Profile picture for user ho

Hilde Opsal

Institutt for realfag

Førsteamanuensis

Utdanning

Hovudfag i anvendt matematikk og PPU frå Universitetet i Bergen

Doktorgrad

Matematikkdidaktikk, Universitetet i Agder 

Undervisning

Matematikkens historie

Matematikkdidaktikk

Argumentasjon og bevis

Tal, algebra og geometri, spesielt opp mot matematikkens historie

Forskingsgrupper

Leiar av forskingsgruppe i Utdanningshistorie ved HVO

Medlem av forskingsgruppa i matematikkdidaktikk ved HVO

Forskingsprosjekt:

SPEED 2- talforståing hos elevar (tentativ tittel). Finansiert av HVO (2018-2021)

SPEED (The function of special education). Finansiert av Norges forskningsråd (2012-2017)

Arbeidserfaring og verv

Høgskulelektor/Førsteamanuensis ved HVO frå aug 1995

 

Research

CRIStin

Scientific articles and book chapters

Euclid must go! Norwegian compulsory school exams 1962-1979
Published 2023 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad

The problematic equal sign
Published 2023 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Do Optional Programming Courses Affect Eighth-Grade Students' Mathematical Problem Solving?
Published 2023 by Kim André Stavenæs Refvik, Hilde Opsal

Concepts introduced in Norwegian textbooks before, during and after the New Math period
Published 2022 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Trajectories of New Math in the Nordic Countries
Published 2022 by Bjørn Smestad, Hilde Opsal

Tekstoppgåve som fleirvalsoppgåve
Published 2020 by Hilde Opsal

How students in 5th and 8th grade in Norway understand the equal sign
Published 2019 by Hilde Opsal

Students with low reading abilities and word problems in mathematics
Published 2018 by Hilde Opsal, Odd Helge Mjellem Tonheim

Korleis elevar forstår desimaltal
Published 2017 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Matematikkoppgåver og læringspotensial
Published 2015 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Elevbok i matematikk på ungdomssteget, ein del av læringsprosessen?
Published 2012 by Hilde Opsal

Kven er det som skal vurdere om matematikklæraren har matematikklærarkompetanse? Elevar og foreldre sitt syn på matematikklærarane
Published 2011 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

INTERPLAY HOME-SCHOOL IN THE LEARNING OF MATHEMATICS: A CASE STUDY (WORK IN PROGRESS)
Published 2010 by Maria Luiza Cestari, Hilde Opsal

Other works

The production of textbooks in mathematics in Norway, 1930–1986
Published 2024 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad

How were parents in Norway informed about New Math?
Published 2024 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Norske læreplaner (del 4)
Published 2024 by Bjørn Smestad, Hilde Opsal

Norske læreplaner (del 3)
Published 2023 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Euclid must go! Norwegian compulsory school exams 1962-1979
Published 2023 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Frå rekning til matematikk i barneskulen – fagleg endring eller berre «namnebytte»
Published 2023 by Hilde Opsal

Norske læreplaner (del 2)
Published 2023 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Verkstad i kreativ og skapande matematikk
Published 2022 by Hilde Opsal

Skapande og kreativ matematikkundervisning
Published 2022 by Hilde Opsal

Concepts introduced in Norwegian textbooks before, during and after teh New Math period
Published 2022 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Læreplanar i skulen frå 1922 til 2022
Published 2022 by Hilde Opsal

Norske læreplaner (del 1)
Published 2022 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Ny læreplan med nytt fokus?
Published 2022 by Hilde Opsal

New Maths in the Nordic countries – local perspectives
Published 2021 by Bjørn Smestad, Hilde Opsal

(Research on) New Maths in the Nordic countries – a systematic review
Published 2021 by Bjørn Smestad, Hilde Opsal

"Problematisk" tekstoppgåve i matematikk
Published 2019 by Hilde Opsal

New Math in Nordic schools
Published 2019 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Høyringsutkast til ny læreplan - nokre kommentarar
Published 2019 by Hilde Opsal

Students in 5th and 8th grade in Norway understanding of the equal sign
Published 2019 by Hilde Opsal

Students’ understanding of the equal sign, faction and decimal numbers
Published 2018 by Hilde Opsal

Oppgåvebaserte intervju - kva gir dette oss som forskarar i matematikkdidaktikk
Published 2018 by Hilde Opsal

Praksis i matematikk
Published 2018 by Hilde Opsal

Forstår elevane desimaltal?
Published 2017 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Eksamen - semesteroppgåve
Published 2017 by Hilde Opsal

