Profile picture for user WenkeMR

Wenke Mork Rogne

Professor

Institutt for språk og litteratur

In Norwegian. Professor i norsk i lærarutdanninga. Mine forskingsinteresser er digital literacy (lese og skrivekunne), kritisk lesing på mellomsteget, multippel tekstforståing, skriveutvikling , digitale verktøy og vurdering for læring.

Tidlegare prosjektleiar for FINNUT-prosjektet DigiHand (2018-2022) finansiert av Forskingsrådet som skal undersøkje 1. klassingar si skriftspråksutvikling i to år ved bruk av handskrift og/eller digitale verktøy. Forskinga er eit samarbeidsprosjekt med Universitetet i Stavanger. 

In English: Professor in Norwegian Teacher Training. My research interest are digital literacy, critical reading, multiple text comprehension, writing development and writing development, digital tools and formative assessment. 

Former Project leader of the FINNUT-Project, DigiHand (2018-2022) financed by the Reseach Council of Norway, investigating 1st graders writing practices in two years using handwriting and/or digital tablets. The Research Project is a joint collaboration with University of Stavanger. 

RESEARCH

RESEARCH INTERESTS/FORSKINGSINTERESSER 

In English: Digital literacy, early writers, working with multiple texts, reading prosessen, critical thinking, sourcing skills, demper learning, learning processes, student assessment and didactics, literature and Norwegian didactics.

In Norwegian: Digital literacy, skriving i byrjaropplæringa, arbeid med multiple tekstar, leseprosessar og strategibruk, kritisk tenking og kjeldemedvit, djupnelæring og læringsprosessar, studentar sitt vurderingsarbeid og litteraturdidaktikk og norskdidaktikk.

RESEACH PROJECTS/FORSKINGSPROSJEKT

2020-2022: Digital learning and assessment in upper-secondary school. Volda University College.

2018-2021: DigiHand [The emergence of writing skills in beginner education]. Volda University College; University of Stavanger; Norwegian Research Council (FINNUT).

2017-2018: Learning aims as resources in students’ learning processes.Volda University College.

2015-2017: Deeper Learning. Volda University College.

2014-2016: Working with multiple texts, Volda University College                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

EDUCATION/UTDANNING

2009-2014: PhD i utdanningsvitskap frå Universitetet i Oslo. Tittel på avhandlinga: På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods-studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar. (Ph.D in Educational Science, University of Oslo. Title: On track of meaning. How young students are working with multiple, partly contradicory texts, An ampirical mixed methods study of seventh graders strategical activities)

2003: Praktisk-pedagogisk utdanning, Universitetet i Bergen (Practical-pedagogy, University of Bergen)

2000-2002: Hovudfag i allmenn litteraturvitskap i Universitetet i Bergen (General literary science, University of Bergen)

1999: Engelsk grunnfag, Universitetet i Bergen (English literature and language, University of Bergen) 

1996-1997: Grunnfag og mellomfagstillegg i Nordisk frå Høgskulen i Volda (Nordic literature and language 1 and 2, Volda University College)

BOARD POSISIONS/STYREVERV

Seksjonsleiar i norsk i lærarutdanninga, Institutt for språk og litteratur, Høgskulen i Volda (2016-2018) 
Styremedlem for AHL i Forskarforbundet, Høgskulen i Volda (2016-2018 og 1. vara 2020-)

REFEREE

Referee for Nordic Journal of Literacy Research, Acta Didactica, Gyldendal Forlag, Journal of Modern Language Methodology. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, Nordic Journal of Modern Language Methodology, Reading and Writing.

