Wenke Mork Rogne
Institutt for språk og litteratur
Professor
In Norwegian. Professor i norsk i lærarutdanninga. Mine forskingsinteresser er digital literacy (lese og skrivekunne), kritisk lesing på mellomsteget, multippel tekstforståing, skriveutvikling , digitale verktøy og vurdering for læring.
Tidlegare prosjektleiar for FINNUT-prosjektet DigiHand (2018-2022) finansiert av Forskingsrådet som skal undersøkje 1. klassingar si skriftspråksutvikling i to år ved bruk av handskrift og/eller digitale verktøy. Forskinga er eit samarbeidsprosjekt med Universitetet i Stavanger.
In English: Professor in Norwegian Teacher Training. My research interest are digital literacy, critical reading, multiple text comprehension, writing development and writing development, digital tools and formative assessment.
Former Project leader of the FINNUT-Project, DigiHand (2018-2022) financed by the Reseach Council of Norway, investigating 1st graders writing practices in two years using handwriting and/or digital tablets. The Research Project is a joint collaboration with University of Stavanger.
RESEARCH
RESEARCH INTERESTS/FORSKINGSINTERESSER
In English: Digital literacy, early writers, working with multiple texts, reading prosessen, critical thinking, sourcing skills, demper learning, learning processes, student assessment and didactics, literature and Norwegian didactics.
In Norwegian: Digital literacy, skriving i byrjaropplæringa, arbeid med multiple tekstar, leseprosessar og strategibruk, kritisk tenking og kjeldemedvit, djupnelæring og læringsprosessar, studentar sitt vurderingsarbeid og litteraturdidaktikk og norskdidaktikk.
RESEACH PROJECTS/FORSKINGSPROSJEKT
2020-2022: Digital learning and assessment in upper-secondary school. Volda University College.
2018-2021: DigiHand [The emergence of writing skills in beginner education]. Volda University College; University of Stavanger; Norwegian Research Council (FINNUT).
2017-2018: Learning aims as resources in students’ learning processes.Volda University College.
2015-2017: Deeper Learning. Volda University College.
2014-2016: Working with multiple texts, Volda University College
EDUCATION/UTDANNING
2009-2014: PhD i utdanningsvitskap frå Universitetet i Oslo. Tittel på avhandlinga: På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods-studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar. (Ph.D in Educational Science, University of Oslo. Title: On track of meaning. How young students are working with multiple, partly contradicory texts, An ampirical mixed methods study of seventh graders strategical activities)
2003: Praktisk-pedagogisk utdanning, Universitetet i Bergen (Practical-pedagogy, University of Bergen)
2000-2002: Hovudfag i allmenn litteraturvitskap i Universitetet i Bergen (General literary science, University of Bergen)
1999: Engelsk grunnfag, Universitetet i Bergen (English literature and language, University of Bergen)
1996-1997: Grunnfag og mellomfagstillegg i Nordisk frå Høgskulen i Volda (Nordic literature and language 1 and 2, Volda University College)
BOARD POSISIONS/STYREVERV
Seksjonsleiar i norsk i lærarutdanninga, Institutt for språk og litteratur, Høgskulen i Volda (2016-2018)
Styremedlem for AHL i Forskarforbundet, Høgskulen i Volda (2016-2018 og 1. vara 2020-)
REFEREE
Referee for Nordic Journal of Literacy Research, Acta Didactica, Gyldendal Forlag, Journal of Modern Language Methodology. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, Nordic Journal of Modern Language Methodology, Reading and Writing.
RESEARCH PARTNERS
FUS-Project, Writing Centre, NTNU, Norway
University of Agder, Norway
University of Oslo, ISL, ISP, IPED, Norway
Profesjonshøjskolen, Roskilde, Denmark
University of Nottingham, England
University of Potsdam, Poland
University of Valencia
Vitskapeleg arbeid
CRIStin
Bøker
Digital samhandling : Fjordantologien 2020 [ISBN 978-82-15-03739-4] 395s.
