Læringsprosessar og vurderingshandlingar

Formål

Medlemmene i forskingsgruppa «Læringsprosessar og vurderingshandlingar» arbeider med forskingsstudiar innan tema læring og vurdering i utdanningsforsking. Forskinga tek utgangspunkt i ulike metodiske og kontekstuelle tilnærmingar for å studere læring og vurdering i grunnskulen, vidaregåande skule og høgare utdanning. Gruppa samarbeider på tvers av fagtilsette frå ulike institutt og avdelingar ved Høgskulen i Volda (HVO), i tillegg til samarbeid med nasjonale og internasjonale forskingsmiljø.

Eit viktig føremål med denne tverrfaglege forskargruppa er å styrke kunnskapen om læringsprosessar og vurderingshandlingar i ulike utdanningskontekstar og skulefag.

Medlemer

Professor Siv M. Gamlem, Institutt for pedagogikk (AHL) (leiar)
Førsteamanuensis  Synnøve H. Moltudal, institutt for pedagogikk  
Høgskulelektor Lina R. Kobberstad, institutt for pedagogikk
Høgskulelektor Hilde Gry Leer-Salvesen, institutt for pedagogikk  
Førsteamanuensis  Elaheh Tavakoli, institutt for språk og litteratur 
Professor Wenke Mork Rogne, Institutt for språk og litteratur 
Førsteamanuensis Pernille Fiskerstrand, Institutt for språk og litteratur
Førsteamanuensis Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Nynorsksenteret
Stipendiat Tara Sapkota, institutt for pedagogikk  
Stipendiat Ine Skorbakk, Institutt for realfag 
Stipendiat/høgskulelektor Joakim Erik Gustav Olsson, Institutt for digital kompetanse
Stipendiat /høgskulelektor Marianne Hustvedt, Institutt for religion og livssyn 
Stipendiat Rebecca Barreng (frå mars 2025)

 

Aktivitetar

Forskingsgruppa har faste møtepunkt kvar månad. I tillegg har gruppa ulike subgrupper som gjennomfører forskingsprosjekt med eigne møtepunkt. Medlemmene er aktive i både forskings- og utviklingsprosjekt. Forskinga er forankra i kvalitativ, kvantitativ og mixed methods-tilnærmingar, og omfattar både teoretiske og empiriske studiar.

Årleg vert medlemmene inviterte til eit internasjonalt workshop-seminar, «Systematisk observasjon i utdanningsforsking», arrangert saman med forskarar frå heile Europa. Hausten 2022 organiserte gruppemedlemmene den årlege samlinga, med deltakarar frå åtte land. Samlinga var digital og inkluderte gjesteforelesarar frå USA og Finland.

I løpet av dei siste åra har fleire forskingsartiklar av medlemmene vorte publiserte, og fleire artiklar er under fagfellevurdering. Her er eit utval forskingsstudiar frå medlemmene dei to siste åra:

