, 28.–29. april 1998.

Kvalsund, R. & Myklebust, J. O. (1998). Om forsking i motstraum? Om forskingsprosessen i prosjektet Reform 94 – særskilt tilrettelagd opplæring. Forskingsrapport nr 37. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda. 

Kvalsund, R. (1999). Inkludering – eller ekskludering. I: Kvalsund, R., Deichman-Sørensen, T. og Aamodt, P. O. Videregående opplæring – ved en skilleveg? Oslo: Tano Aschehoug.

Kvalsund, Rune. (1999). Differensiering - frå forsking til metodikk. Landskonferansen for etterutdanningskonsulentar i vidaregåande opplæring; 1999-06-09 - 1999-06-11
HVO

Monsen, Lars; Kvalsund, Rune; Deichman-Sørensen, Trine; Aamodt, Per Olaf. (1999)
Reform-94 som læreplanreform - mot nye elev- og lærerroller?. I: Videregående opplæring - ved en skillevei? : forskning fra den nasjonale evalueringen av Reform 94. Oslo: Tano Aschehoug 1999 s. 77-101.HINN

Grøgaard, Jens B.; Kvalsund, Rune; Deichman-Sørensen, Trine; Asmodt, Per Olaf.(1999
Er det noen som løfter seg selv etter håret?. I: Videregående opplæring - ved en skilleveg? Forskning fra den nasjonale evalueringen av Reform 94. Oslo: Tano Aschehoug 1999 s. 286-313. HSN

Grøgaard, Jens B.; Midtsundstad, Tove; Kvalsund, Rune; Deichman-Sørensen, Trine; Aamodt, Per Olaf.(1999) Oppfølgingstjenesten - Quo vadis?. I: Videregående opplæring - ved en skilleveg? Forskning fra den nasjonale evalueringen av Reform 94. Oslo: Tano Aschehoug 1999 s. 224-260. HSN

Kvalsund, Rune; Myklebust, Jon Olav. (2000). Innestenging, utestenging eller inkludering? Om læringsvilkår, gjennomstrøyming og fråfallsmønster for særvilkårselevar i vidaregåande opplæring. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda 1998 (ISBN 82-7661-091-9) 202 s. Forskingsrapport - Høgskulen i Volda/ Research Report - Volda University College(nr. 35). HVO

Kvalsund, R. (2000). I gråsona: tilrettelegging, differensiering eller "en viss hensynstagen"? Spesialpedagogikk 2: 19–27.

Kvalsund, R. (2000). Særskilt tilrettelagd opplæring – for kven? Reform 94 og "timeplankulturen". Spesialpedagogikk 8: 3–16.

Kvalsund, R. (2000). Særskilt tilrettelagd opplæring under Reform 94 : elevbilete, reformføresetnader og tolkingsrammer? Spesialpedagogikk 7: 20–30.

Myklebust, J. O., Kvalsund, R. & Båtevik, F. O. (2000). Adult life on special terms? The way into society for pupils with special needs in upper secondary school. Notat. Volda: Møreforsking Volda.

Kvalsund, Rune. (2001). Innordning, tilpassing - eller motstand mot ekskludering? Einspråklege og tospråklege særvilkårselevar om skuledelen av særskilt tilrettelagd opplæring under Reform 94 - ei samanlikning. : Møreforsking Volda 2001 (ISBN 82-7692-170-1) 75 s. Arbeidsrapport(109). HVO

Kvalsund, Rune. (2001). Pupils with special needs -transitions to adult life. Agencyon special terms?. NRC-seminar on agency perspectives in welfare and marginalisationresearch. NFR programseminarfor Velferdsprogrammet; 2001-10-30 - 2001-10-31. HVO

Kvalsund, R. (2001). Ekskluderande inkludering? Om tolkingsrammer, avvik og normalitet med utgangspunkt i særskilt tilrettelagd opplæring under Reform 94. Normalitet og avvik. Fagdag for PP-tjenesten i Oslo kommune. Røde Kors konferansesenter, Oslo 12.desember 2000.

Kvalsund, R. (2001). Pupils with special needs – transitions to adult life. Agency on special terms? NRC-seminar on agency perspectives in welfare and marginalisation research. NFR programseminar for Velferdsprogrammet. Voksenåsen, Oslo, October 30–31,

2001.

Kvalsund, R. (2002). Innordning, tilpassing – eller motstand mot ekskludering? Einspråklege og tospråklege særvilkårselevar om skuledelen av særskilt tilrettelagd opplæring under Reform 94 – ei samanlikning. Arbeidsrapport nr. 109. Volda: Møreforsking. 

