Medier, profesjonar og samfunn

Formål

Forskergruppa er eit samlingspunkt for forskarar med interesse for å utvikle og gjennomføre prosjekt om forholdet mellom profesjonar, medier og samfunn. Gruppa skal støtte enkeltmedlemmer og grupper av medlemmer i deira arbeid med å utvikle prosjekt, skaffe midlar og gjennomføre forskning på eit felt som er sentralt for medieutdanningane ved Høgskulen i Volda. Gruppa har jevnlege møter og arrangerar og bidreg til seminar og konferansar med relevante tema.

Medlemmer

Ivar John Erdal (leiar)

Frå 1. august 2024 vert Johann Roppen (leiar)

Paul Bjerke (emeritus)

Ellen Lexerød Hovlid

Hedda Paulsen

Kristian Fuglseth

Idar Flo

Steinar Høydal

Amir Bashti Monfared

Dag Svein Roland

Irene Hillestad

Jon Harman

Hild Nordal

Sandra Lappegard Wangberg

Charlotte Loxley Helleland

Kishore Gajendra

Jens Standal Groven

Helene Krokfoss (masterstudent)

Raquel Barba Martinez (masterstudent)

 

Aktivitetar

Gruppa har jevnlige møter og skal også arrangere eller bidra til kurs, seminar og konferansedeltakelse med relevante tema.

 

Prosjekt

 

Velkomen inn! Rekrutteringsstrategier og praksis i norske mediebedrifter

Finansiert av HK-dir gjennom prosjektet Prosjekt - Oppdrag - Entreprenørskap ved Høgskulen i Volda.

 

Nyhetsvurderinger - revurdert

På innsida av seks norske nyheitsredaksjonar. Kva kvalitetskriterier legg nyheitsredaksjonane til grunn for utvelging, bearbeiding og presentasjon av nyheiter? Medlemmer i forskingsgruppa gjennomfører observasjon i eit utval norske nyheitsredaksjonar: Aftenposten, Dagbladet, VG, Nettavisen, NRK Dagsrevyen og TV 2-nyhetene.

 

Pressestøtten - nåtid, fortid, framtid

Finansiert av Rådet for anvendt medieforskning og Medietilsynet driver gruppa (sammen med forskningsgruppa "Randsonemedier" flere delprosjekter knyttet til pressestøttas funksjon og legitimering.

 

Smart grønn og rettferdig 

Prosjektet skal arbeide for å komme i posisjon til å utvikle større prosjektsøknader og seminar med internasjonale samarbeidspartnere i en NFR/EU/UN sammenheng på feltet samfunnskommunikasjon, omstilling, ny kommunikasjonsteknologi knyttet til UN Smart Cities konseptet. For meir informasjon:

Smart, grønn og rettferdig

Teori
Først en teoretisk avklaring av begrepet tillit, som er høyfrekvent brukt i de fleste sammenhenger på PR - feltet og i samfunnsdebatten, (feks NAV - skandalen, fakenews i klimadebatten/klimapanelet) men sørgelig uavklart og med liten konseptuell dybde.

Teknologi
Kravet til teoriarbeidet er at det skal kunne levere innsikt mht begrepene deltakelse og tillit - og vise en direkte kopling til konkrete transparente digitale kommunikasjonsløsninger for de faktiske bærekraftsindikatorene som inngår i visjonen for SmartCities; borgerne skal kunne se sanntidsrapporering og effekter for å kunne delta i en utvidet CSR - stakeholderdialog om tiltak og retning for kommuner og dagligliv. Simuleringsverktøy og redskap for kommunikasjons-løsninger med augmentedreality/AI, vil være en tung trend fremover. Design og realisering av disse kan ikke bare overlates til teknologimiljøene alene, her kommer våre media og humanistiske fag inn som korrektiv.

Sammenfall
Bruk av ny teknologi for å nå UNSDG målene; Digitale tvillinger, realtid presentasjon og formidling, simulering og augumentedreality; dvs infolag lagt «oppå» virkeligheten; et tidlig eksempel fra simulatorsenteret er cruisebåtturister sitt vandringsmønster, men samtidig behov for å videreutvikle «gamle» møteplasser, idetorg, dialog - kafeer, frivillig sektor, dugnad. Jf urbanisme/byutviklingsprosjekter Wien «ZWEIFEL»