  • Fiskerstrand, P., & Gamlem, S. M. (2024). Mapping oral feedback interactions in young pupils’ writing. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice31(3–4), 204–220. https://doi.org/10.1080/0969594X.2024.2386515
  • Fiskerstrand, P., & Gamlem, S. M. (2023). Instructional feedback to support self-regulated writing in primary school. Frontiers in Education, 8, https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1232529
  • Gamlem, S. M., Smith, K., & Sandvik, L. V. (2023). Stakeholder opinions about cancelling exams in Norwegian upper secondary school during the pandemic, and its consequences—an illuminative study. Assessment Matters, 17. https://doi.org/10.18296/am.0063
  • Gamlem, S. M., Segaran, M., & Moltudal, S. (2024). Lower secondary school teachers’ arguments on the use of a 26-point grading scale and gender differences in use and perceptions. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice31(1), 56–74. https://doi.org/10.1080/0969594X.2024.2325365
  • Gamlem, S.M., Hustvedt, M. & Rogne, W.M. (2024). Creative wellbeing and formative processes in teacher education and school. Student teachers’ perceptions. I: W. Torressen & H. Løvoll (red). Exploring Creative Wellbeing Frameworks in Context. Routhledge. (Ch. 9), https://doi.org/10.4324/9781003294498-10
  • Gamlem, S.M., & Vattøy, K-D. (2023). The use of systematic classroom observation in teacher education: Mapping changes in student teachers’ perceptions of emotional support. Acta Didactica Norden17(1), https://doi.org/10.5617/adno.9932
  • Krange, I., Segaran, M., Gamlem, S., Moltudal, S., & Engeness, I. (2023). A Triple Challenge: Students’ Identification, Interpretation, and Use of Individualized Automated Feedback in Learning to Write English as a Foreign. Interaction Design & Architecture (s)–IxD&A Journal, (56). DOI: 10.55612/s-5002-059-001
  • Lozano Botellero, V., Ekornes, S. M., Gamlem, S. M., Torrissen, W., & Løvoll, H. S. (2023). Perceived teacher support in secondary education from 1980 to 2019: An integrative review. Cogent Education10(1). https://doi.org/10.1080/2331186X.2022.2164648
  • Olsson, J. E. G. & Bolstad, O. H. (2024). Demokrati og medborgarskap i matematikkundervisninga. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis, 18(3), 1–19. https://doi.org/10.23865/up.v18.4116
  • Rogne, W.M., Rønneberg, V., Gamlem, S.M., Spilling, E.F., & Uppstad, P.H. (2024). Effects of digitalisation on learning to write – A naturalistic experiment. Learning and Instruction, 93, https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2024.101970
  • Sapkota, T., Emstad, A.B., Gamlem, S. M., & Vattøy, K. D. (2024). University-school collaboration as the implementation of decentralized policy: teachers’, principals’, and university-based teacher-educators’ experiences of teachers’ professional development. Scandinavian Journal of Educational Research, 1–18. https://doi.org/10.1080/00313831.2024.2434818
  • Sapkota, T., Gamlem, S.M., & Vattøy, K.D. (2023). Lower-secondary school teachers’ perceptions of professional development in university-school collaboration, Teaching and Teacher Education, 135, 104312, https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104312
  • Tavakoli, E., & M. Gamlem, S. (2024). Assessment patterns in teacher education programmes: content analysis of course syllabi. Assessment & Evaluation in Higher Education49(6), 878–892. https://doi.org/10.1080/02602938.2024.2334417
  • Vattøy, K. D., & Gamlem, S. M. (2024). Navigating formative assessment as professional development in digital contexts: insights from teachers’ experiences. Teacher Development, 1–18. https://doi.org/10.1080/13664530.2024.2382956
  • Vattøy, K. D., & Gamlem, S. M. (2023). Students’ experiences of peer feedback practices as related to awareness raising of learning goals, self-monitoring, self-efficacy, anxiety, and enjoyment in teaching EFL and mathematics. Scandinavian Journal of Educational Research68(5), 904–918. https://doi.org/10.1080/00313831.2023.2192772
  • Øvereng, L. K. B. (2024). Eit utval lærarar sine perspektiv på elevengasjement og læring i digitale kontekstar i begynnaropplæringa. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis,18(2), 55-75. https://utdanningogpraksis.no/index.php/up/article/download/5228/10345?inline=1

Prosjekt

Forskargruppa gjennomfører studiar om vurdering, tilbakemeldingar og læringsprosessar i grunnskule, vidaregåande skule og lærarutdanning. I tillegg har gruppa fleire stipendiatar som arbeider med ulike prosjekt inn mot tema som vurdering, læringsdialog, kritisk tenking og profesjonsutvikling.

I forskingsprosjekt vert det brukt kvalitativ, kvantitativ og mixed methods forsking. Metodar som vert brukt inkluderer mellom anna spørjeskjema, intervju, høgttenkingsprotokollar og videoobservasjonar. Fleire av forsjekta har utgangspunkt i klasseromsforsking.

Nokre pågåande prosjekt i forskingsgruppa er:

Kunstig intelligens for vurdering for læring (AI4AfL). Dette er eit prosjekt med finansiering frå Norges forskingsråd. Det er eit samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Østfold, Høgskulen i Volda, Halden kommune og Hypatia Learning AS. I prosjektet studerer vi vurdering for læring med bruk av kunstig intelligens som utgangspunkt for å styrkje læring og undervisning i ungdomsskulen.