Kvalsund, R. (2002). The transition of pupils with special educational needs within upper secondary school–a process of inclusion? Research from the national evaluation of the Reform 94 of upper secondary education in Norway. European Conference of Educational Research, (ECER), 2002. Network 14: Communities and their schools.

Kvalsund, R. (2002). Utdanningsavbrot–ein kvalitet ved vidaregåande opplæring? Spesialpedagogikk 5: 29–46. 

Kvalsund, Rune. (2002).The transition of pupils with special educational needs within upper secondary school – a process of inclusion? Research from the national evaluation of the Reform 94 of upper secondary education in Norway. European Conference of Educational Research, (ECER), Lisboa, Portugal, 2002. Network 14: Communities and their schools; 2002-09-11 - 2002-09-15HVO

Heggen, Kåre; Bergem, Randi; Høydal, Reidun; Kvalsund, Rune; Myklebust, Jon Olav. (2003). Marginalization and Social Exclusion: Conference Report. Volda: Møreforsking Volda og Høgskulen i Volda 2003 (ISBN 8276921981) 125 s. HVO MF

Kvalsund, R. (2004). Inclusion – in disabling schools. Research from the national evaluation of the 1994 reform of upper secondary education in Norway. Scandinavian Journal of Disability Research 6: 151–181.

Kvalsund, R. (2005). Following ‘special needs students’ from school to adult life – a marginalizing transition? The relationship between earlier school experiences and spare time social networks at the beginning of adult life. Forskingsrapport nr. 61. Volda: Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda.

Kvalsund, R. (2005). What happens when young people with special educational needs leave school and begin their adult lives? A longitudinal study of adolescent´s social relationships across this transition in Norway. Invited lecture as Visiting Academician, University of Cambridge, Faculty of Education, 13. april, 2005.

Kvalsund, Rune. (2004). Inclusion - in disabling schools. Research from the national evaluation of the 1994 reform of upper secondary education in Norway. Scandinavian Journal of Disability Research 2004 ;Volum 6.(2) s. 151-181. HVO

Kvalsund, Rune. (2005). Following "special needs students" from school to adult life - a marginalizing transition? : the relationship between earlier school experiences and spare time social networks at the beginning of adult life. Volda: Høgskulen i Volda 2005 (ISBN 8276612431) 39 s. Forskingsrapport - Høgskulen i Volda/ Research Report - Volda University College(61). HVO, England

Kvalsund, Rune. (2005). What happens when young people with special educational needs leave school and begin their adult lives? A longitudinal study of adolescents‘ social relationships across this transition in Norway. Gjesteførelsing Faculty of Education, University of Cambridge, England; 2005-04-13 - 2005-04-13. HVO

Kvalsund, Rune. (2007). Brillene vi ser med – utfordringar i profesjonelt arbeid med funksjonshindra barn og ungdom. I: Meistring og myndiggjering : - reform eller retorikk? / Tor-Johan Ekeland og Kåre Heggen (red.). Gyldendal Akademisk 2007 ISBN 978-82-0537491-1. s. 141-164. HVO

Kvalsund, R. & Bele, I. V. (2010). Students with Special Educational Needs – Social Inclusion or Marginalisation? Factors of Risk and Resilience in the Transition Between School and Early Adult Life. Scandinavian Journal of Educational Research; 54(1): 15–35.

Kvalsund, R. & Bele, I. V. (2010). Adaptive Situations and Social Marginalisation in Early Adult Life: Students with Special Educational Needs. Scandinavian Journal of Disability Research12 (1): 59–76. 

Kvalsund, R. (2013). Sosial læring – funksjonshemma unge eller funksjonshemmande skular? Spesialpedagogikk 5: 24–29

Kvalsund, R.  & Bele, I. V. (2013). Kvalifisering til sosialt liv i vaksen alder – ein longitudinell studie. Spesialpedagogikk 5: 36–42.  Kvalsund, R. & Myklebust, J. O. (2013). Brillene vi ser med – teoretiske perspektiv og sentrale omgrep. Spesialpedagogikk 5: 20–23.

Kvalsund, R. & Myklebust, J. O. (2013). Eit longitudinelt forskingsprosjekt: Sårbare menneske – frå ungdomstid til vaksenliv. Spesialpedagogikk 5: 18–19.

Bele, Irene Velsvik; Kvalsund, Rune.(2014). The adult life of former students with special educational needs. Social integration, adaptations and transitions over 20 years. Net-based/faceless and face-to-face relationships compared. A longitudinal study. ECER European Conference of Educational Research; 2014-09-01 - 2014-09-05.HVO

Kvalsund, R. & Hargreaves, Linda (2014). Theory as the source of ‘research footprint’ in rural settings. I: White, Simone & Corbett, Michael (Eds.) Doing educational research in rural settings: Methodological issues, international perspectives and practical solutions. Routledge 2014 ISBN 978-0-415-82351-7. s. 41–57.

