Profile picture for user WenkeMR

Wenke Mork Rogne

Professor

Institutt for språk og litteratur

In Norwegian. Professor i norsk i lærarutdanninga. Mine forskingsinteresser er digital literacy (lese og skrivekunne), kritisk lesing på mellomsteget, multippel tekstforståing, skriveutvikling , digitale verktøy og vurdering for læring.

Tidlegare prosjektleiar for FINNUT-prosjektet DigiHand (2018-2022) finansiert av Forskingsrådet som skal undersøkje 1. klassingar si skriftspråksutvikling i to år ved bruk av handskrift og/eller digitale verktøy. Forskinga er eit samarbeidsprosjekt med Universitetet i Stavanger. 

In English: Professor in Norwegian Teacher Training. My research interest are digital literacy, critical reading, multiple text comprehension, writing development and writing development, digital tools and formative assessment. 

Former Project leader of the FINNUT-Project, DigiHand (2018-2022) financed by the Reseach Council of Norway, investigating 1st graders writing practices in two years using handwriting and/or digital tablets. The Research Project is a joint collaboration with University of Stavanger. 

RESEARCH

RESEARCH INTERESTS/FORSKINGSINTERESSER 

In English: Digital literacy, early writers, working with multiple texts, reading prosessen, critical thinking, sourcing skills, demper learning, learning processes, student assessment and didactics, literature and Norwegian didactics.

In Norwegian: Digital literacy, skriving i byrjaropplæringa, arbeid med multiple tekstar, leseprosessar og strategibruk, kritisk tenking og kjeldemedvit, djupnelæring og læringsprosessar, studentar sitt vurderingsarbeid og litteraturdidaktikk og norskdidaktikk.

RESEACH PROJECTS/FORSKINGSPROSJEKT

2020-2022: Digital learning and assessment in upper-secondary school. Volda University College.

2018-2021: DigiHand [The emergence of writing skills in beginner education]. Volda University College; University of Stavanger; Norwegian Research Council (FINNUT).

2017-2018: Learning aims as resources in students’ learning processes.Volda University College.

2015-2017: Deeper Learning. Volda University College.

2014-2016: Working with multiple texts, Volda University College                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

EDUCATION/UTDANNING

2009-2014: PhD i utdanningsvitskap frå Universitetet i Oslo. Tittel på avhandlinga: På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods-studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar. (Ph.D in Educational Science, University of Oslo. Title: On track of meaning. How young students are working with multiple, partly contradicory texts, An ampirical mixed methods study of seventh graders strategical activities)

2003: Praktisk-pedagogisk utdanning, Universitetet i Bergen (Practical-pedagogy, University of Bergen)

2000-2002: Hovudfag i allmenn litteraturvitskap i Universitetet i Bergen (General literary science, University of Bergen)

1999: Engelsk grunnfag, Universitetet i Bergen (English literature and language, University of Bergen) 

1996-1997: Grunnfag og mellomfagstillegg i Nordisk frå Høgskulen i Volda (Nordic literature and language 1 and 2, Volda University College)

BOARD POSISIONS/STYREVERV

Seksjonsleiar i norsk i lærarutdanninga, Institutt for språk og litteratur, Høgskulen i Volda (2016-2018) 
Styremedlem for AHL i Forskarforbundet, Høgskulen i Volda (2016-2018 og 1. vara 2020-)

REFEREE

Referee for Nordic Journal of Literacy Research, Acta Didactica, Gyldendal Forlag, Journal of Modern Language Methodology. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, Nordic Journal of Modern Language Methodology, Reading and Writing.

RESEARCH PARTNERS

FUS-Project, Writing Centre, NTNU, Norway

University of Agder, Norway

University of Oslo, ISL, ISP, IPED, Norway

Profesjonshøjskolen, Roskilde, Denmark

University of Nottingham, England

University of Potsdam, Poland

University of Valencia

 

 

Vitskapeleg arbeid

CRIStin

Bøker

Digital samhandling : Fjordantologien 2020 [ISBN 978-82-15-03739-4] 395s.
Publisert 2020 av Lars Julius Halvorsen, Roar Stokken, Wenke Mork Rogne, Ivar John Erdal
Publisher: Universitetsforlaget

Dybdelæring og kjerneelementer i fag [ISBN 978-82-8372-134-8] 79s.
Publisert 2018 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Pedlex Norsk Skoleinformasjon

Læringsprosesser - dybdeforståelse, danning og kompetanse [ISBN 9788205491816] 128s.
Publisert 2016 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Gyldendal Akademisk

Dybdelæring i skolen [ISBN 9788278419014] 62s.
Publisert 2015 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Pedlex Norsk Skoleinformasjon

Vitskaplege artiklar og bokkapittel

Eit posthumanistisk blikk på transformasjonar og symbolikk i Tarjei Vesaas’ Is-slottet
Publisert 2023 av Marit Brekke, Wenke Mork Rogne

