Semestre

STY301 Styrarutdanning

Emnekode: 
STY301
Varighet: 
3 semester
Studiepoeng: 
30
Studienivå: 
Master
Undervisningssemester: 
2016 Haust
2017 Vår
2017 Haust
Emnenavn på engelsk: 
Leader Education in Kindergarten
Emnenavn på bokmål: 
Styrerutdanning
Eksamenssemester: 
2017 Haust
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Fullført førskulelærar/barnehagelærarutdanning.

Om emnet

God leiing er viktig for å kunne utvikle barnehagen og sikre høg kvalitet i tilbodet. Styrarutdanninga er eit hjelpemiddel for å nå desse måla. Studentane skal utvikle seg som leiarar gjennom kritisk innsikt i eiga yrkesrolle og  eigen praksis. Dei skal utvikle auka innsikt og forståing for barnehagen sitt formål og samfunnsmandat, og styrke eigen kompetanse og innsikt i høve til rammevilkår, verkemiddel og arbeidsformer. Studiet skal gi studentane utvida reiskapar for refleksjon over eiga rolle og medvit omkring korleis verdiar og haldningar påverkar denne. Eit gjennomgåande tema er difor utvikling av eigen identitet som leiar.

I løpet av studiet skal studentane utvikle kunnskap og ferdigheiter i å skape resultat gjennom arbeid på individ -gruppe -organisasjons og -samfunnsnivå. Studentane får gjennom studiet inngåande kunnskap om endringsstrategiar i barnehagen og skal kunne utøve dynamisk og målretta leiing både av det pedagogiske arbeidet i barnehagen, av personalet og av barnehagen som organisasjon, og gjennom dette kunne skape resultat gjennom andre.

Gjennom studiet skal studentane styrke grunnlaget for å omsetje ulike styringssignal til reflektert praksis. Studentane skal få innsikt i juridiske spørsmål som er relevante for barnehagefeltet og få kunnskap om konsekvensar for leiaransvar i eit mangfaldig samfunn.

 

Innhald i studiet:

Studiet er organisert rundt følgjande tema:

Barnehagen som organisasjon i samfunnet

Styring og administrasjon

Generelle leiingsteoriar og pedagogisk leiing 

Barnehageleiar som arbeidsgjevar og relasjonsbyggar

Utvikling og endring i barnehagen

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten skal:

- ha grunnleggande forståing for barnehagen sitt mandat og eiga rolle som pedagogisk og administrativ leiar på barnehage - og kommunenivå

- ha kunnskap om sentrale leiingsteoriar som grunnlag for utvida forståing av leiarrolla

- ha inngåande teoretisk og omgrepsmessig forståing knytt til motstand i endringsprosessar

- ha innsikt i nye perspektiv på barnehageleiing som reiskap for utvikling av barnehagen som organisasjon i eit samfunn i stadig endring

- utvikle kunnskap om utviklingsarbeid og innsikt i relevansen av entreprenørskap i barnehagen

- ha innsikt i juridiske sider ved rolla som styrar gjennom kjennskap til rettsreglar og rettslege prinsipp med relevans for leiarar i barnehagen

Ferdigheiter

Studenten skal:

-ta i bruk forskingsbaserte metodar for barnehageutvikling og kunne reflektere over teoretisk, erfaringsbasert og verdibasert kunnskap som grunnlag for slikt arbeid

- kunne analysere utdanningspolitiske dokument- og prosessar og trekke linjer til konsekvensar for arbeidet i barnehagen

- reflektere over eiga rolle som arbeidsgjevar, pedagogisk leiar, personalleiar og administrativ leiar

 - kunne reflektere over eiga rolle som relasjonsbyggar, endringsleiar og kompetansebyggar

- analysere og reflektere over korleis eiga rolle som leiar er sentral i endringsarbeid

- initiere og leie arbeidet med vurdering og dokumentasjon på ulike nivå i barnehagen

- ta i bruk rettleiing som grunnlag for leiing av utviklingsprosessar

Generell kompetanse

Studenten skal:

-kunne reflektere over barnehagen si rolle i samfunnet

- utvikle ei grunnleggande forståing for barnehagen sitt mandat og konsekvensar for eiga rolle som leiar for pedagogiske og administrative prosessar

-kunne analysere relevante faglege problemstillingar

-kunne reflektere rundt eigen leiarpraksis og korleis denne har innverknad på læringsmiljøet i organisasjonen, og med dette sjå seg sjølv som ein sentral aktør i endringsprosessar

-kunne reflektere rundt korleis eigne verdiar og haldningar har innverknad på rolla som leiar

Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Arbeids- og læringsformer
Det vert lagt vekt på studentaktive læringsformer og studentane må rekne med høg deltakaraktivitet. Studiet legg vidare vekt på å nytte dei ressursane som ligg i studentane si yrkeserfaring. Slike kunnskapar er viktige for å skape eit godt læringsmiljø. Studentane vert organiserte i rettleiingsgrupper der faglege tema vert drøfta og det vert gjennomført rettleiing både individuelt og i grupper. Studenten si leiing av eit lokalt utviklingsarbeid vil vere tema på alle samlingane.

Frammøte til all undervisning er obligatorisk etter gjeldande reglar. Samlingane inneheld varierte arbeidsformer, som undervisning, øvingar i grupper, obligatorisk studentframlegg og plenumsdiskusjonar. Mellom samlingane skal studentane arbeide med refleksjonsnotat knytt til eigen utvikling som leiar.

Undervegsvurdering
Vurdering er ein viktig del av studieprosessen. Undervegs i studiet vil studentane få tilbakemeldingar på eige utviklingsarbeid frå medstudentar og faglærarar.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Dei skriftlege arbeidskrava er knytt opp mot studentane sitt arbeid med valt fokusområde for utvikling:

  • Fire refleksjonsnotat
  • Studentseminar med framlegging av studenten sitt utviklingsarbeid

 

Refleksjonsnotat 1: Refleksjonar rundt egen leiarpraksis, kartlegging og analyse av eigne føresetnader som leiar (systemisk perspektiv) 1200 ord

Refleksjonsnotat 2: Refleksjonar over plan for utviklingsarbeidet, med fokus på forankring i organisasjonen (systemperspektiv) 1200 ord

Refleksjonsnotat 3: Presentasjon av og refleksjon over utviklingsprosessen 1200 ord

Refleksjonsnotat 4: Å være endringsleiar og kompetansebyggar 1200 ord

Sensorordning

Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, kap. 5. 

Evaluering og kvalitetssikring

På samlingane skjer det ei kontinuerleg evaluering av studiet knytt til mål og innhald.  Det skal veljast eit fagutval som har ansvar for evalueringsmøte med medstudentane på kvar samling. Det blir gjennomført skriftleg evaluering ved slutten av studiet. Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem. (http://www.hivolda.no/hivolda/om-hogskulen/kvalitetsarbeid)

Maksimumstal: 
35
Emneansvarleg: 
Gerd Sylvi Steinnes
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Styrarutdanning
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Rapport
Individuell
3 semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Teksta skal innehalde faglege og teoretiske perspektiv knytt til pensum, relevant tilleggslitteratur og studentane sitt utviklingsarbeid. Minimum 5000 og maksimum 7500 ord (inklusiv innhaldsliste og litteraturliste, ekskl. standardisert framside).