RESEARCH PARTNERS

FUS-Project, Writing Centre, NTNU, Norway

University of Agder, Norway

University of Oslo, ISL, ISP, IPED, Norway

Profesjonshøjskolen, Roskilde, Denmark

University of Nottingham, England

University of Potsdam, Poland

University of Valencia

 

 

Research

CRIStin

Books

Digital samhandling : Fjordantologien 2020 [ISBN 978-82-15-03739-4] 395s.
Published 2020 by Lars Julius Halvorsen, Roar Stokken, Wenke Mork Rogne, Ivar John Erdal
Publisher: Universitetsforlaget

Dybdelæring og kjerneelementer i fag [ISBN 978-82-8372-134-8] 79s.
Published 2018 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Pedlex Norsk Skoleinformasjon

Læringsprosesser - dybdeforståelse, danning og kompetanse [ISBN 9788205491816] 128s.
Published 2016 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Gyldendal Akademisk

Dybdelæring i skolen [ISBN 9788278419014] 62s.
Published 2015 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne
Publisher: Pedlex Norsk Skoleinformasjon

Scientific articles and book chapters

Eit posthumanistisk blikk på transformasjonar og symbolikk i Tarjei Vesaas’ Is-slottet
Published 2023 by Marit Brekke, Wenke Mork Rogne

Writing by hand or digitally in first grade: Effects on rate of learning to compose text
Published 2023 by Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance

Students’ experiences of assessment and feedback engagement in digital contexts: a mixed-methods case study in upper secondary school
Published 2022 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Læreres bruk av digitale læringsressurser som skrivestøtte i begynneropplæringen.
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad

Handwriting versus keyboarding: Does writing modality affect quality of narratives written by beginning writers?
Published 2021 by Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance

Lese- og skriveferdigheter ved oppstart av 1. klasse med vekt på bokstavkunnskap
Published 2021 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Randi Lyngbø Ottesen

Feedbackpraksisser i læreruddannelsen og studerendes ønske om processer og dialog
Published 2020 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Kim-Daniel Vattøy

Høgttenking som metode for å undersøke lesestrategiar
Published 2020 by Wenke Mork Rogne

Begynnaropplæring i skriving med og utan nettbrett – lærarar sitt utgangspunkt for tilpassa opplæring
Published 2020 by Lina Rebekka Kobberstad, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Study protocol: DigiHand – the emergence of handwriting skills in digital classooms
Published 2020 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Per Henning Uppstad

Examining students’ feedback engagement and assessment experiences: a mixed study
Published 2020 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Pupils’ Information Processing and Its Implications for Learning and Assessment: A Think-Aloud Study
Published 2019 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Studenters oppfatninger av modelltekster i grunnskolelærerutdanningen
Published 2018 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Strategibruk i kunnskapssamfunnet : ein studie av elevar med høg og låg lesekunne som les multiple tekstar i norskfaget
Published 2017 by Wenke Mork Rogne

Å byggje bruer: Lærarrolla i omgrepsorientert leseundervisning
Published 2015 by Wenke Mork Rogne

Lesing av delvis motstridende tekster i syvende klasse
Published 2013 by Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø

Other works

«Eg blir så sliten når eg skriv». Ein kvalitativ studie om korleis 3. klassingar opplever val av skriveverktøy som tastatur og blyant
Published 2023 by Julianne Dybvik, Wenke Mork Rogne

Å navigere i tekstar
Published 2023 by Wenke Mork Rogne

Skriveopplæring for hand eller tastatur – resultatet blir ganske likt
Published 2023 by Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance

Japanske forskarar til Volda for å lære
Published 2023 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Dei nye skriftlærde
Published 2023 by Wenke Mork Rogne

Lærer like godt å skrive på nettbrett
Published 2023 by Wenke Mork Rogne

Ber foreldre ikkje bekymre seg. Barna lærer like godt å skrive når dei bruker nettbrett.
Published 2023 by Wenke Mork Rogne

Fra enten eller til både og. Nerttbrett og blyant i skriveopplæringen
Published 2023 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Vibeke Rønneberg, Pernille Fiskerstrand, Camilla Fitjar, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Lina Rebekka Kobberstad

