Semestre

MAT155 Problemløysing i matematikk

Emnekode: 
MAT155
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
5
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2026 Vår
Eksamenssemester: 
2026 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

Tema for dette emnet er problemløysing i matematikkundervisning i grunnskulen, der kjerneelementet utforsking og problemløysing vert vektlagt. Gjennom emnet får studentane vidareutvikle det matematikkdidaktiske og faglege grunnlaget sitt for å kunne planleggje, organisere, tilpasse, gjennomføre og evaluere ulike læreprosessar i matematikk for elevar i skulen gjennom problemløysingsoppgåver.

Emnet skal gi studentane auka kompetanse til å undervise i matematisk problemløysing, og vere med å utvikle og forme matematikkfaget. Emnet er erfaringsbasert og forskingsbasert, og har ei tett kopling til praksisfeltet.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten skal ha

  • kunnskap om å arbeide med og undervise problemløysing knytt til tema som til dømes talteori, algebra, geometri og funksjonar
  • inngåande teoretisk og praktisk kunnskap om matematisk problemløysing både som reiskap og som del av læringsprosessar
  • inngåande kunnskap om bruk av problemløysing i matematikkfaget.
Ferdigheiter

Studenten skal kunne

  • nytte matematiske problemløysingsmetodar
  • bruke matematisk problemløysing i arbeid med tilpassa opplæring og inkludering for elevar i grunnskulen, og kunne vurdere slik bruk
  • analysere elevar sine munnlege ytringar og matematiske tekstar.
Generell kompetanse

Studenten skal kunne

  • dokumentere og evaluere arbeid med problemløysing i skulen
  • ta aktiv del i faglege og utdanningspolitiske diskusjonar knytt til problemløysing.
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Emnet har ei obligatorisk samling der arbeidsmåtane varierer mellom førelesingar, dialogbasert undervisning, gruppearbeid og seminar. Det vil bli gitt før- og etterarbeid til samlinga. I tillegg vil det vere nettundervisning og lagt til rette for at studentane kan samarbeide på nett. Kommunikasjonen mellom studentar og høgskulen utanom samlingane vil for det meste skje gjennom e-læringsverktøy.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Frammøtekrav:

Det er krav om 80% frammøte til undervisninga; jf. § 6-6 i Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.

Arbeidskrav:

For å kunne gå opp til eksamen i emnet må studenten ha levert og fått godkjent alle arbeidskrav innan fastsette fristar. Arbeidskrava blir spesifisert i semesterplanen.

Sensorordning
Minimumstal: 
5
Maksimumstal: 
50
Emneansvarleg: 
Runar Lie Berge
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Matematikk for lærarar - vidareutdanning (deltid)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
Stått eller ikkje stått
100