Publisert 2020 av Lars Julius Halvorsen, Roar Stokken, Wenke Mork Rogne, Ivar John Erdal
Publisher: Universitetsforlaget
Dybdelæring og kjerneelementer i fag [ISBN 978-82-8372-134-8] 79s.
Publisert 2018 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Pedlex Norsk Skoleinformasjon
Læringsprosesser - dybdeforståelse, danning og kompetanse [ISBN 9788205491816] 128s.
Publisert 2016 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Gyldendal Akademisk
Dybdelæring i skolen [ISBN 9788278419014] 62s.
Publisert 2015 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Pedlex Norsk Skoleinformasjon
Vitskaplege artiklar og bokkapittel
Creative wellbeing and formative processes in teacher education and school. Student teachers’ perceptions
Publisert 2024 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Marianne Hustvedt, Wenke Mork Rogne
Effects of digitalisation on learning to write - A naturalistic experiment
Publisert 2024 av Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Eivor Finset Spilling, Per Henning Uppstad
Eit posthumanistisk blikk på transformasjonar og symbolikk i Tarjei Vesaas’ Is-slottet
Publisert 2023 av Marit Brekke, Wenke Mork Rogne
Writing by hand or digitally in first grade: Effects on rate of learning to compose text
Publisert 2023 av Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance
Students’ experiences of assessment and feedback engagement in digital contexts: a mixed-methods case study in upper secondary school
Publisert 2022 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Læreres bruk av digitale læringsressurser som skrivestøtte i begynneropplæringen.
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad
Handwriting versus keyboarding: Does writing modality affect quality of narratives written by beginning writers?
Publisert 2021 av Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance
Lese- og skriveferdigheter ved oppstart av 1. klasse med vekt på bokstavkunnskap
Publisert 2021 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Randi Lyngbø Ottesen
Feedbackpraksisser i læreruddannelsen og studerendes ønske om processer og dialog
Publisert 2020 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Kim-Daniel Vattøy
Høgttenking som metode for å undersøke lesestrategiar
Publisert 2020 av Wenke Mork Rogne
Begynnaropplæring i skriving med og utan nettbrett – lærarar sitt utgangspunkt for tilpassa opplæring
Publisert 2020 av Lina Rebekka Kobberstad, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Study protocol: DigiHand – the emergence of handwriting skills in digital classooms
Publisert 2020 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Per Henning Uppstad
Examining students’ feedback engagement and assessment experiences: a mixed study
Publisert 2020 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Pupils’ Information Processing and Its Implications for Learning and Assessment: A Think-Aloud Study
Publisert 2019 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Studenters oppfatninger av modelltekster i grunnskolelærerutdanningen
Publisert 2018 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Strategibruk i kunnskapssamfunnet : ein studie av elevar med høg og låg lesekunne som les multiple tekstar i norskfaget
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne
Å byggje bruer: Lærarrolla i omgrepsorientert leseundervisning
Publisert 2015 av Wenke Mork Rogne
Lesing av delvis motstridende tekster i syvende klasse
Publisert 2013 av Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø
Anna
Ny studie: Digital og manuell skriveopplæring gir ulike fordeler
Publisert 2024 av Wenke Mork Rogne
Korleis står det til med handskrifta til førsteklassingane?
Publisert 2024 av Wenke Mork Rogne
Skriving i skulen - handskrift kjem ikkje av seg sjølv
Publisert 2024 av Wenke Mork Rogne
Forskar for mindre synsing om digitale verktøy i skulen
Publisert 2024 av Wenke Mork Rogne
iPad i skolen: hva sier forskningen?
Publisert 2024 av Wenke Mork Rogne, Eivor Finset Spilling
Digitale læringsressurser i den første skriveopplæringen
Publisert 2024 av Wenke Mork Rogne, Eivor Finset Spilling
Samskriving av akademiske tekstar - så lett - så vanskeleg
Publisert 2024 av Wenke Mork Rogne
Skriving med og utan nettbrett i begynnaropplæringa. Kva veit vi? Kvar går vi?
