Hilde Opsal
Institutt for realfag
Førsteamanuensis
Utdanning
Hovudfag i anvendt matematikk og PPU frå Universitetet i Bergen
Doktorgrad
Matematikkdidaktikk, Universitetet i Agder
Undervisning
Matematikkens historie
Matematikkdidaktikk
Argumentasjon og bevis
Tal, algebra og geometri, spesielt opp mot matematikkens historie
Forskingsgrupper
Leiar av forskingsgruppe i Utdanningshistorie ved HVO
Medlem av forskingsgruppa i matematikkdidaktikk ved HVO
Forskingsprosjekt:
SPEED 2- talforståing hos elevar (tentativ tittel). Finansiert av HVO (2018-2021)
SPEED (The function of special education). Finansiert av Norges forskningsråd (2012-2017)
Arbeidserfaring og verv
Høgskulelektor/Førsteamanuensis ved HVO frå aug 1995
Vitskapeleg arbeid
CRIStin
Vitskaplege artiklar og bokkapittel
Euclid must go! Norwegian compulsory school exams 1962-1979
Publisert 2023 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad
The problematic equal sign
Publisert 2023 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Do Optional Programming Courses Affect Eighth-Grade Students' Mathematical Problem Solving?
Publisert 2023 av Kim André Stavenæs Refvik, Hilde Opsal
Concepts introduced in Norwegian textbooks before, during and after the New Math period
Publisert 2022 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Trajectories of New Math in the Nordic Countries
Publisert 2022 av Bjørn Smestad, Hilde Opsal
Tekstoppgåve som fleirvalsoppgåve
Publisert 2020 av Hilde Opsal
How students in 5th and 8th grade in Norway understand the equal sign
Publisert 2019 av Hilde Opsal
Students with low reading abilities and word problems in mathematics
Publisert 2018 av Hilde Opsal, Odd Helge Mjellem Tonheim
Korleis elevar forstår desimaltal
Publisert 2017 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Matematikkoppgåver og læringspotensial
Publisert 2015 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Elevbok i matematikk på ungdomssteget, ein del av læringsprosessen?
Publisert 2012 av Hilde Opsal
Kven er det som skal vurdere om matematikklæraren har matematikklærarkompetanse? Elevar og foreldre sitt syn på matematikklærarane
Publisert 2011 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
INTERPLAY HOME-SCHOOL IN THE LEARNING OF MATHEMATICS: A CASE STUDY (WORK IN PROGRESS)
Publisert 2010 av Maria Luiza Cestari, Hilde Opsal
Anna
The production of textbooks in mathematics in Norway, 1930–1986
Publisert 2024 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad
How were parents in Norway informed about New Math?
Publisert 2024 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Norske læreplaner (del 4)
Publisert 2024 av Bjørn Smestad, Hilde Opsal
Norske læreplaner (del 3)
Publisert 2023 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Euclid must go! Norwegian compulsory school exams 1962-1979
Publisert 2023 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Frå rekning til matematikk i barneskulen – fagleg endring eller berre «namnebytte»
Publisert 2023 av Hilde Opsal
Norske læreplaner (del 2)
Publisert 2023 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Verkstad i kreativ og skapande matematikk
Publisert 2022 av Hilde Opsal
Skapande og kreativ matematikkundervisning
Publisert 2022 av Hilde Opsal
Concepts introduced in Norwegian textbooks before, during and after teh New Math period
Publisert 2022 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Læreplanar i skulen frå 1922 til 2022
Publisert 2022 av Hilde Opsal
Norske læreplaner (del 1)
Publisert 2022 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Ny læreplan med nytt fokus?
Publisert 2022 av Hilde Opsal
New Maths in the Nordic countries – local perspectives
Publisert 2021 av Bjørn Smestad, Hilde Opsal
(Research on) New Maths in the Nordic countries – a systematic review
Publisert 2021 av Bjørn Smestad, Hilde Opsal
"Problematisk" tekstoppgåve i matematikk
Publisert 2019 av Hilde Opsal
New Math in Nordic schools
Publisert 2019 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Høyringsutkast til ny læreplan - nokre kommentarar
Publisert 2019 av Hilde Opsal
Students in 5th and 8th grade in Norway understanding of the equal sign
Publisert 2019 av Hilde Opsal
Students’ understanding of the equal sign, faction and decimal numbers
Publisert 2018 av Hilde Opsal
Oppgåvebaserte intervju - kva gir dette oss som forskarar i matematikkdidaktikk
Publisert 2018 av Hilde Opsal
Praksis i matematikk
Publisert 2018 av Hilde Opsal
Forstår elevane desimaltal?
Publisert 2017 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Eksamen - semesteroppgåve
Publisert 2017 av Hilde Opsal
Korleis elevar forstår desimaltal
Publisert 2017 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Brøk er vanskeleg, men er desimaltal verre?
