Semestre

MKH101BS Mat, kosthald og helse 1 (1-7)

Emnekode: 
MKH101BS
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2018 Haust
Emnenavn på engelsk: 
Home Economics 1 (grades 1-7), food in health perspektive
Emnenavn på bokmål: 
Mat i et helseperspektiv
Eksamenssemester: 
2018 Haust
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

Emnet består av fire delar

  • Praktisk matlaging 1
  • Ernæring, kosthald og helse 1
  • Aktivitetsfag 1 (lærarstyrt og studentstyrt arbeid/undervisning)
  • Råvarekunnskap 1

Praktisk matlaging 1
Her ligg hovudtyngda av den praktiske komponenten i faget og innhaldet vil vere retta mot grunnleggande kunnskap og ferdigheiter i matlaging, råvarekunnskap og kjøkkenhygiene. Planlegging og gjennomføring av matlagingsaktivitetar for barn og unge på 1.-7. årssteg er óg ein sentral del av undervisninga. 

Ernæring, kosthald og helse 1
Innhaldet vil vere knytt til energigivande næringsstoff, vitamin, mineral, sporstoff, og fordøyinga og energiomsetninga i kroppen.

Aktivitetsfag 1
Innhaldet i delen vil vere knytt til det metodiske og didaktiske arbeidet i samband med kosthald og helse. Ein ønskjer her å sjå faget i ein større samanheng og finne måtar der faget kan bli ein ressurs for miljø og matkultur i skulen. Ein kan til dømes trekke lokalsamfunnet sine ressursar inn i dette arbeidet. Det er og viktig at ein ser korleis fagområdet kan integrerast i elevane sin skulekvardag. Dei førebyggjande og helsefremmande perspektiva i faget er viktige. Aktivitetane vil kunne vere lærarstyrte eller studentstyrte innanfor gitte rammer. 

Råvarekunnskap 1
Kunnskap om råvarer og korleis desse er bygd opp er sentralt dersom ein skal forstå matlaging, dvs. å knyte teori og praksis saman i matlaging og eksperimentering.

Digital kompetanse er eit sentralt tema i samfunn og skule i dag, og vil vere eit gjennomgåande tema i alle delar av emnet, til dømes gjennom bruk av digitale medier, verktøy og arbeidsformer.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

 Etter fullført emne skal studenten ha

  • grunnleggjande kunnskap i ernæringslære, kosthald og helse
  • kunnskap om korleis ein kan arbeide helsefremjande og førebyggjandei eit kosthaldsperspektiv
  • kunnskap om faget Mat og helse sitt innhald på 1.-7. årssteg i grunnskulen
  • kunnskap om korleis ein kan nytte faget som ramme for opplæring i grunnleggande ferdigheiter
  • kunnskap om korleis ein kan nytte faget i tverrfaglege samanhengar
  • kunnskap om stoffa maten er bygd opp av, korleis desse reagerer når maten vert laga til og korleis dette kan nyttast i matlaging og læringsarbeid
  • kunnskap om korleis ein kan nytte didaktiske kategoriar (mål, innhald, elevføresetnadar, rammer, arbeidsmåtar og vurdering) i planlegging, gjennomføring og vurdering av elevane sitt læringsarbeid
Ferdigheiter

Etter fullført emne skal studenten

  • kunne setje saman eit fullverdig kosthald til ulike grupper
  • orientere seg og vurdere innhald av ulike kjelder som t.d. kosthaldsinformasjon
  • ha grunnleggande ferdigheiter i matlaging, og korleis oppbevare og handsame mat
  • kunne planlegge, gjennomføre og vurdere undervisning i mat og helse for elevar på 1.-7. årssteg
  • kunne legge til rette ei undervisning for elevar med ulike behov, t.d. spesialkost eller spesialpedagogiske tilretteleggingar
  • ha gode praktiske ferdigheiter i munnleg og skriftleg kommunikasjon i faget og rettleie elevar i deira utvikling av fagspråk
  • kunne bruke arbeidsmåtar som fremjar elevane si undring, kreativitet og evne til å arbeide systematisk med utforskande aktivitetar
Generell kompetanse

Etter fullført emne skal studenten

  • syne eit reflektert forhold til kosthald og kosthaldsplanlegging i høve ulike grupper
  • kunne tenke systematisk kring matlaging og eksperimentering med mat med utgangspunkt i kunnskap om næringsstoff og matvarer
  • kunne reflektere kring undervisning og læring i skulefaget Mat og helse, skulemåltid, og Mat og helse som ramme for tverrfagleg læringsarbeid
  • syne eit kritisk og reflektert forhold til mat og helse slik ein møter det i samfunnet i høve offentlege og private aktørar (t.d. helsevesen, media, handel og marknadsføring)
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Arbeidsformene vil vere varierte; til dømes demonstrasjon, laboratoriearbeid, stasjonsarbeid og matlaging. Canvas vert nytta som arbeids- og kommunikasjonsreiskap både for lærar og student, og er såleis ein integrert del av undervisninga. Det er obligatorisk frammøte til all undervisning.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Frammøtekrav:

Det er obligatorisk frammøte til all undervisning, sjå Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §7-3.

 

Arbeidskrav:

  • Studentane skal skrive dokumentasjon/refleksjonsnotat etter kvar av dei omlag 20 praktiske øktene. Omfang 1-2 sider for kvar økt. Dette samlast i ei mappe og leverast som arbeidskrav.
  • Studentane skal skrive to individuelle rettleidde fagdidaktiske oppgåver retta mot 1.-7. årssteg, kvar på om lag 2000 ord.

Detaljar knytt til arbeidskrava vert kunngjort i semesterplanen.

Sensorordning
Minimumstal: 
10
Maksimumstal: 
20
Emneansvarleg: 
Ammar Eltayeb Ali Hassan
Studieavgift

Ingen.

Materialavgift

Kr.900,-

Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Mat, kosthald og helse 1-7/5-10
  • Matkultur og helse 60 stp.
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Skriftleg eksamen
Individuell
4 timar
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Digital eksamen.
Godkjent av: 
Anne Øie