Semestre

GL5-10MAT2A Matematikk 2A

Emnekode: 
GL5-10MAT2A
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2017 Haust
Emnenavn på engelsk: 
Mathematics 2A
Emnenavn på bokmål: 
Matematikk 2A
Eksamenssemester: 
2017 Haust
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

GL5-10MAT1A eller tilsvarande.

Om emnet

Matematikk kan vere eitt av tre fagval på 60 stp i grunnskulelærarutdanninga for 5.-10.- årssteget. Emnet Matematikk 2A (GL5-10MAT2A) er det tredje matematikkemnet for GLU 5-10 og skal takast i det tredje studieåret av dei som har valt matematikk. Gjennom emnet får studentane vidareutvikle sitt didaktiske og faglege grunnlag for å kunne planleggje, organisere, tilpasse, gjennomføre og evaluere ulike læreprosessar i matematikk for elevar på 5.-10. årssteg. Emnet skal gi studentane auka kompetanse til å undervise i matematikk i dagens skule, samstundes som dei vert sette i stand til å vere med å utvikle og forme matematikkfaget i framtidas skule. Innhaldet er basert på retningslinjene for Matematikk 2 i grunnskulelærarutdanninga for 5-10, og er såleis ei fordjuping i utvalde tema frå Matematikk 1. Tema i emnet er mellom anna matematikkdidaktisk forsking og forskingsmetodar, matematikkvanskar og tilpassing av undervisning.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

 Studenten

  • har kunnskap om matematikkdidaktisk forsking med relevans for utvikling av undervisningskunnskap i matematikk og elevers læring i grunnskulen
  • har inngåande undervisningskunnskap knytt til progresjonen i matematikkopplæringa gjennom grunnskulen
  • har kjennskap til kvantitative og kvalitative metodar som er relevante i matematikkdidaktisk forsking.
Ferdigheiter

 Studenten

  • kan formidle spesialkunnskap i eit utvalt matematikkdidaktisk og/eller matematikkfagleg emne relevant for 5.-10. steg
  • kan bruke kvantitative og kvalitative forskingsmetodar til å gjennomføre matematikkdidaktiske undersøkingar
  • kan bidra i lokalt læreplanarbeid
  • kan vurdere elevane si læring i faget som grunnlag for tilrettelegging av undervisning og tilpassa opplæring.
Generell kompetanse

 Studenten

  • kan initiere og leie lokalt utviklingsarbeid knytt til matematikkundervisning
  • kan delta og bidra i arbeid med tanke på å betre matematikkfaget sin praksis.
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Emnet legg opp til varierte arbeidsformer som krev engasjement og initiativ frå studentane for å fremje eiga og medstudentar si læring. Arbeidsformene kan inndelast slik: sjølvstudium, didaktisk refleksjon, studentpresentasjonar og forelesingar. Det vert lagt vekt på at studentane skal bli kjende med matematikkdidaktisk forsking både gjennom teoripresentasjon og gjennom eige arbeid. Det vert kravd aktiv deltaking frå studentane i alle deler av studiet. Det er obligatorisk frammøte til dei timeplanfesta aktivitetane.

Vilkår for å framstille seg til eksamen
  • Innlevering av sjølvvald pensum på om lag 50 sider.
  • Presentasjon av ein fagartikkel for medstudentar og lærar.
  • Innlevering av sjølvvalt problemstilling og korleis ein kan gå fram for å kunne svare på denne.
  • Innlevering av eit skriftleg førsteutkast på semesteroppgåva.
  • Presentasjon av semesteroppgåva munnleg.

Arbeidskrava vert presiserte og tidfesta i semesterplanen.

Sensorordning

Sensur blir gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda,  § 5-11 (http://lovdata.no/forskrift/2014-12-04-1697/%C2%A75-11)

Evaluering og kvalitetssikring

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Maksimumstal: 
40
Emneansvarleg: 
Odd Helge Mjellem Tonheim
Emnet inngår i følgande studieprogram
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individuell
-
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Om lag 5000 ord