Erfaringar med vurdering og tilbakemelding i høgare utdanning. Dette forskingsprosjektet har som mål å få meir kunnskap om lærarstudentar og lærarutdannarar sine erfaringar og oppfatningar om vurdering i grunnskulelærarutdanningane.

Lærarstudentar og lærarutdannarar sine erfaringar og forståing av kunstig intelligens i undervisning og læring. Dette forskingsprosjektet har som mål å få meir innsikt i studentar og grunnskulelærarar sine erfaringar og oppfatningar om kunstig intelligens i utdanning. Prosjektet vert utført i samarbeid med forskarar ved Universitetet i Melbourne og Universitetet i Oslo.

Digital vurdering og tilnærmingar til læring i vidaregåande skule. I dette prosjektet studerer vi yrkesfagelevar sine erfaringar med vurdering i ein digital kontekst, og kva tilnærmingar dei har til læring. Forskingsprosjektet er eit samarbeid med ein forskar frå Duquesne University, USA.
 

 

Learning and Assessment

The members of the research group "Learning and Assessment" work on research studies within the themes of learning and assessment in educational research. The research is based on various methodological and contextual approaches to study learning and assessment in primary school, secondary school, and higher education. The group collaborates across faculty members from different departments and divisions at Volda University College (HVO), in addition to cooperation with national and international research environments. An important aim of this interdisciplinary research group is to enhance knowledge about learning processes and assessment actions in various educational contexts and school subjects.

Activities

The research group has regular monthly meetings. In addition, the group has various subgroups that conduct research projects with their own meeting points. The members are active in both research and development projects. The research is anchored in qualitative, quantitative, and mixed methods approaches, and includes both theoretical and empirical studies. Annually, the members are invited to an international workshop seminar, "Systematic Observation in Educational Research," organized together with researchers from all over Europe. In the autumn of 2022, the group members organized the annual gathering, with participants from eight countries. The gathering was digital and included guest lecturers from the USA and Finland. In recent years, several research articles by the members have been published, and several articles are under peer review.

Project

The research group conducts studies on assessment, feedback, and learning processes in primary school, secondary school, and teacher education. In addition, the group has several PhD candidates working on various projects related to themes such as assessment, learning dialogue, critical thinking, and professional development. In research projects, qualitative, quantitative, and mixed methods research are used. Methods employed include, among others, questionnaires, interviews, think-aloud protocols, and video observations. Several of the projects are based on classroom research. Some ongoing projects in the research group are:

Artificial Intelligence for Assessment for Learning (AI4AfL). This is a project funded by the Research Council of Norway. It is a collaborative project between Østfold University College, Volda University College, Halden Municipality, and Hypatia Learning AS. In the project, we study assessment for learning using artificial intelligence as a basis to enhance learning and teaching in lower secondary school.

Experiences with assessment and feedback in higher education. This research project aims to gain more knowledge about teacher students' and teacher educators' experiences and perceptions of assessment in primary teacher education programs.

Teacher students' and teacher educators' experiences and understanding of artificial intelligence in teaching and learning. This research project aims to gain more insight into students' and primary school teachers' experiences and perceptions of artificial intelligence in education. The project is conducted in collaboration with researchers at the University of Melbourne and the University of Oslo.

Digital assessment and approaches to learning in secondary school. In this project, we study vocational students' experiences with assessment in a digital context, and their approaches to learning. The research project is a collaboration with a researcher from Duquesne University, USA.

 

Research group members

Professor Siv M. Gamlem, pedagogy (leader)
Associate Professor Synnøve H. Moltudal, pedagogy, computer & Science  
Assistant Professor Lina R. Kobberstad, pedagogy
Assistant Professor Hilde Gry Leer-Salvesen, pedagogy 
Associate Professor Elaheh Tavakoli, English didactics
Professor Wenke M. Rogne, Norwegian didactics 
Associate Professor Pernille Fiskerstrand, Norwegian didactics
Associate Professor Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Norwegian language / pedagogy
PhD Candidate Tara Sapkota, pedagogy 
PhD Candidate Ine Skorbakk, Mathematics
PhD Candidate / Assistant Professor Joakim Erik Gustav Olsson, Computer & Science
PhD Candidate / Assistant Professor Marianne Hustvedt, religion, pedagogy
PhD Candidate Rebecca Barreng, didactics