Semestre

INF211 PR og kommunikasjon 3: Samfunnskommunikasjon og CSR

Emnekode: 
INF211
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (fordjupingsnivå)
Undervisningssemester: 
2025 Haust
Eksamenssemester: 
2025 Haust
Undervisningsspråk: 
Norsk
Forkunnskapskrav, emneliste
INF131 PR og kommunikasjon 1: Innføring med praktiske øvingar
SAJ101 Innføring i norsk samfunnsliv
Krav til forkunnskapar

For studenter på bachelor i journalistikk er forkunnskapskravet fullført SAJ101 og JOU111

Om emnet

Kurset tek sikte på å gi ei brei forståing og grunngjeving av omgrepa samfunnsansvar (Corporate Social Responsibility, CSR) og berekraft både gjennom aktuell teorigjennomgang og gjennom bruk av ulike case og øvingar. Utgangspunktet er dei kommunikasjonsutfordringane statlege institusjonar, frivillege organisasjonar og private verksemder møter når borgarar og kundegrupper stiller krav til samfunnsansvar på felt som gjeld miljø, menneskerettar og sosiale tilhøve, i moderne språkdrakt gjerne samla kalla for berekraft, til dømes FNs bærekraftsmål (Sustainability Development Goals, SDGs). I ein global og kulturelt pluralistisk marknad vil konfliktar med utgangspunkt i slike spørsmål kunne bli meir vanlege, og kurset har som siktemål å gje innsikt i slike prosessar. Problemstillingar knytt til omdømme vil og bli behandla, særleg knytt til det som etter kvart er samla i faglitteratur under omgrepet bærekraftskommunikasjon.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Kandidaten:

  • har grunnleggande innsikt i samanhengen mellom kommunikasjon i samfunnet og dei normative prinsipp og krav som ligg i ideen om ei demokratisk samfunnskontrakt
  • har kunnskap om teoriar innan kommunikasjon og samfunn knytt til felt som retorikk, påverkningsteori, makt og deliberativ demokratisk teori
  • har innsikt i problemstillingar knytt til organisasjonar og verksemder sin identitet, omdømme og kommunikasjon av verksemder sitt berekraftsarbeid
Ferdigheiter

Kandidaten:

  • kan sjå korleis teoriar om samfunnsansvar kan koplast til praktisk kommunikasjonsarbeid
  • kan planlegge og gjennomføre ein munnleg presentasjon med utgangspunkt i pensum og legge fram denne for ei forsamling
  • kan delta i faglege diskusjonar knytt til kunnskapsmåla for emnet
  • kan bruke aktuelle eksempel til å belyse teoretiske poeng
Generell kompetanse

Kandidaten

  • har oversikt over akademiske sider ved samfunnsansvar (CSR) og kunne nytte dette som grunnlag i kommunikasjonsarbeid
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Undervising i seminargruppe, organisert kollokviearbeid og munnleg presentasjon.

Obligatorisk deltaking i framføring og opponering i pensumpresentasjonar.

Vilkår for å framstille seg til eksamen
  • Arbeidskrav: Ein pensumpresentasjon og ein opposisjon.
  • Gjennomføre obligatorisk emneevaluering ved slutten av semesteret  
Minimumstal: 
10
Maksimumstal: 
50
Emneansvarleg: 
Jens Standal Groven
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Journalistikk - bachelor
  • PR, kommunikasjon og media - bachelor
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Skriftleg eksamen
Individuell
6 timar
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
100
Godkjent av: 
Kate Kartveit