Semestre

PPU125-30 PPU: Fagdidaktikk - Drama/teater, 30 stp

Emnekode: 
PPU125-30
Varighet: 
2 semester
Studiepoeng: 
30
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2018 Haust
2019 Vår
Eksamenssemester: 
2019 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

Praktisk-pedagogisk utdanning i drama og teater kvalifiserar studenten for lærararbeid; undervising i drama i grunnskulen, i vidaregåande opplæring og i folkehøgskulen. Utdanninga kvalifiserar også for faglig/pedagogisk verksemd i td. kulturskuler eller amatørteater. Studiet gir innsikt i og erfaring med ulike undervisningsformer knytt til drama og teater som kunst- og kulturelt uttrykk. Studiet gir også kunnskap om korleis ein kan arbeide med drama/teater i andre fag og korleis barn og unge kan arbeide med kunstnariske prosessar fram til ei framsyning.

PPU er eit praksisbasert og yrkesretta studium, og den nære tilknyttinga til praksisfeltet krever at studenten forpliktar seg til, og tar ansvar både for eigen utvikling og for samarbeid i grupper. Emnet handlar om å gjere seg kjend med grunnlegjande problemstillingar knytt til undervisnings­arbeid i drama og teater, slik det kjem til uttrykk i skuleverket sine læreplanar. 

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten

  • har kunnskap om ulike modellar for drama- og teaterformidling som kan gjere teaterkunst tilgjengeleg for eit bredt barne- og ungdomspublikum.
  • har kunnskap om teaterfaga si plass og vekt i opplæringa, læreplanutvikling og fagområdet si stilling og potensial for utvikling i opplæringssystemet.
  • har kunnskap om drama- og teaterteoretiske teoriar og problemstillingar.
  • har kunnskap om utvalde drama- og teaterdidaktiske metoder.
  • har kunnskap om ulike vurderingsformer som egner seg i drama og teater.
Ferdigheiter

Studenten

  • kan planleggje, gjennomføre og vurdere undervisingsopplegg med utgangspunkt i læreplanar, og tilpasse undervisinga til elevene sine forutsettingar, interesser og ulike rammefaktorar.
  • kan reflektere over fagområdet sine utfordringar både skriftleg og munnleg.
  • kan tilretteleggje for arbeid med estetiske læreprosessar knytt til teaterformidling.
  • kan vurdere arbeidet elevane gjer.
  • kan planleggje, grunngje, tilretteleggje og instruere opplæring som siktar mot sceniske presentasjonar. 
Generell kompetanse

Studenten

  • har innsikt i læreplananalyse og i relevante faglege og yrkesetiske problemstillingar.
  • kan nyttegjere seg rettleiing og grunngje vala sine.
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Undervisninga er eit samspel mellom teoretisk, praktisk og sjølvstendig arbeid.

Studentene vil arbeide med:

  • praktisk/kunstnarleg arbeid 
  • seminar
  • førelesing
  • prosjektarbeid
  • framføring
  • sjølvstudium
  • gruppearbeid
  • rettleiing

Skriftleg dokumentasjon i form av rapportar, prosess/produktevaluering, scenarier, oppgåveskriving m.m., vert knytt til både det praktiske og teoretiske arbeidet.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Frammøtekrav:

  • Emnet  aktiv deltaking og engasjement, og all undervisning er obligatorisk. For å kunne ta eksamen må studenten ha eit godkjent oppmøte på minimum 80%. Frammøte i emnet er også knytt til undervisninga i felles fagdidaktikk.

Vi viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §4-6, om obligatorisk frammøte/deltaking.

Arbeidskrav:

Det er fem arbeidskrav på emnet:

  • Eit praktisk arbeidskrav med skriftleg refleksjon: Studentane skal individuelt eller i gruppe planleggje og gjennomføre eit dramaopplegg i ei elevgruppe. Deretter skal studentane skrive eit fagdidaktisk refleksjonsnotat (ca. 1500 - 2000 ord) knytt til eigen vurdering av dette dramaopplegget. Dei skal også gje respons til ein medstudent (omlag 500 ord).
  • Eit praktisk arbeidskrav knytt til teaterformidling: Eit individuelt framlegg for medstudentar og emneansvarleg. Oppgåva vert delt ut av emneansvarleg.
  • Tre skriftlege arbeidskrav: Studentane skal lever tre fagtekstar på omlag 2500 ord, knytt til fagdidaktiske emne vi tek opp i undervisinga.
Sensorordning
Minimumstal: 
6
Maksimumstal: 
20
Emneansvarleg: 
Vibeke Preus
Hege Holmqvist Synnes
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • PPU-R15
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
1 veke
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
100
To av dei tre skriftlege arbeidskrava skal leverast, saman med ei refleksjonstekst på omlag 1500 ord, der kandidaten reflekterer over arbeidet sitt.
Alle
omlag 5500 ord.
Godkjent av: 
Anne Øie