Hilde Opsal
Institutt for realfag
Førsteamanuensis
Utdanning
Hovudfag i anvendt matematikk og PPU frå Universitetet i Bergen
Doktorgrad
Matematikkdidaktikk, Universitetet i Agder
Undervisning
Matematikkens historie
Matematikkdidaktikk
Argumentasjon og bevis
Tal, algebra og geometri, spesielt opp mot matematikkens historie
Forskingsgrupper
Leiar av forskingsgruppe i Utdanningshistorie ved HVO
Medlem av forskingsgruppa i matematikkdidaktikk ved HVO
Forskingsprosjekt:
SPEED 2- talforståing hos elevar (tentativ tittel). Finansiert av HVO (2018-2021)
SPEED (The function of special education). Finansiert av Norges forskningsråd (2012-2017)
Arbeidserfaring og verv
Høgskulelektor/Førsteamanuensis ved HVO frå aug 1995
Research
CRIStin
Scientific articles and book chapters
Euclid must go! Norwegian compulsory school exams 1962-1979
Published 2023 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad
The problematic equal sign
Published 2023 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Do Optional Programming Courses Affect Eighth-Grade Students' Mathematical Problem Solving?
Published 2023 by Kim André Stavenæs Refvik, Hilde Opsal
Concepts introduced in Norwegian textbooks before, during and after the New Math period
Published 2022 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Trajectories of New Math in the Nordic Countries
Published 2022 by Bjørn Smestad, Hilde Opsal
Tekstoppgåve som fleirvalsoppgåve
Published 2020 by Hilde Opsal
How students in 5th and 8th grade in Norway understand the equal sign
Published 2019 by Hilde Opsal
Students with low reading abilities and word problems in mathematics
Published 2018 by Hilde Opsal, Odd Helge Mjellem Tonheim
Korleis elevar forstår desimaltal
Published 2017 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Matematikkoppgåver og læringspotensial
Published 2015 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Elevbok i matematikk på ungdomssteget, ein del av læringsprosessen?
Published 2012 by Hilde Opsal
Kven er det som skal vurdere om matematikklæraren har matematikklærarkompetanse? Elevar og foreldre sitt syn på matematikklærarane
Published 2011 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
INTERPLAY HOME-SCHOOL IN THE LEARNING OF MATHEMATICS: A CASE STUDY (WORK IN PROGRESS)
Published 2010 by Maria Luiza Cestari, Hilde Opsal
Other works
The production of textbooks in mathematics in Norway, 1930–1986
Published 2024 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad
How were parents in Norway informed about New Math?
Published 2024 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Norske læreplaner (del 4)
Published 2024 by Bjørn Smestad, Hilde Opsal
Norske læreplaner (del 3)
Published 2023 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Euclid must go! Norwegian compulsory school exams 1962-1979
Published 2023 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Frå rekning til matematikk i barneskulen – fagleg endring eller berre «namnebytte»
Published 2023 by Hilde Opsal
Norske læreplaner (del 2)
Published 2023 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Verkstad i kreativ og skapande matematikk
Published 2022 by Hilde Opsal
Skapande og kreativ matematikkundervisning
Published 2022 by Hilde Opsal
Concepts introduced in Norwegian textbooks before, during and after teh New Math period
Published 2022 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Læreplanar i skulen frå 1922 til 2022
Published 2022 by Hilde Opsal
Norske læreplaner (del 1)
Published 2022 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Ny læreplan med nytt fokus?
Published 2022 by Hilde Opsal
New Maths in the Nordic countries – local perspectives
Published 2021 by Bjørn Smestad, Hilde Opsal
(Research on) New Maths in the Nordic countries – a systematic review
Published 2021 by Bjørn Smestad, Hilde Opsal
"Problematisk" tekstoppgåve i matematikk
Published 2019 by Hilde Opsal
New Math in Nordic schools
Published 2019 by Hilde Opsal, Bjørn Smestad
Høyringsutkast til ny læreplan - nokre kommentarar
Published 2019 by Hilde Opsal
Students in 5th and 8th grade in Norway understanding of the equal sign
Published 2019 by Hilde Opsal
Students’ understanding of the equal sign, faction and decimal numbers
Published 2018 by Hilde Opsal
Oppgåvebaserte intervju - kva gir dette oss som forskarar i matematikkdidaktikk
Published 2018 by Hilde Opsal
Praksis i matematikk
Published 2018 by Hilde Opsal
Forstår elevane desimaltal?
Published 2017 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Eksamen - semesteroppgåve
Published 2017 by Hilde Opsal
Korleis elevar forstår desimaltal
Published 2017 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Brøk er vanskeleg, men er desimaltal verre?
