Munnlege ferdigheiter – Oracy

Oppdatert: desember 2024

Mål for arbeidet 

Denne forskargruppa tematiserer munnlege ferdigheiter som grunnleggande ferdigheit, særleg prosessar kring utvikling av undervisning- og vurderingspraksisar i skulen.

strategiplanen til HVO (2022-2029) blir det peika på at høgskulen skal vere med tett på behova i samfunnet innanfor våre fagområde. Høgskulen i Volda har eit særleg ansvar for utdanning av lærarar. Vurdering av munnlege ferdigheiter er eit tema som er lite forska på både nasjonalt og internasjonalt. Vi ønskjer å løfte fagmiljøet – både lokalt og nasjonalt – ved å bygge kunnskap og kompetanse saman med nasjonale og internasjonale samarbeidspartnarar, som alle interesserer seg for undervisning i og vurdering av munnlege ferdigheiter.  

Medlemmer

Ønskjer du å vere ein del av forskargruppa? 

Interne medlemmer 

Assosiert medlem

Eksterne 

Publiseringar

Vi har som mål å publisere forskingsresultat som tematiserer munnlege ferdigheiter i norsk skule.

Relevante artiklar frå gruppemedlemmene

  • Sjøhelle, K. K.  & Eiksund, H. (in press). Faglegheit, formidling, interaksjon. Ein modell for undervisning i og vurdering av munnlege ferdigheiter i norskfaget [Vitskapleg artikkel].

  • Fiskerstrand, P., & Gamlem, S. M. (2024). Mapping oral feedback interactions in young pupils’ writing [Vitskapleg artikkel]. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 31(3–4), 204–220. https://doi.org/10.1080/0969594X.2024.2386515

  • Fiskerstrand, P. & Gamlem, S. M. (2023). Instructional feedback to support self-regulated writing in primary school [Vitskapleg artikkel]. Frontiers in Education, 8. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1232529 

  • Oterhals, A. J. & Sjøhelle, K. K. (2022). Aktiv lytting som vurderingskriterium i munnlege ferdigheiter. Norsklæraren, 2022(4), 23–28. 

 Relevante konferanse- og seminarinnlegg 

  • 25.–26. oktober 2023, Konferanseinnlegg: NNFF9, Helsinki–Finland
    - Wenke Mork Rogne & Julianne Dybvik: «Eg får så vondt når eg skriv!» Unge elevars oppfatning av handskrift og nettbrett i 3. klasse
    - Pernille Fiskerstrand & Siv Måseidvåg Gamlem: Feedback for sjølvregulert læring når småskuleelevar skriv
    - Kristin Sjøhelle & Hjalmar Eiksund: Verktøy for vurdering av munnlege ferdigheiter i norskfaget
  • 28.–29. november 2022, Seminarinnlegg: Nettverksamling, Esbjerg–Danmark
    - Hjalmar Eiksund, Pernille Fiskerstrand & Kristin Kibsgaard Sjøhelle: Vurderingspraksisar i norsk munnleg
  • 23. september–1. oktober 2022, Seminarinnlegg: Norsk.no, Forskingsdagane, Volda–Noreg 
    - Hjalmar Eiksund & Kristin Kibsgaard Sjøhelle: Korleis vurdere norsk munnleg
  • 26.–27. august 2022, Konferanseinnlegg: LNU-konferansen, Trondheim–Noreg
    - Kristin Kibsgaard Sjøhelle & Anne Jorunn Oterhals: Å vurdere munnlege ferdigheiter - kvar er vi og kva gjer vi?
  • 10.–11. mai 2022, Konferanseinnlegg: Skriv!Les!-konferansen, Trondheim–Noreg
    - Kristin Kibsgaard Sjøhelle & Hjalmar Eiksund: Vurderingspraksisar av og i norsk munnleg

Internasjonalt samarbeid

Forskargruppa er medlem av MuMo-nettverket, som involverer forskarar og lærarar frå tre nordiske land: Noreg, Danmark og Sverige. Nettverket er finansiert av Norplus og koordinert av UC Syd i Danmark. MuMo-nettverket har som mål er å styrke og utvikle undervisning i og med munnlegheit gjennom utdanningssamarbeid og og munnlegheitsdidaktikk på tvers av dei nordiske landa.

  • 14.–15. november 2024, nettverksamling, Esbjerg–Danmark
  • 09. oktober 2024, online-seminar
  • 21. mai 2024, online-seminar
  • 14.–15. november 2023, nettverksamling, Stavanger–Noreg
  • 15. mai 2023, online-seminar
  • 28.–29. november 2022, nettverksamling, Esbjerg–Danmark
  • 28. oktober 2022, online-seminar

Regionalt samarbeid

Vi har som mål å vidareutvikle samarbeidet Høgskulen i Volda har med skulesektoren. Dei siste åra har fleire av medlemmene vore aktive i ulike Dekomp-prosjektarbeid knytt til vidaregåande skular i Møre og Romsdal, til dømes prosjekt som tematiserer munnlegheit og vurdering.

Søknad til NFR

Forskingsgruppa har som eit uttalt mål å søkje NFR om midlar til eit eige forskingsprosjekt med arbeidstittel Oracy-UP. Samarbeidsinstitusjonane våre, OsloMet og UC Syd og nettverket MuMo, er viktige medspelarar i denne søknaden. 

  • Søknad til NFR (2025)
  • Søknad til NFR (2024) - AVSLAG
  • Søknad om såkornmidlar (2024) - TILDELT
  • Søknad om såkornmidlar (2023) - TILDELT

Advisory board: