Hovudelement i kvalitetssystemet
For tilsette
NOKUT (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanninga) kallar heile studenten sitt liv på ein lærestad, frå opptak til mottatt vitnemål, for studenten si læringsbane. Det skal vere kvalitet i alle ledd, frå studenten si første kontakt med lærestaden gjennom god informasjon ved opptak – og heilt til studenten går ut frå institusjonen med eit vitnemål i handa.
HVO har valt åtte kvalitetsområde som skal utgjere strukturen for kvalitetssystemet og som skal kvalitetssikre studenten si læringsbane:
- kvalitet på rekruttering, informasjon og studentmottak
- rammekvalitet
- programkvalitet
- undervisningskvalitet
- resultatkvalitet
- relevanskvalitet
- kompetanse
- leiingskvalitet
Til kvart kvalitetsområde er det utarbeidd mål, definert evalueringstiltak og ansvarsplassering.
Kvalitetsområder
1. Kvalitet på rekruttering, informasjon og studentmottak
Mål 1.1: Søkjarar skal ha god informasjon om studietilbodet ved HVO og om Volda som studiestad
Tiltak | Ansvarleg |
Spørjeundersøking om studiestart Årleg revisjon av rekrutteringsplanen Søkjarrettleiing Universelt utforma nettsider | Kommunikasjonssjef/ Studiedirektør |
Relevant informasjon i høve til forventingar, innhald og krav til studiet | Avdelingane |
Mål 1.2: HVO skal ha god inntakskvalitet
Tiltak | Ansvarleg |
Vurdering av opptakspoeng der det er mogleg | Studiedirektør |
Mål 1.3: HVO skal bidra til ei god fadderordning og gi ein god oppstart for nye studentar
Tiltak | Ansvarleg |
Opplæring av fadderar | Studentparlamentet |
Kurs om trygg ferdsel i naturen for nye studentar | AKF |
Årleg prosjekt for studiestart | Fellesadministrasjonen |
Orientere om tilbod om tilrettelegging og rådgiving | Studierettleiar og Studentsamskipnaden |
Kurs i studieteknikk for høgare utdanning | Fellesadministrasjonen |
2. Rammekvalitet
Rammekvalitet omfattar ressursar og strukturar som t.d. personell, lokale, utstyr og psykososiale forhold.
Mål 2.1: HVO skal tilby eit godt læringsmiljø med universell utforming
Tiltak | Ansvarleg |
Årleg rapport til styret frå læringsmiljøutvalet | Læringsmiljøutvalet/studiedirektør |
Rutinar for innmelding, og rutinar for uheldige hendingar for studentar | Studiedirektør |
Årleg dialogmøte med avdelingane der læringsmiljøet for studentar er tema | Læringsmiljøutvalet |
Mål 2.2: HVO skal ha eit inkluderande læringsmiljø, og tilby tilrettelegging for studentar med særlege behov
Tiltak | Ansvarleg |
Tilby tilrettelegging for studentar med særlege behov | Studierettleiar |
Mål 2.3: Studentar skal ha medverknad på avgjerdsprosessar ved HVO
Tiltak | Ansvarleg |
Faste møter mellom rektor, direktør, studiedirektør, leiar og nestleiar for Studentparlamentet og direktøren for Studentsamskipnaden | Leiar av Studentparlamentet |
Studentar skal vere representerte i styre, råd, utval og relevante prosjekt | HVO og Studentparlamentet |
Resultata frå kvalitetsutval, emne- og studieprogramrapportane blir publiserte i Canvas | Program- og emneansvarleg |
Mål 2.4: HVO skal tilby eit godt administrativt støtteapparat
Tiltak | Ansvarleg |
Evaluering av studieadministrative tenester og IT-tenester | Studiedirektør/IT-leiar/Canvas-ansvarleg |
Kompetansehevingstiltak for administrative tilsette | Direktør/personaldirektør |
Mål 2.5: HVO skal ha eit tilgjengeleg fagbibliotek med relevant litteratur og kunnskapsbasar som held høg kvalitet
Tiltak | Ansvarleg |
Årleg gjennomgang av prioriteringar og rutinar i samband med innkjøp og tilrettelegging av informasjon UH-nettverk | Bibliotekleiar |
Mål 2.6: HVO skal ha eit internasjonalt og mangfaldig læringsmiljø
Tiltak | Ansvarleg |
HVO skal arrangere internasjonal dag årleg | Internasjonalt kontor |
HVO skal bemanne Pangaia, den internasjonale treffstaden | Studiedirektør |
HVO skal arrangere internasjonal klubb | Pangaia |
IK skal tildele "Certificate of Internationalisation" | Internasjonalt kontor |
3. Programkvalitet
Programkvalitet omfattar kvaliteten på studieplanane og gjennomføringa av studia.
