Semestre

HPE207 Pedagogisk basiskompetanse

Emnekode: 
HPE207
Varighet: 
2 semester
Studiepoeng: 
10
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2021 Haust
2022 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Pedagogical basic competence
Emnenavn på bokmål: 
Pedagogisk basiskompetanse
Eksamenssemester: 
2022 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Vitskapleg tilsette utan dokumentert basiskompetanse innan høgskulepedagogikk. Søkjar bør ha undervisingsrelaterte oppgåver i det aktuelle studieåret.

Om emnet

Pedagogisk basiskompetanse er eit emne som skal fremje høg utdanningskvalitet for vitskapleg tilsette i høgare utdanning. Emnet skalbidra til utvikling av forståing og meistring av dei  pedagogiske oppgåvene som vitskapleg tilsette møter. Målet er å vidareutvikle ei heilskapleg forståing av undervisning og læring. Sentralt i basiskompetansen er eit tydeleg fokus på studentane si læring, ei forskande tilnærming til eiga undervisningsverksemd og ei kollegial og samarbeidsorientert haldning i arbeidet med undervisning og læring. Emnet skal stimulere til kontinuerleg vidareutvikling av den pedagogisk kompetansen og til vidare karriereplanlegging hjå den einskilde deltakaren.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten har: 

  • kunnskap om teoretiske perspektiv på undervisning, læring og vurdering i høgare utdanning samt kjennskap til relevante didaktiske modellar
  • innsikt i inkluderande læringsmiljø og universell utforming i undervisningssamanheng
  • kjennskap til aktuelle styringsdokument knytt til undervisning i høgare utdanning
  • kunnskap om etiske og relasjonelle utfordringar i lærararbeidet
  • kjennskap til pedagogisk mappe som grunnlag for
    karriereplanlegging
Ferdigheiter

Studenten kan:

  • planlegge, gjennomføre og vurdere læringsfremjande undervisning i ulike kontekstar
  • bidra til lærande fellesskap gjennom analyse og kritisk drøfting av eiga og kollegaer si praktiske undervisning
  • grunngi og kritisk reflektere over eige lærings- og kunnskapssyn
  • reflektere kritisk over eige undervisningsrepertoar retta mot ulike studentgrupper med varierande storleik og samansetjingar
  • utvikle digital kompetanse i eiga undervisning
  • ta i bruk læringsfremjande vurderingsformer
Generell kompetanse

Studenten: 

  • har utvikla eit pedagogisk og didaktisk legitimert repertoar for profesjonell undervisning og kan bidra til pedagogisk nyskapande arbeid
  • har styrka kompetanse i forskingsbasert undervisning
  • kan bidra til forståing av høgskuletilsette sitt samfunnsmandat
  • er i stand til å reflektere kritisk over pedagogisk grunnsyn som tilsette i høgare utdanning
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Studiet utgjer 10 studiepoeng, fordelt på samlingar og arbeid i perioden mellom samlingane, individuelt og i gruppe. Deltakarane vil arbeide med praktiske oppgåver knytt til undervisningsarbeid med vekt på kollegarettleiing. Studentane vil sjølve vere med å påverke delar av innhaldet i emnet.

Emnet går over to semester og er samlingsbasert.

Søkarar bør ha undervisningsrelaterte oppgåver i det aktuelle studieåret, då dette har relevans for kursinnhald og arbeidsformer.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

1. Frammøtekrav: minimum 80 % på fellessamlingane
2. Deltaking i undervisning og arbeid mellom samlingane:

a)Utarbeide ein undervisningsplan basert på ei eiga undervisningsøkt. Deltakaren skal dokumentere kompetanse i undervisningsplanlegging og gjere greie for behov i målgruppa, formål og målsetjingar, innhald i undervisninga, læringsmål, metodar og vurderingsformer. Vala skal vere grunngjevne med utgangspunkt i relevante teoriar og modellar. Undervisningsplanen kan rettast mot ulike former for undervisning og kontekstar som grunnstudium, etter- eller vidareutdanning samt nettundervisning. Omfang: 1200-2000 ord.

b)Samarbeide i kollegapar om planlegging, gjennomføring og evaluering av eiga og andre si undervisning. Dei skal observere i ein kollega si undervisning og gi respons på kor den einskilde planen vert gjennomført. I etterkant av undervisninga skal observatøren gje kollegarettleiing på den gjennomførte undervisninga. Veiledningssekvensen skal filmast.

Minimumstal: 
10
Maksimumstal: 
25
Emneansvarleg: 
Silje Ims Lied
Emnet inngår i følgande studieprogram
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
Stått eller ikkje stått
Mappa skal leverast elektronisk
Mappa skal innehalde:

Undervisningsplan. Omfang: 1200-2000 ord.
Videodokumentasjon av kollegarettleiing.
Skriftleg presentasjon av eige pedagogisk grunnsyn relatert til undervisning og læring innanfor eige fagområde. Omfang: 1200-2000 ord.
Godkjent av: 
Arne Myklebust