Korleis elevar forstår desimaltal
Published 2017 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Brøk er vanskeleg, men er desimaltal verre?
Published 2017 by Hilde Opsal

Students with low reading abilities and word problems in mathematics
Published 2017 by Hilde Opsal, Odd Helge Mjellem Tonheim

LAMIS sommarkurs 2016
Published 2016 by Hilde Opsal, Odd Helge Mjellem Tonheim

Lamis sommarkurs 2016
Published 2016 by Hilde Opsal

Soroban - japansk kuleramme
Published 2015 by Hilde Opsal

"Eg kan ikkje måle opp 52 cm fordi linjalen er berre på 50"
Published 2014 by Hilde Opsal

Elevbøker i matematikk på ungdomssteget; å skrive for å lære og/eller eit hjelpemiddel på prøver?
Published 2014 by Hilde Opsal

Bruk/misbruk av lærebøker og elevbøker (i matematikk på ungdomssteget)
Published 2014 by Hilde Opsal

"Mixed methods design" - teoretiske prinsipper, muligheter og begrensninger i matematikkdidaktisk forskning
Published 2013 by Hilde Opsal

Bruk av elevbøker i matematikk på ungdomssteget; ein kasusstudie [ISBN 978-82-7117-724-9] 255s.
Published 2013 by Hilde Opsal
Publisher: Universitetet i Agder

Skrive for å lære matematikk (på ungdomssteget)
Published 2012 by Hilde Opsal

Rekning i fjord og fjell. Konferanse for lærarutdannarar i UH-sektoren. Ålesund og Geiranger, 19. - 22. september 2011
Published 2011 by Per Gunnar Flø, Øyvind Roger Halse, Olav-Sverre Lynge, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Odd Helge Mjellem Tonheim, Ole Einar Torkildsen, Arne Kåre Topphol

Bruk av elevbøker i matematikk på ungdomssteget: ein kasusstudie
Published 2011 by Hilde Opsal

Kan elevboka vere ein del av læringsprosessen i matematikk på ungdomssteget?
Published 2011 by Hilde Opsal

Student-books in mathematics in lower secondary schools in Norway
Published 2009 by Hilde Opsal

Matematisk kompetanse gjennom FOU : etterutdanningskonferanse for lærarutdannarar i matematikk
Published 2009 by Øyvind Halse, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Odd Helge Mjellem Tonheim, Arne Kåre Topphol, Ole Einar Torkildsen

Kvalitet i matematikkopplæringa = Løyse oppgåver frå læreboka?
Published 2009 by Hilde Opsal

Bruken av hjelpemiddel i oppgåvebasert intervju på ungdomssteget
Published 2009 by Hilde Opsal

English, Mathematics and Norwegian on the timetable : a comparison of work methods, teacher competence and pupils' experience of the subjects
Published 2009 by Bjørg Olsen Eikrem, Birgitte Fondevik Grimstad, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol

Prosjektet Kvalitet i opplæringa (KiO) : tilbakemelding til skulane
Published 2008 by Roy Asle Andreassen, Irene Velsvik Bele, Grete Dalhaug Berg, Lidveig Bøe, Bjørg Olsen Eikrem, Siv Th. Måseidvåg Gamlem, Birgitte Fondevik Grimstad, Øyvind Halse, Peder Haug, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Randi Myklebust, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol

Nokre resultat frå klasseromsobservasjonar
Published 2008 by Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol

KiO: Korleis ser lærarar, elevar, foreldre og forskarar på kvaliteten i norsk skule?
Published 2008 by Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol

Student-book in mathematics in lower secondary school in Norway
Published 2008 by Hilde Opsal

Elevbok i ungdomsskulen, blir den brukt?
Published 2008 by Hilde Opsal

Bruk av soroban (japansk kuleramme) i barneskulen
Published 2007 by Hilde Opsal

Innføring av matematikkplanen i kunnskapsløftet i Ulstein kommune
Published 2006 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Elevbøker på ungdomssteget
Published 2006 by Hilde Opsal

Soroban (japansk kuleramme)
Published 2006 by Hilde Opsal

Tallære med bruk av tellebrikker
Published 2006 by Hilde Opsal

Elevbok i matematikk på ungdomssteget [ISBN 8276612415] 32s.
Published 2005 by Hilde Opsal

Bruk av soroban (japansk kuleramme) i barneskulen
Published 2005 by Hilde Opsal

Pedagogiske program frå Nasjonalt læremiddelsenter : rettleiing til installasjon 37s.
Published 1997 by Hilde Opsal

Oppskalering av permeabilitet
Published 1994 by Hilde Opsal
Publisher: Universitetet i Bergen