Bele, I. V. & Kvalsund, R. (2015). On your own within a network? Vulnerable youths’ social networks in transition from school to adult life. Scandinavian Journal of Disability Research 2015, Vol. 17. (3), 195–220.

Bele, I. V. & Kvalsund, R. (2016). A longitudinal study of social relationships and networks in the transition to and within adulthood for vulnerable young adults at ages 24, 29 and 34 years: compensation, reinforcement or cumulative disadvantages? European Journal of Special Needs Education, Vol. 31(3), 314–329.

Langøy, E., Kvalsund, R. & Myklebust, J. O. (2016). Avhengighet – eller sjølstendig liv? Livsløpsoverganger hos kvinner og menn som hadde særskilt tilrettelagt undervisning i videregående skole. Tidsskrift for velferdsforskning. Vol 19 (3) 2016, s.221-240.

Myklebust, Jon Olav; Båtevik, Finn Ove; Kvalsund, Rune; Bele, Irene Velsvik. (2012). Longitudinal Research on Vulnerable Young People Conducted at Volda University College and Møre Research: A Methods Report. Volda: Møreforsking Volda 2012 28 s. Notat / Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda(6)HVO MF

Myklebust, Jon Olav; Båtevik, Finn Ove; Kvalsund, Rune; Bele, Irene Velsvik. (2016)From Adolescence to Adult life. Longitudinal Research on Vulnerable People Conducted at Volda University College and Møre Research: A Methods Report. Notat HVO/MF.. Volda: HVO/MF 2016 26 s. HVO 

Langøy, Emmy Elizabeth; Kvalsund, Rune; Myklebust, Jon Olav. (2016)
Tilpasning til voksenlivet - samspillet mellom generelle lærevansker, psykososiale vansker og spesialpedagogiske tiltak. Tidsskrift for velferdsforskning, 2016; Volum 19.(3) s. 221-240. HVO

Kvalsund, Rune. (2017). Vulnerable young adult´s life course transitions to and within adult life. Long term outcomes and changing contexts – social isolation or social integration?. European Conference of Educational Research (ECER) 2017 - København; 2017-08-22 - 2017-08-25. HVO.

Kvalsund, Rune; Båtevik, Finn Ove; Myklebust, Jon Olav. (2018). Sårbar ungdom i vidaregåande skule – vaksenliv på særvilkår? I Synsrand, 2018: s. 22-25. Forskingsmagasin for Høgskulen i Volda. (https://www.hivolda.no/forsking)

Langøy, Emmy Elizabeth; Kvalsund, Rune.(2018) 
Vulnerable youth – dependency or independence? : school experiences, transitions and adaptation to and within adult life. Scandinavian Journal of Disability Research 2018 ;Volum 20.(1) s. 296-305
HIM HVO 

Båtevik, Finn Ove; Kvalsund, Rune; Myklebust, Jon Olav. (red) (2020). Vegar til vaksenliv - livsløp og sosial inkludering. Volda: Høgskulen i Volda 2020 (ISBN 978-82-7661-359-9) 248 s. Rapport / Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda(106)

Kvalsund, R. (2020). Funksjonshemma, sårbar eller funksjonshindra? Avvik og normalitet mellom personeigenskapar og kontekstvilkår. I: Vegar til vaksenliv - livsløp og sosial inkludering. Volda: Høgskulen i Volda 2020 ISBN 978-82-7661-359-9. s. 55-77

Kvalsund, Rune.  (2020). Avvik- og normalitet – når tidsdimensjonen er med. I: Vegar til vaksenliv - livsløp og sosial inkludering. Volda: Høgskulen i Volda 2020 ISBN 978-82-7661-359-9. s. 79-93

Myklebust, Vidar Kjetil; Kvalsund, (2020). Rune. Risiko for psykisk liding hos tidlegare særvilkårselevar. Eit samspel mellom personeigenskapar og kontekstuelle skulefaktorar?. I: Vegar til vaksenliv - livsløp og sosial inkludering. Volda: Høgskulen i Volda 2020 ISBN 978-82-7661-359-9. s. 141-155

Bele, Irene Velsvik; Kvalsund, Rune.(2020). Sosial inkludering – når skulen slepper taket. I: Vegar til vaksenliv - livsløp og sosial inkludering. Volda: Høgskulen i Volda 2020 ISBN 978-82-7661-359-9. s. 193-210

Kvalsund, Rune; Bele, Irene Velsvik. (2020). Sosial inkludering – når ‘sosiale medium’ invaderer livsverda. I: Vegar til vaksenliv - livsløp og sosial inkludering. Volda: Høgskulen i Volda 2020 ISBN 978-82-7661-359-9. s. 211-230