Publisert 2017 av Hilde Opsal
Students with low reading abilities and word problems in mathematics
Publisert 2017 av Hilde Opsal, Odd Helge Mjellem Tonheim
LAMIS sommarkurs 2016
Publisert 2016 av Hilde Opsal, Odd Helge Mjellem Tonheim
Lamis sommarkurs 2016
Publisert 2016 av Hilde Opsal
Soroban - japansk kuleramme
Publisert 2015 av Hilde Opsal
"Eg kan ikkje måle opp 52 cm fordi linjalen er berre på 50"
Publisert 2014 av Hilde Opsal
Elevbøker i matematikk på ungdomssteget; å skrive for å lære og/eller eit hjelpemiddel på prøver?
Publisert 2014 av Hilde Opsal
Bruk/misbruk av lærebøker og elevbøker (i matematikk på ungdomssteget)
Publisert 2014 av Hilde Opsal
"Mixed methods design" - teoretiske prinsipper, muligheter og begrensninger i matematikkdidaktisk forskning
Publisert 2013 av Hilde Opsal
Bruk av elevbøker i matematikk på ungdomssteget; ein kasusstudie [ISBN 978-82-7117-724-9] 255s.
Publisert 2013 av Hilde Opsal
Publisher: Universitetet i Agder
Skrive for å lære matematikk (på ungdomssteget)
Publisert 2012 av Hilde Opsal
Rekning i fjord og fjell. Konferanse for lærarutdannarar i UH-sektoren. Ålesund og Geiranger, 19. - 22. september 2011
Publisert 2011 av Per Gunnar Flø, Øyvind Roger Halse, Olav-Sverre Lynge, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Odd Helge Mjellem Tonheim, Ole Einar Torkildsen, Arne Kåre Topphol
Bruk av elevbøker i matematikk på ungdomssteget: ein kasusstudie
Publisert 2011 av Hilde Opsal
Kan elevboka vere ein del av læringsprosessen i matematikk på ungdomssteget?
Publisert 2011 av Hilde Opsal
Student-books in mathematics in lower secondary schools in Norway
Publisert 2009 av Hilde Opsal
Matematisk kompetanse gjennom FOU : etterutdanningskonferanse for lærarutdannarar i matematikk
Publisert 2009 av Øyvind Halse, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Odd Helge Mjellem Tonheim, Arne Kåre Topphol, Ole Einar Torkildsen
Kvalitet i matematikkopplæringa = Løyse oppgåver frå læreboka?
Publisert 2009 av Hilde Opsal
Bruken av hjelpemiddel i oppgåvebasert intervju på ungdomssteget
Publisert 2009 av Hilde Opsal
English, Mathematics and Norwegian on the timetable : a comparison of work methods, teacher competence and pupils' experience of the subjects
Publisert 2009 av Bjørg Olsen Eikrem, Birgitte Fondevik Grimstad, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol
Prosjektet Kvalitet i opplæringa (KiO) : tilbakemelding til skulane
Publisert 2008 av Roy Asle Andreassen, Irene Velsvik Bele, Grete Dalhaug Berg, Lidveig Bøe, Bjørg Olsen Eikrem, Siv Th. Måseidvåg Gamlem, Birgitte Fondevik Grimstad, Øyvind Halse, Peder Haug, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Randi Myklebust, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol
Nokre resultat frå klasseromsobservasjonar
Publisert 2008 av Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol
KiO: Korleis ser lærarar, elevar, foreldre og forskarar på kvaliteten i norsk skule?
Publisert 2008 av Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol
Student-book in mathematics in lower secondary school in Norway
Publisert 2008 av Hilde Opsal
Elevbok i ungdomsskulen, blir den brukt?
Publisert 2008 av Hilde Opsal
Bruk av soroban (japansk kuleramme) i barneskulen
Publisert 2007 av Hilde Opsal
Innføring av matematikkplanen i kunnskapsløftet i Ulstein kommune
Publisert 2006 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Elevbøker på ungdomssteget
Publisert 2006 av Hilde Opsal
Soroban (japansk kuleramme)
Publisert 2006 av Hilde Opsal
Tallære med bruk av tellebrikker
Publisert 2006 av Hilde Opsal
Elevbok i matematikk på ungdomssteget [ISBN 8276612415] 32s.
Publisert 2005 av Hilde Opsal
Bruk av soroban (japansk kuleramme) i barneskulen
Publisert 2005 av Hilde Opsal
Pedagogiske program frå Nasjonalt læremiddelsenter : rettleiing til installasjon 37s.
Publisert 1997 av Hilde Opsal
Oppskalering av permeabilitet
Publisert 1994 av Hilde Opsal
Publisher: Universitetet i Bergen