Mål 3.1: HVO skal kvalitetssikre nye studieprogram og nye emne
Tiltak | Ansvarleg |
Rutinar for internakkreditering av nye studieprogram | Utdanningsutvalet |
Ekstern fagfellevurdering av nye studium/emne | Dekan/studieleiar/program- og emneansvarleg |
Ekstern sensur første gong emnet vert gjennomført | Dekan og emneansvarleg |
Mål 3.2: HVO skal ha tilsyn med eksisterande studieprogram
Tiltak | Ansvarleg |
Studieprogramevaluering: | Dekan og programansvarleg/studieleiar ved dei utpeika utdanningane skal samarbeide med Utdanningsutvalet |
Kandidatundersøking på utdanningane som er peika ut for studieprogramevaluering (studentar som gjekk ut 1-3 år tilbake i tid) | Studiedirektør |
Krav om ekstern sensur minimum kvart tredje år | Emneansvarleg |
Intern evaluering: Alle studieprogram skal evaluerast fortløpande | Programansvarleg/studieleiar |
Alle emne skal evaluerast fortløpande | Emneansvarleg |
Obligatoriske kvalitetsutval på alle fleirårige utdanningar og ev. på emnenivå | Dekan, program- og emneansvarleg, faglærar |
Mål 3.3: HVO skal ha god utdanningsleiing på alle nivå
Tiltak | Ansvarleg |
Alle studieprogram skal ha ein programansvarleg/studieleiar | Dekanane |
Klar rolle- og ansvarsskildring for studieprogramansvarleg og studieleiar | Dekanane/Utdanningsutvalet |
Opplæring av studieprogramansvarlege | Dekanane/Utdanningsutvalet |
Mål 3.4: HVO skal syte for heilskapleg utdanning og ivareta samanheng i studieprogramma
Tiltak | Ansvarleg |
Studieprogramrapport/eksternevaluering av studieprogramma | Studieprogramansvarleg/Studieleiar |
Årleg revisjon av studieprogrammet på bakgrunn av evalueringsrapportane | Studieprogramansvarleg/Studieleiar |
Mål 3.5: Alle studieprogram skal ha naturleg integrerte og relevante internasjonaliseringskomponentar også for studentar som ikkje vil reise på utveksling
Tiltak | Ansvarleg |
Årlege møter mellom Internasjonalt kontor (IK) og studieprogramma | Internasjonalt kontor og studieprogramansvarleg/studieleiar |
Tilbakemelding og forslag til tekster om internasjonalisering i studieprogram | Internasjonalt kontor og studieprogramansvarleg/studieleiar |
Alle studieprogram bør tilby emne på engelsk som er relevante for både lokale og internasjonale studentar | Studieprogramansvarleg/Studieleiar |
Mål 3.6: HVO skal tilby studentar og fagtilsette utanlandsopphald ved anerkjende utanlandske utdannings- og forskingsinstitusjonar
Tiltak | Ansvarleg |
Tett kontakt med utanlandske institusjonar | Programansvarleg/studieleiar, dekan, studiedirektør |
Studentevalueringar (som del av brukarundersøking og/eller kandidatundersøking) | Studiedirektør, programansvarleg/studieleiar, dekan |
Mål 3.7: HVO skal syte for varierte undervisnings- og vurderingsformer, tydelege læringsutbyttebeskrivingar og samanheng mellom desse
Tiltak | Ansvarleg |
Studieprogramrapport/eksternevaluering av studieprogramma, sensorrapportar | Studieprogramansvarleg/studieleiar og emneansvarleg |
Årleg revisjon av studieprogrammet på bakgrunn av evalueringsrapportane | Studieprogramansvarleg/studieleiar |
Mål 3.8: HVO skal tilby studentar rettleiing knytt til planlegginga og gjennomføringa av studiet deira
Tiltak | Ansvarleg |
Tilbod om utdanningssamtalar for studentar på studieprogram med 60 studiepoeng eller meir | Studieprogramansvarleg/studieleiar |
Studierettleiing | Studierettleiar i studieadministrasjonen |
Mål 3.9: HVO skal ha høg svarprosent på Studiebarometeret
Tiltak | Ansvarleg |
HVO skal oppsøke alle 2.årsstudentar på bachelor- og mastergrader, informere om Studiebarometeret, og gi studentane tid og rettleiing til å svare på undersøkinga | Prorektor og studiedirektør |
Studentparlamentet skal informere og engasjere dei tillitsvalde og medstudentar, slik at svarprosenten ved HVO blir høg | Studentparlamentet |
4. Undervisningskvalitet
Kvalitetsarbeidet skal legge til rette for varierte undervisnings- og læringsformer og vurderingsformer som bidrar til at studentane etter fullført studieløp har oppnådd læringsutbytte.
Mål 4.1: Studentane skal møte relevant innhald, aktiviserande arbeidsmåtar og varierte vurderingsformer
Tiltak | Ansvarleg |
Utvikling av faglege fellesskap for emneansvarlege | Dekanar/instituttleiarar |
Sette av tilstrekkelege ressursar til emneansvar | Dekanar/instituttleiarar |
Opplæring av fagtilsette i digitale lærings- og vurderingsformer | Beta (e-læringsstøttegruppe) |
Erfaringsutveksling mellom fagtilsette-seminar | Utdanningsutvalet |
Digital lunsj | Beta |
Mål 4.2: HVO skal syte for (mest mogleg) universell utforming av undervisninga
Tiltak | Ansvarleg |
Årleg revisjon av studieprogrammet på bakgrunn av evalueringsrapportane | Studieprogramansvarleg/Studieleiar |
Årleg gjennomgang av undervisningsarealet | Driftsleiar/dekanane |
Opplæring av tilsette i digitale lærings- og vurderingsformer og god pedagogisk bruk av digitale ressursar | Beta (e-læringsstøttegruppe) Prosjektgruppa for digiglu |
Mål 4.3: HVO skal syte for at studentar kan gi tilbakemeldingar undervegs i studiet
Tiltak | Ansvarleg |
Emneevalueringar og gjennomføre møter i kvalitetsutval | Studieprogramansvarleg/studieleiar/ emneansvarleg |
Sei i frå-knappen | Studiedirektør |
5. Resultatkvalitet
Resultatkvalitet omfattar gjennomstrøyming og karakterfordeling.
Mål 5.1: HVO skal ha løpande oversikt over gjennomstrøyming og karakterfordeling mellom kandidatane
Tiltak | Ansvarleg |
Analyse av strykprosent, karakterfordeling og av karakterutviklinga over tid | Dekanar/studiedirektør |
Utarbeide statistikk om samanhengar mellom inntakskvalitet og resultatkvalitet innanfor utvalde utdanningar | Studiedirektør/programansvarleg/studieleiar |
Mål 5.2: HVO skal sikre at studentane får rettferdig vurdering
Tiltak | Ansvarleg |
Alle emne skal ha ekstern sensur minst kvart tredje år | Dekan/emneansvarleg |
Alle eksamenar skal ha ei sensorrettleiing | Emneansvarleg |
Mål 5.3: HVO skal vere blant dei beste på gjennomstrøyming på bachelorgradene
Tiltak | Ansvarleg |
Analyse av studieprogresjon og gjennomstrøyming på bachelorgradene | Studiedirektør/dekanar/ programansvarleg/studieleiar |
Tett oppfølging av studentane som er forseinka Innkalle studentar som er forseinka til utdanningssamtalar | Programansvarleg/studieleiar |
Mål 5.4: HVO skal auke gjennomstrøyminga på mastergradene
Tiltak | Ansvarleg |
Følgje opp tiltaka i handlingsplanen for gjennomstrøyming på mastergradene | Dekan/programansvarleg/studieleiar |
Utdanningsutvalet skal evaluere handlingsplanen for gjennomstrøyming på mastergradene | Utdanningsutvalet |
HVO skal arbeide for å oppnå forståing for behovet for mastergrader som livslang læring og behovet for alternativ organisering av studieløpa | Rektor/direktør/dekanar/studiedirektør |
Mål 5.5: HVO skal arbeide for å oppnå forståing i samfunnet for mastergrader som livslang læring
Tiltak | Ansvarleg |
Alternativ organisering av mastergrader | Dekan, programansvarleg/studieleiar |
6. Relevanskvalitet
Kvalitetsarbeidet skal styrke utdanninga sin relevans slik at den møter samfunnets behov og arbeidslivets krav.
Mål 6.1: HVO skal tilby studieprogram som er relevante for arbeid i privat og offentleg sektor
Tiltak | Ansvarleg |
Tett kontakt med praksisfeltet, samt tilbakemelding/evaluering frå praksisstad og studentar i praksis | Program- og emneansvarleg/studieleiar |
Skildring av læringsutbytte i tråd med kvalifikasjonsrammeverket i alle studie- og emneplanar | Dekan, program- og emneansvarleg/ studieleiar |
HVO skal ha tilsette med relevant erfaring frå praksisfelt | Dekan og personaldirektør |
Mål 6.2: HVO skal ha tilsette med relevant erfaring frå praksisfelt
Tiltak | Ansvarleg |
Vurdere kva krav vi set med tanke på erfaring i utlysingstekst og ved tilsettingar | Dekan og personaldirektør |
7. Kompetanse
Kvalitetsarbeidet skal legge til rette for å styrke formidlingskompetansen i undervisninga, og for at undervisninga er basert på forsking om korleis læring skjer og korleis undervisningskvalitet kan styrkast.
Mål 7.1: HVO skal ha fagleg tilsette med høg kompetanse
Tiltak | Ansvarleg |
Forskingsprogram Kompetansehevingsprogram | Rektoratet/direktør/dekanar/ personalsjef/forskingssjef |
System for pedagogisk basiskompetanse | Rektoratet/direktør/dekanar/personalsjef |
System for merittering av undervisar | Styret/rektoratet/direktør/dekanar |
Prøveforelesing med digitale verktøy ved vurdering av tilsetting | Dekanar |
Mål 7.2: HVO skal følgje opp kompetansehevingstiltak i handlingsplan for digitalisering
Tiltak | Ansvarleg |
Allokere ressursar til kompetanseheving av fagtilsette i digitale lærings- og vurderingsformer | Styret/rektoratet/direktør/dekanar |
8. Leiingskvalitet
Kvalitetsarbeidet og -systemet skal bidra til HVO si evne til å leie kvalitetssikring og kvalitetsutvikling av eiga verksemd.
Mål 8.1: HVO skal ha tydeleg leiingsforankring av kvalitetsarbeid
Tiltak | Ansvarleg |
Leiarar på alle nivå har eit klart definert ansvar i kvalitetsarbeidet | Utdanningsutvalet/prorektor/studiedirektør |
Evaluering og revisjon av retningslinjer og prosessar knytt til kvalitetsarbeid | Utdanningsutvalet/prorektor/studiedirektør |
Mål 8.2: HVO skal ha ein råd- og utvalsstruktur som sikrar at kvaliteten blir ivaretatt
Tiltak | Ansvarleg |
Gjennomgang av råd- og utvalsstrukturen | Styret/rektoratet |
Mål 8.3: HVO skal ha tydeleg definerte rutinar og prosessar for rapportering til styret og tilbake til fagtilsette og studentar i avdelingane
Tiltak | Ansvarleg |
Kvalitetsrapport og kvalitetsarbeid som tema i avdelingsråda | Dekanar |