Wenke Mork Rogne
Institutt for språk og litteratur
Professor
In Norwegian. Professor i norsk i lærarutdanninga. Mine forskingsinteresser er digital literacy (lese og skrivekunne), kritisk lesing på mellomsteget, multippel tekstforståing, skriveutvikling , digitale verktøy og vurdering for læring.
Tidlegare prosjektleiar for FINNUT-prosjektet DigiHand (2018-2022) finansiert av Forskingsrådet som skal undersøkje 1. klassingar si skriftspråksutvikling i to år ved bruk av handskrift og/eller digitale verktøy. Forskinga er eit samarbeidsprosjekt med Universitetet i Stavanger.
In English: Professor in Norwegian Teacher Training. My research interest are digital literacy, critical reading, multiple text comprehension, writing development and writing development, digital tools and formative assessment.
Former Project leader of the FINNUT-Project, DigiHand (2018-2022) financed by the Reseach Council of Norway, investigating 1st graders writing practices in two years using handwriting and/or digital tablets. The Research Project is a joint collaboration with University of Stavanger.
RESEARCH
RESEARCH INTERESTS/FORSKINGSINTERESSER
In English: Digital literacy, early writers, working with multiple texts, reading prosessen, critical thinking, sourcing skills, demper learning, learning processes, student assessment and didactics, literature and Norwegian didactics.
In Norwegian: Digital literacy, skriving i byrjaropplæringa, arbeid med multiple tekstar, leseprosessar og strategibruk, kritisk tenking og kjeldemedvit, djupnelæring og læringsprosessar, studentar sitt vurderingsarbeid og litteraturdidaktikk og norskdidaktikk.
RESEACH PROJECTS/FORSKINGSPROSJEKT
2020-2022: Digital learning and assessment in upper-secondary school. Volda University College.
2018-2021: DigiHand [The emergence of writing skills in beginner education]. Volda University College; University of Stavanger; Norwegian Research Council (FINNUT).
2017-2018: Learning aims as resources in students’ learning processes.Volda University College.
2015-2017: Deeper Learning. Volda University College.
2014-2016: Working with multiple texts, Volda University College
EDUCATION/UTDANNING
2009-2014: PhD i utdanningsvitskap frå Universitetet i Oslo. Tittel på avhandlinga: På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods-studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar. (Ph.D in Educational Science, University of Oslo. Title: On track of meaning. How young students are working with multiple, partly contradicory texts, An ampirical mixed methods study of seventh graders strategical activities)
2003: Praktisk-pedagogisk utdanning, Universitetet i Bergen (Practical-pedagogy, University of Bergen)
2000-2002: Hovudfag i allmenn litteraturvitskap i Universitetet i Bergen (General literary science, University of Bergen)
1999: Engelsk grunnfag, Universitetet i Bergen (English literature and language, University of Bergen)
1996-1997: Grunnfag og mellomfagstillegg i Nordisk frå Høgskulen i Volda (Nordic literature and language 1 and 2, Volda University College)
BOARD POSISIONS/STYREVERV
Seksjonsleiar i norsk i lærarutdanninga, Institutt for språk og litteratur, Høgskulen i Volda (2016-2018)
Styremedlem for AHL i Forskarforbundet, Høgskulen i Volda (2016-2018 og 1. vara 2020-)
REFEREE
Referee for Nordic Journal of Literacy Research, Acta Didactica, Gyldendal Forlag, Journal of Modern Language Methodology. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, Nordic Journal of Modern Language Methodology, Reading and Writing.
RESEARCH PARTNERS
FUS-Project, Writing Centre, NTNU, Norway
University of Agder, Norway
University of Oslo, ISL, ISP, IPED, Norway
Profesjonshøjskolen, Roskilde, Denmark
University of Nottingham, England
University of Potsdam, Poland
University of Valencia
Research
CRIStin
Books
Digital samhandling : Fjordantologien 2020 [ISBN 978-82-15-03739-4] 395s.
Published 2020 by Lars Julius Halvorsen, Roar Stokken, Wenke Mork Rogne, Ivar John Erdal
Publisher: Universitetsforlaget
Dybdelæring og kjerneelementer i fag [ISBN 978-82-8372-134-8] 79s.
Published 2018 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Pedlex Norsk Skoleinformasjon
Læringsprosesser - dybdeforståelse, danning og kompetanse [ISBN 9788205491816] 128s.
Published 2016 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Gyldendal Akademisk
Dybdelæring i skolen [ISBN 9788278419014] 62s.
Published 2015 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Pedlex Norsk Skoleinformasjon
Scientific articles and book chapters
Creative wellbeing and formative processes in teacher education and school. Student teachers’ perceptions
Published 2024 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Marianne Hustvedt, Wenke Mork Rogne
Effects of digitalisation on learning to write - A naturalistic experiment
Published 2024 by Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Eivor Finset Spilling, Per Henning Uppstad
Eit posthumanistisk blikk på transformasjonar og symbolikk i Tarjei Vesaas’ Is-slottet
Published 2023 by Marit Brekke, Wenke Mork Rogne
Writing by hand or digitally in first grade: Effects on rate of learning to compose text
Published 2023 by Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance
Students’ experiences of assessment and feedback engagement in digital contexts: a mixed-methods case study in upper secondary school
Published 2022 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Læreres bruk av digitale læringsressurser som skrivestøtte i begynneropplæringen.
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad
Handwriting versus keyboarding: Does writing modality affect quality of narratives written by beginning writers?
Published 2021 by Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance
Lese- og skriveferdigheter ved oppstart av 1. klasse med vekt på bokstavkunnskap
Published 2021 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Randi Lyngbø Ottesen
Feedbackpraksisser i læreruddannelsen og studerendes ønske om processer og dialog
Published 2020 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Kim-Daniel Vattøy
Høgttenking som metode for å undersøke lesestrategiar
Published 2020 by Wenke Mork Rogne
Begynnaropplæring i skriving med og utan nettbrett – lærarar sitt utgangspunkt for tilpassa opplæring
Published 2020 by Lina Rebekka Kobberstad, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Study protocol: DigiHand – the emergence of handwriting skills in digital classooms
Published 2020 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Per Henning Uppstad
Examining students’ feedback engagement and assessment experiences: a mixed study
Published 2020 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Pupils’ Information Processing and Its Implications for Learning and Assessment: A Think-Aloud Study
Published 2019 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Studenters oppfatninger av modelltekster i grunnskolelærerutdanningen
Published 2018 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Strategibruk i kunnskapssamfunnet : ein studie av elevar med høg og låg lesekunne som les multiple tekstar i norskfaget
Published 2017 by Wenke Mork Rogne
Å byggje bruer: Lærarrolla i omgrepsorientert leseundervisning
Published 2015 by Wenke Mork Rogne
Lesing av delvis motstridende tekster i syvende klasse
Published 2013 by Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø
Other works
Ny studie: Digital og manuell skriveopplæring gir ulike fordeler
Published 2024 by Wenke Mork Rogne
Korleis står det til med handskrifta til førsteklassingane?
Published 2024 by Wenke Mork Rogne
Skriving i skulen - handskrift kjem ikkje av seg sjølv
Published 2024 by Wenke Mork Rogne
Forskar for mindre synsing om digitale verktøy i skulen
Published 2024 by Wenke Mork Rogne
iPad i skolen: hva sier forskningen?
Published 2024 by Wenke Mork Rogne, Eivor Finset Spilling
Digitale læringsressurser i den første skriveopplæringen
Published 2024 by Wenke Mork Rogne, Eivor Finset Spilling
Samskriving av akademiske tekstar - så lett - så vanskeleg
Published 2024 by Wenke Mork Rogne
Skriving med og utan nettbrett i begynnaropplæringa. Kva veit vi? Kvar går vi?
Published 2024 by Wenke Mork Rogne
«Eg blir så sliten når eg skriv». Ein kvalitativ studie om korleis 3. klassingar opplever val av skriveverktøy som tastatur og blyant
Published 2023 by Julianne Dybvik, Wenke Mork Rogne
Å navigere i tekstar
Published 2023 by Wenke Mork Rogne
Skriveopplæring for hand eller tastatur – resultatet blir ganske likt
Published 2023 by Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance
Japanske forskarar til Volda for å lære
Published 2023 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Dei nye skriftlærde
Published 2023 by Wenke Mork Rogne
Lærer like godt å skrive på nettbrett
Published 2023 by Wenke Mork Rogne
Ber foreldre ikkje bekymre seg. Barna lærer like godt å skrive når dei bruker nettbrett.
Published 2023 by Wenke Mork Rogne
Fra enten eller til både og. Nerttbrett og blyant i skriveopplæringen
Published 2023 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Vibeke Rønneberg, Pernille Fiskerstrand, Camilla Fitjar, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Lina Rebekka Kobberstad
Kritisk lesing for djupnelæring
Published 2023 by Wenke Mork Rogne
Kva skjer med språket i det nye klasserommet? Handskrift og/eller nettbrett og skriving på nynorsk
Published 2023 by Wenke Mork Rogne, Gudrun Kløve Juuhl, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng
Handwriting versus keyboarding in first grade: Which modality best supports written composition performance and learning? [ISBN 978-82-8439-157-1] 292s.
Published 2023 by Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Mark Torrance
Publisher: Universitetet i Stavanger
Fra enten eller til både og - nettbrett og blyant i skriveopplæringen
Published 2023 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Vibeke Rønneberg, Pernille Fiskerstrand, Camilla Fitjar, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Lina Rebekka Kobberstad
Handskrift eller nettbrett i byrjaropplæringa. Kva seier forsking?
Published 2023 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Handskrift eller tastatur i begynnaropplæringa? Resultat frå DigiHand-prosjektet
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
DigiHand-prosjektet
Published 2022 by Wenke Mork Rogne
Nokre resultat frå DigiHand-prosjektet
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
På veg mot professorkompetanse
Published 2022 by Wenke Mork Rogne
Beginning writing by hand or by keyboard
Published 2022 by Vibeke Rønneberg, Eivor Finset Spilling, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance
Høgskulen i Volda: Kraftig kvinnebyks på karrierestigen
Published 2022 by Trude Carlsen, Henriette Hafsaas, Wenke Mork Rogne, Johann Roppen
Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved Høgskulen i Volda
Published 2022 by Henriette Hafsaas, Johann Roppen, Wenke Mork Rogne, Trude Carlsen
Har dobla talet på kvinner med toppkompetanse
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Johann Roppen, Henriette Hafsaas, Trude Carlsen
Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved HVO
Published 2022 by Trude Carlsen, Wenke Mork Rogne, Johann Roppen, Henriette Hafsaas
Large increase in women with top level competence at HVO
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Trude Carlsen, Johann Roppen, Henriette Hafsaas
Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved HVO
Published 2022 by Lene Mo Flataker, Trude Carlsen, Henriette Hafsaas, Johann Roppen, Wenke Mork Rogne
Bygger forskingsnettverk som skal vere med å hjelpe lærarar og elevar
Published 2022 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Per Straume
Vurdering i skolen må fremme læring
Published 2022 by Siv Ringseth, Trine Heen, Synnøve Baade, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Kim-Daniel Vattøy
Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Utvikling av praksis
Published 2022 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Resultat frå prosjektet
Published 2022 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Forskingsleiing
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Eit FoU-prosjekt i DeKomp VGO
Published 2021 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Digital læring og vurdering
Published 2021 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Presentasjon av eit pågåande forskingsprosjekt: Digital læring og vurdering i vidaregåande skule
Published 2021 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Handskrift vs. nettbrett: Påverkar skrivemodaliteten kvaliteten på forteljingar av begynnande skrivarar?
