Hovudelement i kvalitetssystemet

For tilsette

 

NOKUT (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanninga) kallar heile studenten sitt liv på ein lærestad, frå opptak til mottatt vitnemål, for studenten si læringsbane. Det skal vere kvalitet i alle ledd, frå studenten si første kontakt med lærestaden gjennom god informasjon ved opptak – og heilt til studenten går ut frå institusjonen med eit vitnemål i handa.

HVO har valt åtte kvalitetsområde som skal utgjere strukturen for kvalitetssystemet og som skal kvalitetssikre studenten si læringsbane:

  1. kvalitet på rekruttering, informasjon og studentmottak
  2. rammekvalitet
  3. programkvalitet
  4. undervisningskvalitet
  5. resultatkvalitet
  6. relevanskvalitet
  7. kompetanse
  8. leiingskvalitet

Til kvart kvalitetsområde er det utarbeidd mål, definert evalueringstiltak og ansvarsplassering.

 

Ditt samla ansvarsområde i kvalitetsarbeidet finn du her.

Kvalitetsområder

1. Kvalitet på rekruttering, informasjon og studentmottak

Mål 1.1: Søkjarar skal ha god informasjon om studietilbodet ved HVO og om Volda som studiestad

Tiltak

Ansvarleg

Spørjeundersøking om studiestart

Årleg revisjon av rekrutteringsplanen

Søkjarrettleiing

Universelt utforma nettsider

Kommunikasjonssjef/ Studiedirektør
Relevant informasjon i høve til forventingar, innhald og krav til studietAvdelingane

 

Mål 1.2: HVO skal ha god inntakskvalitet

Tiltak

Ansvarleg

Vurdering av opptakspoeng der det er moglegStudiedirektør

 

Mål 1.3: HVO skal bidra til ei god fadderordning og gi ein god oppstart for nye studentar

Tiltak

Ansvarleg

Opplæring av fadderarStudentparlamentet
Kurs om trygg ferdsel i naturen for nye studentarAKF
Årleg prosjekt for studiestartFellesadministrasjonen
Orientere om tilbod om tilrettelegging og rådgivingStudierettleiar og Studentsamskipnaden
Kurs i studieteknikk for høgare utdanningFellesadministrasjonen

 

2. Rammekvalitet

Rammekvalitet omfattar ressursar og strukturar som t.d. personell, lokale, utstyr og psykososiale forhold.

 

Mål 2.1: HVO skal tilby eit godt læringsmiljø med universell utforming 

Tiltak

Ansvarleg

Årleg rapport til styret frå læringsmiljøutvaletLæringsmiljøutvalet/studiedirektør
Rutinar for innmelding, og rutinar for uheldige hendingar for studentarStudiedirektør
Årleg dialogmøte med avdelingane der læringsmiljøet for studentar er temaLæringsmiljøutvalet

 

Mål 2.2: HVO skal ha eit inkluderande læringsmiljø, og tilby tilrettelegging for studentar med særlege behov

Tiltak

Ansvarleg

Tilby tilrettelegging for studentar med særlege behovStudierettleiar

 

Mål 2.3: Studentar skal ha medverknad på avgjerdsprosessar ved HVO

Tiltak

Ansvarleg

Faste møter mellom rektor, direktør, studiedirektør, leiar og nestleiar for Studentparlamentet og direktøren for StudentsamskipnadenLeiar av Studentparlamentet
Studentar skal vere representerte i styre, råd, utval og relevante prosjektHVO og Studentparlamentet
Resultata frå kvalitetsutval, emne- og studieprogramrapportane blir publiserte i CanvasProgram- og emneansvarleg

 

Mål 2.4: HVO skal tilby eit godt administrativt støtteapparat

Tiltak

Ansvarleg

Evaluering av studieadministrative tenester og IT-tenesterStudiedirektør/IT-leiar/Canvas-ansvarleg
Kompetansehevingstiltak for administrative tilsetteDirektør/personaldirektør

 

Mål 2.5: HVO skal ha eit tilgjengeleg fagbibliotek med relevant litteratur og kunnskapsbasar som held høg kvalitet

Tiltak

Ansvarleg

Årleg gjennomgang av prioriteringar og rutinar i samband med innkjøp og tilrettelegging av informasjon

UH-nettverk

Bibliotekleiar

 

Mål 2.6: HVO skal ha eit internasjonalt og mangfaldig læringsmiljø

Tiltak

Ansvarleg

HVO skal arrangere internasjonal dag årlegInternasjonalt kontor
HVO skal bemanne Pangaia, den internasjonale treffstadenStudiedirektør
HVO skal arrangere internasjonal klubbPangaia
IK skal tildele "Certificate of Internationalisation"Internasjonalt kontor

 

3. Programkvalitet

Programkvalitet omfattar kvaliteten på studieplanane og gjennomføringa av studia.

 

Mål 3.1: HVO skal kvalitetssikre nye studieprogram og nye emne

Tiltak

Ansvarleg

Rutinar for internakkreditering av nye studieprogramUtdanningsutvalet
Ekstern fagfellevurdering av nye studium/emneDekan/studieleiar/program- og emneansvarleg
Ekstern sensur første gong emnet vert gjennomførtDekan og emneansvarleg

 

Mål 3.2: HVO skal ha tilsyn med eksisterande studieprogram

Tiltak

Ansvarleg

Studieprogramevaluering: 
Utdanningsutvalet peikar årleg ut 3-4 studieprogram som skal ha studieprogramevaluering. Studieprogram kan også be om å bli evaluert

Dekan og programansvarleg/studieleiar ved dei utpeika utdanningane skal samarbeide med Utdanningsutvalet

Kandidatundersøking på utdanningane som er peika ut for studieprogramevaluering (studentar som gjekk ut 1-3 år tilbake i tid)

Studiedirektør
Krav om ekstern sensur minimum kvart tredje årEmneansvarleg
Intern evaluering: 
Alle studieprogram skal evaluerast fortløpande
Programansvarleg/studieleiar
Alle emne skal evaluerast fortløpande Emneansvarleg
Obligatoriske kvalitetsutval på alle fleirårige utdanningar og ev. på emnenivåDekan, program- og emneansvarleg, faglærar

 

Mål 3.3: HVO skal ha god utdanningsleiing på alle nivå

Tiltak

Ansvarleg

Alle studieprogram skal ha ein programansvarleg/studieleiarDekanane
Klar rolle- og ansvarsskildring for studieprogramansvarleg og studieleiarDekanane/Utdanningsutvalet
Opplæring av studieprogramansvarlegeDekanane/Utdanningsutvalet

 

Mål 3.4: HVO skal syte for heilskapleg utdanning og ivareta samanheng i studieprogramma

Tiltak

Ansvarleg

Studieprogramrapport/eksternevaluering av studieprogrammaStudieprogramansvarleg/Studieleiar
Årleg revisjon av studieprogrammet på bakgrunn av evalueringsrapportaneStudieprogramansvarleg/Studieleiar

 

Mål 3.5: Alle studieprogram skal ha naturleg integrerte og relevante internasjonaliseringskomponentar også for studentar som ikkje vil reise på utveksling

Tiltak

Ansvarleg

Årlege møter mellom Internasjonalt kontor (IK) og studieprogrammaInternasjonalt kontor og studieprogramansvarleg/studieleiar
Tilbakemelding og forslag til tekster om internasjonalisering i studieprogramInternasjonalt kontor og studieprogramansvarleg/studieleiar
Alle studieprogram bør tilby emne på engelsk som er relevante for både lokale og internasjonale studentarStudieprogramansvarleg/Studieleiar

 

Mål 3.6: HVO skal tilby studentar og fagtilsette utanlandsopphald ved anerkjende utanlandske utdannings- og forskingsinstitusjonar

Tiltak

Ansvarleg

Tett kontakt med utanlandske institusjonarProgramansvarleg/studieleiar, dekan, studiedirektør
Studentevalueringar (som del av brukarundersøking og/eller kandidatundersøking)Studiedirektør, programansvarleg/studieleiar, dekan

 

Mål 3.7: HVO skal syte for varierte undervisnings- og vurderingsformer, tydelege læringsutbyttebeskrivingar og samanheng mellom desse

Tiltak

Ansvarleg

Studieprogramrapport/eksternevaluering av studieprogramma, sensorrapportarStudieprogramansvarleg/studieleiar og emneansvarleg
Årleg revisjon av studieprogrammet på bakgrunn av evalueringsrapportaneStudieprogramansvarleg/studieleiar

 

Mål 3.8: HVO skal tilby studentar rettleiing knytt til planlegginga og gjennomføringa av studiet deira 

Tiltak

Ansvarleg

Tilbod om utdanningssamtalar for studentar på studieprogram med 60 studiepoeng eller meirStudieprogramansvarleg/studieleiar
StudierettleiingStudierettleiar i studieadministrasjonen

 

Mål 3.9: HVO skal ha høg svarprosent på Studiebarometeret

Tiltak

Ansvarleg

HVO skal oppsøke alle 2.årsstudentar på bachelor- og mastergrader, informere om Studiebarometeret, og gi studentane tid og rettleiing til å svare på undersøkinga

Prorektor og studiedirektør
Studentparlamentet skal informere og engasjere dei tillitsvalde og medstudentar, slik at svarprosenten ved HVO blir høgStudentparlamentet

 

4. Undervisningskvalitet

Kvalitetsarbeidet skal legge til rette for varierte undervisnings- og læringsformer og vurderingsformer som bidrar til at studentane etter fullført studieløp har oppnådd læringsutbytte.

 

Mål 4.1: Studentane skal møte relevant innhald, aktiviserande arbeidsmåtar og varierte vurderingsformer

Tiltak

Ansvarleg

Utvikling av faglege fellesskap for emneansvarlegeDekanar/instituttleiarar
Sette av tilstrekkelege ressursar til emneansvarDekanar/instituttleiarar
Opplæring av fagtilsette i digitale lærings- og vurderingsformerBeta (e-læringsstøttegruppe)
Erfaringsutveksling mellom fagtilsette-seminarUtdanningsutvalet

Digital lunsj

Beta

 

Mål 4.2: HVO skal syte for (mest mogleg) universell utforming av undervisninga

Tiltak

Ansvarleg

Årleg revisjon av studieprogrammet på bakgrunn av evalueringsrapportaneStudieprogramansvarleg/Studieleiar
Årleg gjennomgang av undervisningsarealetDriftsleiar/dekanane
Opplæring av tilsette i digitale lærings- og vurderingsformer og god pedagogisk bruk av digitale ressursarBeta (e-læringsstøttegruppe)
Prosjektgruppa for digiglu

 

Mål 4.3: HVO skal syte for at studentar kan gi tilbakemeldingar undervegs i studiet

Tiltak

Ansvarleg

Emneevalueringar og gjennomføre møter i kvalitetsutvalStudieprogramansvarleg/studieleiar/
emneansvarleg
Sei i frå-knappenStudiedirektør

 

5. Resultatkvalitet

Resultatkvalitet omfattar gjennomstrøyming og karakterfordeling.

 

Mål 5.1: HVO skal ha løpande oversikt over gjennomstrøyming og karakterfordeling mellom kandidatane

Tiltak

Ansvarleg

Analyse av strykprosent, karakterfordeling og av karakterutviklinga over tidDekanar/studiedirektør
Utarbeide statistikk om samanhengar mellom inntakskvalitet og resultatkvalitet innanfor utvalde utdanningarStudiedirektør/programansvarleg/studieleiar

 

Mål 5.2: HVO skal sikre at studentane får rettferdig vurdering

Tiltak

Ansvarleg

Alle emne skal ha ekstern sensur minst kvart tredje årDekan/emneansvarleg
Alle eksamenar skal ha ei sensorrettleiingEmneansvarleg

 

Mål 5.3: HVO skal vere blant dei beste på gjennomstrøyming på bachelorgradene

Tiltak

Ansvarleg

Analyse av studieprogresjon og gjennomstrøyming på bachelorgradeneStudiedirektør/dekanar/  programansvarleg/studieleiar