Publisert 2024 av Wenke Mork Rogne
«Eg blir så sliten når eg skriv». Ein kvalitativ studie om korleis 3. klassingar opplever val av skriveverktøy som tastatur og blyant
Publisert 2023 av Julianne Dybvik, Wenke Mork Rogne
Å navigere i tekstar
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne
Skriveopplæring for hand eller tastatur – resultatet blir ganske likt
Publisert 2023 av Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance
Japanske forskarar til Volda for å lære
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Dei nye skriftlærde
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne
Lærer like godt å skrive på nettbrett
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne
Ber foreldre ikkje bekymre seg. Barna lærer like godt å skrive når dei bruker nettbrett.
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne
Fra enten eller til både og. Nerttbrett og blyant i skriveopplæringen
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Vibeke Rønneberg, Pernille Fiskerstrand, Camilla Fitjar, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Lina Rebekka Kobberstad
Kritisk lesing for djupnelæring
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne
Kva skjer med språket i det nye klasserommet? Handskrift og/eller nettbrett og skriving på nynorsk
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne, Gudrun Kløve Juuhl, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng
Handwriting versus keyboarding in first grade: Which modality best supports written composition performance and learning? [ISBN 978-82-8439-157-1] 292s.
Publisert 2023 av Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Mark Torrance
Publisher: Universitetet i Stavanger
Fra enten eller til både og - nettbrett og blyant i skriveopplæringen
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Vibeke Rønneberg, Pernille Fiskerstrand, Camilla Fitjar, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Lina Rebekka Kobberstad
Handskrift eller nettbrett i byrjaropplæringa. Kva seier forsking?
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Handskrift eller tastatur i begynnaropplæringa? Resultat frå DigiHand-prosjektet
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
DigiHand-prosjektet
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne
Nokre resultat frå DigiHand-prosjektet
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
På veg mot professorkompetanse
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne
Beginning writing by hand or by keyboard
Publisert 2022 av Vibeke Rønneberg, Eivor Finset Spilling, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance
Høgskulen i Volda: Kraftig kvinnebyks på karrierestigen
Publisert 2022 av Trude Carlsen, Henriette Hafsaas, Wenke Mork Rogne, Johann Roppen
Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved Høgskulen i Volda
Publisert 2022 av Henriette Hafsaas, Johann Roppen, Wenke Mork Rogne, Trude Carlsen
Har dobla talet på kvinner med toppkompetanse
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Johann Roppen, Henriette Hafsaas, Trude Carlsen
Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved HVO
Publisert 2022 av Trude Carlsen, Wenke Mork Rogne, Johann Roppen, Henriette Hafsaas
Large increase in women with top level competence at HVO
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Trude Carlsen, Johann Roppen, Henriette Hafsaas
Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved HVO
Publisert 2022 av Lene Mo Flataker, Trude Carlsen, Henriette Hafsaas, Johann Roppen, Wenke Mork Rogne
Bygger forskingsnettverk som skal vere med å hjelpe lærarar og elevar
Publisert 2022 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Per Straume
Vurdering i skolen må fremme læring
Publisert 2022 av Siv Ringseth, Trine Heen, Synnøve Baade, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Kim-Daniel Vattøy
Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Utvikling av praksis
Publisert 2022 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Resultat frå prosjektet
Publisert 2022 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Forskingsleiing
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Eit FoU-prosjekt i DeKomp VGO
Publisert 2021 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Digital læring og vurdering
Publisert 2021 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Presentasjon av eit pågåande forskingsprosjekt: Digital læring og vurdering i vidaregåande skule
Publisert 2021 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Handskrift vs. nettbrett: Påverkar skrivemodaliteten kvaliteten på forteljingar av begynnande skrivarar?
