Sofie Emilie Holmen
Institutt for språk og litteratur
Høgskulelektor
Faglege interesser:
- Grammatikk og grammatikkdidaktikk
- Fleirspråklegheit
- Norsk som andrespråk
- Skriving
Vitskapeleg arbeid
CRIStin
Vitskaplege artiklar og bokkapittel
Å sammenligne grammatiske trekk i elevenes språk – lærerrefleksjoner fra en studie i grammatikk- og flerspråklighetsdidaktikk
Publisert 2024 av Sofie Emilie Holmen
Grammatikkundervisning med utgangspunkt i elevenes flerspråklighet
Publisert 2020 av Sofie Emilie Holmen
Å stave korrekt : pedantisk pirk eller uttrykk for nasjonal danning? : staveutfordringar til elevar på 8. og 10. trinn
Publisert 2017 av Jorunn Aske, Sofie Emilie Holmen
Staveutfordringer på mellomtrinnet
Publisert 2017 av Sofie Emilie Holmen
Norsklærerrollen i en flerspråklig skole
Publisert 2015 av Birgitte Fondevik, Sofie Emilie Holmen
Kvalitet i grammatikkundervisningen i lærerutdanningen
Publisert 2014 av Sofie Emilie Holmen
Anna
Å sammenligne og konstruere språk i grammatikkundervisningen
Publisert 2023 av Sofie Emilie Holmen
Comparative grammar in Norwegian L1 teaching in upper secondary school
Publisert 2023 av Sofie Emilie Holmen
Constructed languages in grammar teaching in upper secondary school
Publisert 2023 av Sofie Emilie Holmen
Komparativ grammatikk som brobygger i norskfaget
Publisert 2023 av Sofie Emilie Holmen
Språk, identitet og læring – flerspråklighet som ressurs
Publisert 2022 av Sofie Emilie Holmen
Flerspråklighet – en ressurs i grammatikkundervisningen?
Publisert 2022 av Sofie Emilie Holmen
Språksammenlikning i norskfaget
Publisert 2018 av Sofie Emilie Holmen
L’ouverture à la diversité linguistique – Des exemples de Norvège
Publisert 2018 av Sofie Emilie Holmen
Les langues en Norvège et la langue norvégienne
Publisert 2018 av Sofie Emilie Holmen
Å sammenlikne språk i norskfaget
Publisert 2017 av Sofie Emilie Holmen
Staveutfordringar til elevar på mellom- og ungdomstrinnet
Publisert 2017 av Sofie Emilie Holmen
Staveutfordringar på mellomtrinnet
Publisert 2017 av Sofie Emilie Holmen
Developing language awareness in teacher education in Norway
Publisert 2017 av Sofie Emilie Holmen
Flerspråklighet som ressurs for alle elever
Publisert 2017 av Sofie Emilie Holmen
Å stave korrekt: Pedantisk pirk eller uttrykk for nasjonal danning?
Publisert 2017 av Sofie Emilie Holmen
Les langues dans les pays nordiques et la diversité linguistique en Norvège
Publisert 2017 av Sofie Emilie Holmen
Les langues en Norvège et le plurilinguisme comme ressource pour tous les élèves
Publisert 2017 av Sofie Emilie Holmen
Språklig mangfold – en ressurs i lærerutdanningen
Publisert 2016 av Birgitte Fondevik, Sofie Emilie Holmen
La diversité linguistique norvégienne à l'heure actuelle
Publisert 2016 av Sofie Emilie Holmen
La diversité linguistique – Une ressource dans la formation des enseignants
Publisert 2016 av Sofie Emilie Holmen
Mangfold som ressurs i språkundervisningen
Publisert 2016 av Sofie Emilie Holmen
Staveferdigheter i bokmål på 5., 6., 8. og 9. trinn
Publisert 2015 av Sofie Emilie Holmen
Profesjonsskriving på bokmål og nynorsk
Publisert 2015 av Sofie Emilie Holmen
Staveferdigheter i norsk bokmål på 5. trinn
Publisert 2015 av Sofie Emilie Holmen, Jorunn Aske
Språkmangfold i utdanningen – en ressurs
Publisert 2015 av Sofie Emilie Holmen, Birgitte Fondevik
Language encounters in teacher education
Publisert 2014 av Sofie Emilie Holmen
Norsklærerrollen i den flerspråklige skolen
Publisert 2014 av Sofie Emilie Holmen, Birgitte Fondevik Grimstad
Korleis stiller vi faglege krav til studentane?
Publisert 2013 av Sofie Emilie Holmen
Grunnskolelærerstudentenes forkunnskaper om språk og grammatikk
Publisert 2013 av Sofie Emilie Holmen
Språkmøter i lærerutdanningen
Publisert 2013 av Sofie Emilie Holmen
Språkmøter i lærerutdanningen
Publisert 2012 av Birgitte Fondevik Grimstad, Sofie Emilie Holmen
Kva er godt nok?
Publisert 2005 av Kari Tenfjord, Ann-Kristin Kleppe Helland, Sofie Emilie Holmen, Ørjan Leren, Maria Elisabeth Moskvil, Katrin Saarik, Aasne Vikøy