Kritisk lesing for djupnelæring
Published 2023 by Wenke Mork Rogne

Kva skjer med språket i det nye klasserommet? Handskrift og/eller nettbrett og skriving på nynorsk
Published 2023 by Wenke Mork Rogne, Gudrun Kløve Juuhl, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng

Handwriting versus keyboarding in first grade: Which modality best supports written composition performance and learning? [ISBN 978-82-8439-157-1] 292s.
Published 2023 by Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Mark Torrance
Publisher: Universitetet i Stavanger

Fra enten eller til både og - nettbrett og blyant i skriveopplæringen
Published 2023 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Vibeke Rønneberg, Pernille Fiskerstrand, Camilla Fitjar, Eivor Finset Spilling, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Lina Rebekka Kobberstad

Handskrift eller nettbrett i byrjaropplæringa. Kva seier forsking?
Published 2023 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Handskrift eller tastatur i begynnaropplæringa? Resultat frå DigiHand-prosjektet
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

DigiHand-prosjektet
Published 2022 by Wenke Mork Rogne

Nokre resultat frå DigiHand-prosjektet
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

På veg mot professorkompetanse
Published 2022 by Wenke Mork Rogne

Beginning writing by hand or by keyboard
Published 2022 by Vibeke Rønneberg, Eivor Finset Spilling, Wenke Mork Rogne, Jens Roeser, Mark Torrance

Høgskulen i Volda: Kraftig kvinnebyks på karrierestigen
Published 2022 by Trude Carlsen, Henriette Hafsaas, Wenke Mork Rogne, Johann Roppen

Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved Høgskulen i Volda
Published 2022 by Henriette Hafsaas, Johann Roppen, Wenke Mork Rogne, Trude Carlsen

Har dobla talet på kvinner med toppkompetanse
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Johann Roppen, Henriette Hafsaas, Trude Carlsen

Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved HVO
Published 2022 by Trude Carlsen, Wenke Mork Rogne, Johann Roppen, Henriette Hafsaas

Large increase in women with top level competence at HVO
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Trude Carlsen, Johann Roppen, Henriette Hafsaas

Kraftig kvinnebyks på karrierestigen ved HVO
Published 2022 by Lene Mo Flataker, Trude Carlsen, Henriette Hafsaas, Johann Roppen, Wenke Mork Rogne

Bygger forskingsnettverk som skal vere med å hjelpe lærarar og elevar
Published 2022 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Per Straume

Vurdering i skolen må fremme læring
Published 2022 by Siv Ringseth, Trine Heen, Synnøve Baade, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Kim-Daniel Vattøy

Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Utvikling av praksis
Published 2022 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Resultat frå prosjektet
Published 2022 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Forskingsleiing
Published 2022 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Digital læring og vurdering i vidaregåande skule: Eit FoU-prosjekt i DeKomp VGO
Published 2021 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Digital læring og vurdering
Published 2021 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Presentasjon av eit pågåande forskingsprosjekt: Digital læring og vurdering i vidaregåande skule
Published 2021 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Handskrift vs. nettbrett: Påverkar skrivemodaliteten kvaliteten på forteljingar av begynnande skrivarar?
Published 2021 by Eivor Finset Spilling, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Jens Roeser, Mark Torrance

Nasjonalt DigiHand-webinar
Published 2021 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Per Henning Uppstad

Vurdering i skulen - læring og dokumentasjon
Published 2021 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Digital læring og vurdering - eit FoU-prosjekt vert til i DeKomp
Published 2021 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Digital læring og vurdering i skulen i elevperspektiv
Published 2021 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad

Prosjektpresentasjon: Lese- og skriveferdighter ved oppstart i 1.klasse med vekt på bokstavkunnskap.
Published 2021 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Digital læring og vurdering: Et forskings- og utviklingsprosjekt blir til
Published 2021 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Kim-Daniel Vattøy, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Presentasjon og drøfting av resultat frå kartlegginga
Published 2021 by Kim-Daniel Vattøy, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Lina Rebekka Kobberstad, Wenke Mork Rogne