Published 2021 by Eivor Finset Spilling, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Jens Roeser, Mark Torrance
Nasjonalt DigiHand-webinar
Published 2021 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Per Henning Uppstad
Vurdering i skulen - læring og dokumentasjon
Published 2021 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Digital læring og vurdering - eit FoU-prosjekt vert til i DeKomp
Published 2021 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Digital læring og vurdering i skulen i elevperspektiv
Published 2021 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad
Prosjektpresentasjon: Lese- og skriveferdighter ved oppstart i 1.klasse med vekt på bokstavkunnskap.
Published 2021 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Digital læring og vurdering: Et forskings- og utviklingsprosjekt blir til
Published 2021 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Presentasjon og drøfting av resultat frå kartlegginga
Published 2021 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne
Orientering frå Arbeidsgruppa for utvikling av fellesemna i 5MAGLU
Published 2021 by Kim-Daniel Vattøy, Arne Kåre Topphol, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Margit Ystanes, Wenke Mork Rogne
Skriftspråksutvikling i digitale klasserom
Published 2020 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Digital samhandling
Published 2020 by Lars Julius Halvorsen, Roar Stokken, Wenke Mork Rogne, Ivar John Erdal
Inblik og inspirasjon fra forskningsarbejdet på Høgskulen i Volda
Published 2019 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
DigiHand - Writing development in digital classrooms
Published 2019 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Handskrift eller tastatur i tidleg tekstproduksjon?
Published 2019 by Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Mark Torrance
Bruk av nettbrett i skulen
Published 2019 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
The emergence of writing literacy in digital classrooms
Published 2019 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
DigiHand - The emergence of writing skills in the digital classroom
Published 2019 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Per Henning Uppstad
Dybdelæring - kompetanser og læring
Published 2018 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Forskarar frå Volda: Søkjer førsteklasser med eller utan tastatur
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Blir handskrifta øydelagd av nettbrett i skulen?
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Søker førsteklassinger med og utan tastatur
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
DigiHand
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Søkjer førsteklasser med og utan tastatur
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
DigiHand - Design og metode
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
DigiHand - handskriftsutvikling i den digitale tida
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Håndskrift i den digitale tida
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Skal forske på nettbrett i skulen
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Blir handskrifta øydelagd av nettbrett i skulen?
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Ørsta-damer granskar handskrift
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Deeper learning and Assessment in 7th graders reading comprehension processes
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Young Students' Reading of Partly Contradictory Texts: A Think-Aloud Study
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø
Djupnelæring og leseforståing
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Djupnelæring i kunnskapssamfunnet
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Djupnelæring i kunnskapssamfunnet
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Djupnelæring i skulen
Published 2016 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Dybdelæring
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Vurdering i opplæringa - vurdering og tilbakemelding for læring
Published 2016 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Pupils' Information Processing. Implications for Learning and Assessment; a Think-Aloud Study
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Læringsprosessar - djupneforståing og kompetansar
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
På sporet av meining
Published 2015 by Wenke Mork Rogne
Contradiction matters: How young students process and integrate information from multiple conflicting documents: A think-aloud study
Published 2015 by Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø
Presenter og diskuter et forslag til en intervensjon for å fremme ungdomsskoleelevers forståelse og integrasjon av informasjon fra både trykte og digitale tekster.
Published 2014 by Wenke Mork Rogne
Lokale doktorar er viktig
Published 2014 by Wenke Mork Rogne
Internett gir leseskilnad
Published 2014 by Wenke Mork Rogne
På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods-studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar 267s.
Published 2014 by Wenke Mork Rogne
The Role of Overlapping and Contradictory Information In Students' Multiple Texts Comprehension
Published 2012 by Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø
Korleis påverkar overlappande, motstridande og unik informasjon forståinga når unge elevar les multiple tekstar?
Published 2011 by Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø
På sporet av meining : korleis unge lesarar integrerer informasjon frå multiple tekstar
Published 2010 by Wenke Mork Rogne
In Search of Meaning
Published 2009 by Wenke Mork Rogne
Forsking på plakaten: In Search of Meaning
Published 2009 by Wenke Mork Rogne