Profile picture for user olssonj

Joakim Erik Gustav Olsson

Høgskulelektor

Digital kompetanse i læring


Assistan Professor (MA) / PhD Candidate

Department of Digital Literacy

Faculty of Humanities and Teacher Education

Volda University College, Norway


Candidate at  the PhD programe Digital Society (DigiEd), Østfold University College


I’m a lower secondary school teacher who developed a keen interest in teacher education through my graduate studies (MA in educational studies) and the different positions I was lucy enough to be elected and appointed to during my years as a student. Currently working at the Department of Digital Literacy, Faculty of Humanities and Teacher Education, my teaching and research focuses on (student) teachers’ professional digital competency, (digital) learning design, feedback, and assessment. 

Faglege interesser - Research Interests

Digital Literacy, Teachers Professional Digital Comptency, Digital Learning Design, Educational Technology, Feedback, Assessment 

Utdanning - Education

PhD-candidate, The Digital Society 2023 →  

Master of Arts: Teaching and Learning - Didactics of Mathematics (2021)

Teacher education, Volda University College (2019)

Undervisning - Teaching (2023-2024)

Currently on an extended research leave, hence the minimal teaching duties this academical year.

DKL116 - Programmering i skulen / Professional development course in computer programing for school teachers

Forskingsgrupper - Research Groups

Media Literacy and Learning Design (Volda University College), Member, 2022 →

Learning and Assessment (Volda University College), Member, 2022 →

RIDE - Research in Digital Education (Østfold University College), Associate Member, 2023 →

Arbeidserfaring og andre verv - Possitions and other offices

Medlem i Faglig råd for Lærerutdanning 2025 (2019-2022)

Medlem i arbeidsutvalet i Pedagogstudentene (2019-2020)

Lokallagsleder for Pedagogstudentene ved Høgskulen i Volda (2017-2019)

Vitskapeleg arbeid

CRIStin

Anna

Vurderig i KI-alderen
Publisert 2023 av Erik Gustav Joakim Olsson

Vurdering og læring i KI-alderen
Publisert 2023 av Torbjørn Frantsen, E.G. Joakim Olsson

Kunstig intelligens, læring og vurdering
Publisert 2023 av Torbjørn Frantsen, E.G. Joakim Olsson

Profesjonelt handlingsrom og samarbeid: Ein casestudie om deltaking i First Lego League.
Publisert 2023 av Torbjørn Frantsen, Ingvild Buhaug, E.G. Joakim Olsson

First Lego League in School. Teachers percieved professional space and agency (Pilot)
Publisert 2023 av Ingvild Buhaug, Torbjørn Frantsen, Lena Svendheim, Erik Gustav Joakim Olsson

Learning with Robots - A Case Study of First Lego League
Publisert 2023 av Erik Gustav Joakim Olsson, Torbjørn Frantsen, Ingvild Buhaug, Lena Svendheim

Utvikling av digital kompetanse i voksenopplæringen.
Publisert 2022 av Stian Cornelius Fagerlid, Joakim E. Olsson

Arbeid med bachelor- og masteroppgåver i lærarutdanningane 39s.
Publisert 2022 av Tine Sophie Prøitz, Ane Krogsæter Aarre, Mimmi Bjerkestrand, Bjørn Håvard Bjørklund, Knut Steinar Engelsen, Maria Eriksson, Henning Fjørtoft, Marius Larsen, Andreas Lund, Joakim E. Olsson, Elin Kirsti Lie Reikerås, Siw Skrøvset, Mette Tollefsrud

Demokrati og medborgarskap i mateamtikkndervisninga - integrering av eit tverrfagleg tema
Publisert 2022 av Joakim E Olsson, Oda Heidi Bolstad

Demokrati og medborgerskap i matematikkundervisningen: En kunnskapsoversikt
Publisert 2021 av Erik Gustav Joakim Olsson

PfDK-trapp i fagdagar og fag – korleis møter studentane PfDK i utdanninga
Publisert 2021 av Synnøve Hedemann Amdam, Erik Gustav Joakim Olsson

Digitalization in schools - competencies for future teachers
Publisert 2021 av Synnøve Hedemann Amdam, Erik Gustav Joakim Olsson

Partnerskap for kvalitet i lærerutdanningene: Anbefalinger fra Faglig råd for lærerutdanning 2025. Delrapport 2.
Publisert 2020 av Ane Krogsæther Aarre, Mimmi Bjerkestrand, Bjørn Håvard Bjørklund, Knut Steinar Engelsen, Henning Fjørtoft, Marius Larsen, Andreas Lund, Joakim E. Olsson, Tine Sophie Prøitz, Elin Kirsti Lie Reikerås, Siw Skrøvset, Mette Tollefsrud

Partnerskap i lærerutdanningene – et kunnskapsgrunnlag. Delrapport 1.
Publisert 2020 av Ane Krogsæter Aarre, Mimmi Bjerkestrand, Bjørn Håvard Bjørklund, Knut Steinar Engelsen, Henning Fjørtoft, Marius Andre Leie barnehage Larsen, Andreas Lund, Joakim E. Olsson, Tine Sophie Prøitz, Elin Kirsti Lie Reikerås, Siw Skrøvset, Mette Tollefsrud