Tett oppfølging av studentane som er forseinka

Innkalle studentar som er forseinka til utdanningssamtalar

Programansvarleg/studieleiar

 

Mål 5.4: HVO skal auke gjennomstrøyminga på mastergradene

Tiltak

Ansvarleg

Følgje opp tiltaka i handlingsplanen for gjennomstrøyming på mastergradeneDekan/programansvarleg/studieleiar
Utdanningsutvalet skal evaluere handlingsplanen for gjennomstrøyming på mastergradeneUtdanningsutvalet
HVO skal arbeide for å oppnå forståing for behovet for mastergrader som livslang læring og behovet for alternativ organisering av studieløpaRektor/direktør/dekanar/studiedirektør

 

Mål 5.5: HVO skal arbeide for å oppnå forståing i samfunnet for mastergrader som livslang læring

Tiltak

Ansvarleg

Alternativ organisering av mastergraderDekan, programansvarleg/studieleiar

 

6. Relevanskvalitet

Kvalitetsarbeidet skal styrke utdanninga sin relevans slik at den møter samfunnets behov og arbeidslivets krav.

Mål 6.1: HVO skal tilby studieprogram som er relevante for arbeid i privat og offentleg sektor

Tiltak

Ansvarleg

Tett kontakt med praksisfeltet, samt tilbakemelding/evaluering frå praksisstad og studentar i praksisProgram- og emneansvarleg/studieleiar
Skildring av læringsutbytte i tråd med kvalifikasjonsrammeverket i alle studie- og emneplanarDekan, program- og emneansvarleg/ studieleiar
HVO skal ha tilsette med relevant erfaring frå praksisfeltDekan og personaldirektør

 

Mål 6.2: HVO skal ha tilsette med relevant erfaring frå praksisfelt

Tiltak

Ansvarleg

Vurdere kva krav vi set med tanke på erfaring i utlysingstekst og ved tilsettingarDekan og personaldirektør

 

7. Kompetanse

Kvalitetsarbeidet skal legge til rette for å styrke formidlingskompetansen i undervisninga, og for at undervisninga er basert på forsking om korleis læring skjer og korleis undervisningskvalitet kan styrkast. 

 

Mål 7.1: HVO skal ha fagleg tilsette med høg kompetanse

Tiltak

Ansvarleg

Forskingsprogram

Kompetansehevingsprogram
Rektoratet/direktør/dekanar/
personalsjef/forskingssjef
System for pedagogisk basiskompetanseRektoratet/direktør/dekanar/personalsjef
System for merittering av undervisarStyret/rektoratet/direktør/dekanar
Prøveforelesing med digitale verktøy ved vurdering av tilsettingDekanar

 

Mål 7.2: HVO skal følgje opp kompetansehevingstiltak i handlingsplan for digitalisering

Tiltak

Ansvarleg

Allokere ressursar til kompetanseheving av fagtilsette i digitale lærings- og vurderingsformerStyret/rektoratet/direktør/dekanar

 

8. Leiingskvalitet

Kvalitetsarbeidet og -systemet skal bidra til HVO si evne til å leie kvalitetssikring og kvalitetsutvikling av eiga verksemd.

 

Mål 8.1: HVO skal ha tydeleg leiingsforankring av kvalitetsarbeid

Tiltak

Ansvarleg

Leiarar på alle nivå har eit klart definert ansvar i kvalitetsarbeidetUtdanningsutvalet/prorektor/studiedirektør
Evaluering og revisjon av retningslinjer og prosessar knytt til kvalitetsarbeidUtdanningsutvalet/prorektor/studiedirektør

 

Mål 8.2: HVO skal ha ein råd- og utvalsstruktur som sikrar at kvaliteten blir ivaretatt

Tiltak

Ansvarleg

Gjennomgang av råd- og utvalsstrukturenStyret/rektoratet

 

Mål 8.3: HVO skal ha tydeleg definerte rutinar og prosessar for rapportering til styret og tilbake til fagtilsette og studentar i avdelingane

Tiltak

Ansvarleg

Kvalitetsrapport og kvalitetsarbeid som tema i avdelingsrådaDekanar