Orientering frå Arbeidsgruppa for utvikling av fellesemna i 5MAGLU
Published 2021 by Kim-Daniel Vattøy, Arne Kåre Topphol, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Margit Ystanes, Wenke Mork Rogne

Skriftspråksutvikling i digitale klasserom
Published 2020 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Digital samhandling
Published 2020 by Lars Julius Halvorsen, Roar Stokken, Wenke Mork Rogne, Ivar John Erdal

Inblik og inspirasjon fra forskningsarbejdet på Høgskulen i Volda
Published 2019 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

DigiHand - Writing development in digital classrooms
Published 2019 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Handskrift eller tastatur i tidleg tekstproduksjon?
Published 2019 by Eivor Finset Spilling, Vibeke Rønneberg, Wenke Mork Rogne, Mark Torrance

Bruk av nettbrett i skulen
Published 2019 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

The emergence of writing literacy in digital classrooms
Published 2019 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

DigiHand - The emergence of writing skills in the digital classroom
Published 2019 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne, Vibeke Rønneberg, Per Henning Uppstad

Dybdelæring - kompetanser og læring
Published 2018 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Forskarar frå Volda: Søkjer førsteklasser med eller utan tastatur
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Blir handskrifta øydelagd av nettbrett i skulen?
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Søker førsteklassinger med og utan tastatur
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

DigiHand
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Søkjer førsteklasser med og utan tastatur
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

DigiHand - Design og metode
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

DigiHand - handskriftsutvikling i den digitale tida
Published 2018 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Håndskrift i den digitale tida
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Skal forske på nettbrett i skulen
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Blir handskrifta øydelagd av nettbrett i skulen?
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Ørsta-damer granskar handskrift
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Deeper learning and Assessment in 7th graders reading comprehension processes
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Young Students' Reading of Partly Contradictory Texts: A Think-Aloud Study
Published 2017 by Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø

Djupnelæring og leseforståing
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Djupnelæring i kunnskapssamfunnet
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Djupnelæring i kunnskapssamfunnet
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Djupnelæring i skulen
Published 2016 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Dybdelæring
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Vurdering i opplæringa - vurdering og tilbakemelding for læring
Published 2016 by Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Wenke Mork Rogne

Pupils' Information Processing. Implications for Learning and Assessment; a Think-Aloud Study
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

Læringsprosessar - djupneforståing og kompetansar
Published 2016 by Wenke Mork Rogne, Siv Therese Måseidvåg Gamlem

På sporet av meining
Published 2015 by Wenke Mork Rogne

Contradiction matters: How young students process and integrate information from multiple conflicting documents: A think-aloud study
Published 2015 by Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø

Presenter og diskuter et forslag til en intervensjon for å fremme ungdomsskoleelevers forståelse og integrasjon av informasjon fra både trykte og digitale tekster.
Published 2014 by Wenke Mork Rogne

Lokale doktorar er viktig
Published 2014 by Wenke Mork Rogne

Internett gir leseskilnad
Published 2014 by Wenke Mork Rogne

På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods-studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar 267s.
Published 2014 by Wenke Mork Rogne

The Role of Overlapping and Contradictory Information In Students' Multiple Texts Comprehension
Published 2012 by Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø

Korleis påverkar overlappande, motstridande og unik informasjon forståinga når unge elevar les multiple tekstar?
Published 2011 by Wenke Mork Rogne, Helge Ivar Strømsø

På sporet av meining : korleis unge lesarar integrerer informasjon frå multiple tekstar
Published 2010 by Wenke Mork Rogne

In Search of Meaning
Published 2009 by Wenke Mork Rogne

Forsking på plakaten: In Search of Meaning
Published 2009 by Wenke Mork Rogne