Writing by hand or digitally in first grade: Effects on rate of learning to compose text
Publisert 2023 av Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance

Students’ experiences of assessment and feedback engagement in digital contexts: a mixed-methods case study in upper secondary school
Publisert 2022 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Læreres bruk av digitale læringsressurser som skrivestøtte i begynneropplæringen.
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad

Handwriting versus keyboarding: Does writing modality affect quality of narratives written by beginning writers?
Publisert 2021 av Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance

Lese- og skriveferdigheter ved oppstart av 1. klasse med vekt på bokstavkunnskap
Publisert 2021 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Randi Lyngbø Ottesen

Feedbackpraksisser i læreruddannelsen og studerendes ønske om processer og dialog
Publisert 2020 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Kim-Daniel Vattøy

Høgttenking som metode for å undersøke lesestrategiar
Publisert 2020 av Wenke Mork Rogne

Begynnaropplæring i skriving med og utan nettbrett – lærarar sitt utgangspunkt for tilpassa opplæring
Publisert 2020 av Lina Rebekka Kobberstad, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Study protocol: DigiHand – the emergence of handwriting skills in digital classooms
Publisert 2020 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Per Henning Uppstad

Examining students’ feedback engagement and assessment experiences: a mixed study
Publisert 2020 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Pupils’ Information Processing and Its Implications for Learning and Assessment: A Think-Aloud Study
Publisert 2019 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Studenters oppfatninger av modelltekster i grunnskolelærerutdanningen
Publisert 2018 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Strategibruk i kunnskapssamfunnet : ein studie av elevar med høg og låg lesekunne som les multiple tekstar i norskfaget
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne

Å byggje bruer: Lærarrolla i omgrepsorientert leseundervisning
Publisert 2015 av Wenke Mork Rogne

Lesing av delvis motstridende tekster i syvende klasse
Publisert 2013 av Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø

Anna

«Eg blir så sliten når eg skriv». Ein kvalitativ studie om korleis 3. klassingar opplever val av skriveverktøy som tastatur og blyant
Publisert 2023 av Julianne Dybvik, Wenke Mork Rogne

Å navigere i tekstar
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne

Skriveopplæring for hand eller tastatur – resultatet blir ganske likt
Publisert 2023 av Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance

Japanske forskarar til Volda for å lære
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Dei nye skriftlærde
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne

Lærer like godt å skrive på nettbrett
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne

Ber foreldre ikkje bekymre seg. Barna lærer like godt å skrive når dei bruker nettbrett.
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne

Fra enten eller til både og. Nerttbrett og blyant i skriveopplæringen
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Vibeke Rønneberg, Pernille Fiskerstrand, Camilla Fitjar, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Lina Rebekka Kobberstad

Kritisk lesing for djupnelæring
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne

Kva skjer med språket i det nye klasserommet? Handskrift og/eller nettbrett og skriving på nynorsk
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne, Gudrun Kløve Juuhl, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng

Handwriting versus keyboarding in first grade: Which modality best supports written composition performance and learning? [ISBN 978-82-8439-157-1] 292s.
Publisert 2023 av Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Mark Torrance
Publisher: Universitetet i Stavanger

Fra enten eller til både og - nettbrett og blyant i skriveopplæringen
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Vibeke Rønneberg, Pernille Fiskerstrand, Camilla Fitjar, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Lina Rebekka Kobberstad

Handskrift eller nettbrett i byrjaropplæringa. Kva seier forsking?
Publisert 2023 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Handskrift eller tastatur i begynnaropplæringa? Resultat frå DigiHand-prosjektet
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

DigiHand-prosjektet
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne

Nokre resultat frå DigiHand-prosjektet
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

På veg mot professorkompetanse
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne

Beginning writing by hand or by keyboard
Publisert 2022 av Vibeke Rønneberg, Eivor Finset Spilling, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance

Høgskulen i Volda: Kraftig kvinnebyks på karrierestigen
Publisert 2022 av Trude Carlsen, Henriette Hafsaas, Wenke Mork Rogne, Johann Roppen

Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved Høgskulen i Volda
Publisert 2022 av Henriette Hafsaas, Johann Roppen, Wenke Mork Rogne, Trude Carlsen

Har dobla talet på kvinner med toppkompetanse
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Johann Roppen, Henriette Hafsaas, Trude Carlsen

Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved HVO
Publisert 2022 av Trude Carlsen, Wenke Mork Rogne, Johann Roppen, Henriette Hafsaas

Large increase in women with top level competence at HVO
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Trude Carlsen, Johann Roppen, Henriette Hafsaas

Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved HVO
Publisert 2022 av Lene Mo Flataker, Trude Carlsen, Henriette Hafsaas, Johann Roppen, Wenke Mork Rogne

Bygger forskingsnettverk som skal vere med å hjelpe lærarar og elevar
Publisert 2022 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Per Straume

Vurdering i skolen må fremme læring
Publisert 2022 av Siv Ringseth, Trine Heen, Synnøve Baade, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Kim-Daniel Vattøy

Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Utvikling av praksis
Publisert 2022 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Resultat frå prosjektet
Publisert 2022 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Forskingsleiing
Publisert 2022 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Eit FoU-prosjekt i DeKomp VGO
Publisert 2021 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Digital læring og vurdering
Publisert 2021 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Presentasjon av eit pågåande forskingsprosjekt: Digital læring og vurdering i vidaregåande skule
Publisert 2021 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Handskrift vs. nettbrett: Påverkar skrivemodaliteten kvaliteten på forteljingar av begynnande skrivarar?
Publisert 2021 av Eivor Finset Spilling, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Jens Roeser, Mark Torrance

Nasjonalt DigiHand-webinar
Publisert 2021 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Per Henning Uppstad

Vurdering i skulen - læring og dokumentasjon
Publisert 2021 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Digital læring og vurdering - eit FoU-prosjekt vert til i DeKomp
Publisert 2021 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Digital læring og vurdering i skulen i elevperspektiv
Publisert 2021 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad

Prosjektpresentasjon: Lese- og skriveferdighter ved oppstart i 1.klasse med vekt på bokstavkunnskap.
Publisert 2021 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Digital læring og vurdering: Et forskings- og utviklingsprosjekt blir til
Publisert 2021 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Presentasjon og drøfting av resultat frå kartlegginga
Publisert 2021 av Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Orientering frå Arbeidsgruppa for utvikling av fellesemna i 5MAGLU
Publisert 2021 av Kim-Daniel Vattøy, Arne Kåre Topphol, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Margit Ystanes, Wenke Mork Rogne

Skriftspråksutvikling i digitale klasserom
Publisert 2020 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Digital samhandling
Publisert 2020 av Lars Julius Halvorsen, Roar Stokken, Wenke Mork Rogne, Ivar John Erdal

Inblik og inspirasjon fra forskningsarbejdet på Høgskulen i Volda
Publisert 2019 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

DigiHand - Writing development in digital classrooms
Publisert 2019 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Handskrift eller tastatur i tidleg tekstproduksjon?
Publisert 2019 av Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Mark Torrance

Bruk av nettbrett i skulen
Publisert 2019 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

The emergence of writing literacy in digital classrooms
Publisert 2019 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

DigiHand - The emergence of writing skills in the digital classroom
Publisert 2019 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Per Henning Uppstad

Dybdelæring - kompetanser og læring
Publisert 2018 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Forskarar frå Volda: Søkjer førsteklasser med eller utan tastatur
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Blir handskrifta øydelagd av nettbrett i skulen?
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Søker førsteklassinger med og utan tastatur
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

DigiHand
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Søkjer førsteklasser med og utan tastatur
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

DigiHand - Design og metode
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

DigiHand - handskriftsutvikling i den digitale tida
Publisert 2018 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Håndskrift i den digitale tida
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Skal forske på nettbrett i skulen
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Blir handskrifta øydelagd av nettbrett i skulen?
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Ørsta-damer granskar handskrift
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Deeper learning and Assessment in 7th graders reading comprehension processes
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Young Students' Reading of Partly Contradictory Texts: A Think-Aloud Study
Publisert 2017 av Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø

Djupnelæring og leseforståing
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Djupnelæring i kunnskapssamfunnet
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Djupnelæring i kunnskapssamfunnet
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Djupnelæring i skulen
Publisert 2016 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Dybdelæring
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Vurdering i opplæringa - vurdering og tilbakemelding for læring
Publisert 2016 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Pupils' Information Processing. Implications for Learning and Assessment; a Think-Aloud Study
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Læringsprosessar - djupneforståing og kompetansar
Publisert 2016 av Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

På sporet av meining
Publisert 2015 av Wenke Mork Rogne

Contradiction matters: How young students process and integrate information from multiple conflicting documents: A think-aloud study
Publisert 2015 av Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø

Presenter og diskuter et forslag til en intervensjon for å fremme ungdomsskoleelevers forståelse og integrasjon av informasjon fra både trykte og digitale tekster.
Publisert 2014 av Wenke Mork Rogne

Lokale doktorar er viktig
Publisert 2014 av Wenke Mork Rogne

Internett gir leseskilnad
Publisert 2014 av Wenke Mork Rogne

På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods-studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar 267s.
Publisert 2014 av Wenke Mork Rogne

The Role of Overlapping and Contradictory Information In Students' Multiple Texts Comprehension
Publisert 2012 av Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø

Korleis påverkar overlappande, motstridande og unik informasjon forståinga når unge elevar les multiple tekstar?
Publisert 2011 av Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø

På sporet av meining : korleis unge lesarar integrerer informasjon frå multiple tekstar
Publisert 2010 av Wenke Mork Rogne

In Search of Meaning
Publisert 2009 av Wenke Mork Rogne

Forsking på plakaten: In Search of Meaning
Publisert 2009 av Wenke Mork Rogne