Publisert 2021 av Eivor Finset Spilling, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Jens Roeser, Mark Torrance
Nasjonalt DigiHand-webinar
Publisert 2021 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Per Henning Uppstad
Vurdering i skulen - læring og dokumentasjon
Publisert 2021 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Digital læring og vurdering - eit FoU-prosjekt vert til i DeKomp
Publisert 2021 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Digital læring og vurdering i skulen i elevperspektiv
Publisert 2021 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad
Prosjektpresentasjon: Lese- og skriveferdighter ved oppstart i 1.klasse med vekt på bokstavkunnskap.
Publisert 2021 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Digital læring og vurdering: Et forskings- og utviklingsprosjekt blir til
Publisert 2021 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Presentasjon og drøfting av resultat frå kartlegginga
Publisert 2021 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Orientering frå Arbeidsgruppa for utvikling av fellesemna i 5MAGLU
Publisert 2021 av Kim-Daniel Vattøy, Arne Kåre Topphol, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Margit Ystanes, Wenke Mork Rogne
Skriftspråksutvikling i digitale klasserom
Publisert 2020 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Digital samhandling
Publisert 2020 av Lars Julius Halvorsen, Roar Stokken, Wenke Mork Rogne, Ivar John Erdal
Inblik og inspirasjon fra forskningsarbejdet på Høgskulen i Volda
Publisert 2019 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
DigiHand - Writing development in digital classrooms
Publisert 2019 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Handskrift eller tastatur i tidleg tekstproduksjon?
Publisert 2019 av Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Mark Torrance
Bruk av nettbrett i skulen
Publisert 2019 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
The emergence of writing literacy in digital classrooms
Publisert 2019 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
DigiHand - The emergence of writing skills in the digital classroom
Publisert 2019 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Per Henning Uppstad
Dybdelæring - kompetanser og læring
Publisert 2018 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Forskarar frå Volda: Søkjer førsteklasser med eller utan tastatur
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Blir handskrifta øydelagd av nettbrett i skulen?
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Søker førsteklassinger med og utan tastatur
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
DigiHand
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Søkjer førsteklasser med og utan tastatur
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
DigiHand - Design og metode
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
DigiHand - handskriftsutvikling i den digitale tida
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Håndskrift i den digitale tida
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Skal forske på nettbrett i skulen
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Blir handskrifta øydelagd av nettbrett i skulen?
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Ørsta-damer granskar handskrift
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Deeper learning and Assessment in 7th graders reading comprehension processes
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Young Students' Reading of Partly Contradictory Texts: A Think-Aloud Study
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø
Djupnelæring og leseforståing
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Djupnelæring i kunnskapssamfunnet
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Djupnelæring i kunnskapssamfunnet
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Djupnelæring i skulen
Publisert 2016 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Dybdelæring
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Vurdering i opplæringa - vurdering og tilbakemelding for læring
Publisert 2016 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Pupils' Information Processing. Implications for Learning and Assessment; a Think-Aloud Study
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Læringsprosessar - djupneforståing og kompetansar
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
På sporet av meining
Publisert 2015 av Wenke Mork Rogne
Contradiction matters: How young students process and integrate information from multiple conflicting documents: A think-aloud study
Publisert 2015 av Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø
Presenter og diskuter et forslag til en intervensjon for å fremme ungdomsskoleelevers forståelse og integrasjon av informasjon fra både trykte og digitale tekster.
Publisert 2014 av Wenke Mork Rogne
Lokale doktorar er viktig
Publisert 2014 av Wenke Mork Rogne
Internett gir leseskilnad
Publisert 2014 av Wenke Mork Rogne
På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods-studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar 267s.
Publisert 2014 av Wenke Mork Rogne
The Role of Overlapping and Contradictory Information In Students' Multiple Texts Comprehension
Publisert 2012 av Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø
Korleis påverkar overlappande, motstridande og unik informasjon forståinga når unge elevar les multiple tekstar?
Publisert 2011 av Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø
På sporet av meining : korleis unge lesarar integrerer informasjon frå multiple tekstar
Publisert 2010 av Wenke Mork Rogne
In Search of Meaning
Publisert 2009 av Wenke Mork Rogne
Forsking på plakaten: In Search of Meaning
Publisert 2009 av Wenke Mork Rogne