Published 2017 by Hilde Opsal
Students with low reading abilities and word problems in mathematics
Published 2017 by Hilde Opsal, Odd Helge Mjellem Tonheim
LAMIS sommarkurs 2016
Published 2016 by Hilde Opsal, Odd Helge Mjellem Tonheim
Lamis sommarkurs 2016
Published 2016 by Hilde Opsal
Soroban - japansk kuleramme
Published 2015 by Hilde Opsal
"Eg kan ikkje måle opp 52 cm fordi linjalen er berre på 50"
Published 2014 by Hilde Opsal
Elevbøker i matematikk på ungdomssteget; å skrive for å lære og/eller eit hjelpemiddel på prøver?
Published 2014 by Hilde Opsal
Bruk/misbruk av lærebøker og elevbøker (i matematikk på ungdomssteget)
Published 2014 by Hilde Opsal
"Mixed methods design" - teoretiske prinsipper, muligheter og begrensninger i matematikkdidaktisk forskning
Published 2013 by Hilde Opsal
Bruk av elevbøker i matematikk på ungdomssteget; ein kasusstudie [ISBN 978-82-7117-724-9] 255s.
Published 2013 by Hilde Opsal
Publisher: Universitetet i Agder
Skrive for å lære matematikk (på ungdomssteget)
Published 2012 by Hilde Opsal
Rekning i fjord og fjell. Konferanse for lærarutdannarar i UH-sektoren. Ålesund og Geiranger, 19. - 22. september 2011
Published 2011 by Per Gunnar Flø, Øyvind Roger Halse, Olav-Sverre Lynge, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Odd Helge Mjellem Tonheim, Ole Einar Torkildsen, Arne Kåre Topphol
Bruk av elevbøker i matematikk på ungdomssteget: ein kasusstudie
Published 2011 by Hilde Opsal
Kan elevboka vere ein del av læringsprosessen i matematikk på ungdomssteget?
Published 2011 by Hilde Opsal
Student-books in mathematics in lower secondary schools in Norway
Published 2009 by Hilde Opsal
Matematisk kompetanse gjennom FOU : etterutdanningskonferanse for lærarutdannarar i matematikk
Published 2009 by Øyvind Halse, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Odd Helge Mjellem Tonheim, Arne Kåre Topphol, Ole Einar Torkildsen
Kvalitet i matematikkopplæringa = Løyse oppgåver frå læreboka?
Published 2009 by Hilde Opsal
Bruken av hjelpemiddel i oppgåvebasert intervju på ungdomssteget
Published 2009 by Hilde Opsal
English, Mathematics and Norwegian on the timetable : a comparison of work methods, teacher competence and pupils' experience of the subjects
Published 2009 by Bjørg Olsen Eikrem, Birgitte Fondevik Grimstad, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol
Prosjektet Kvalitet i opplæringa (KiO) : tilbakemelding til skulane
Published 2008 by Roy Asle Andreassen, Irene Velsvik Bele, Grete Dalhaug Berg, Lidveig Bøe, Bjørg Olsen Eikrem, Siv Th. Måseidvåg Gamlem, Birgitte Fondevik Grimstad, Øyvind Halse, Peder Haug, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Randi Myklebust, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol
Nokre resultat frå klasseromsobservasjonar
Published 2008 by Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol
KiO: Korleis ser lærarar, elevar, foreldre og forskarar på kvaliteten i norsk skule?
Published 2008 by Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol
Student-book in mathematics in lower secondary school in Norway
Published 2008 by Hilde Opsal
Elevbok i ungdomsskulen, blir den brukt?
Published 2008 by Hilde Opsal
Bruk av soroban (japansk kuleramme) i barneskulen
Published 2007 by Hilde Opsal
Innføring av matematikkplanen i kunnskapsløftet i Ulstein kommune
Published 2006 by Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol
Elevbøker på ungdomssteget
Published 2006 by Hilde Opsal
Soroban (japansk kuleramme)
Published 2006 by Hilde Opsal
Tallære med bruk av tellebrikker
Published 2006 by Hilde Opsal
Elevbok i matematikk på ungdomssteget [ISBN 8276612415] 32s.
Published 2005 by Hilde Opsal
Bruk av soroban (japansk kuleramme) i barneskulen
Published 2005 by Hilde Opsal
Pedagogiske program frå Nasjonalt læremiddelsenter : rettleiing til installasjon 37s.
Published 1997 by Hilde Opsal
Oppskalering av permeabilitet
Published 1994 by Hilde Opsal
Publisher: Universitetet i Bergen