Semestre

DKL111N Profesjonsfagleg digital kompetanse og læringsnettverk

Emnekode: 
DKL111N
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2018 Haust
Emnenavn på engelsk: 
Professional digital literacy
Emnenavn på bokmål: 
Profesjonsfaglig digital kompetanse
Eksamenssemester: 
2018 Haust
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

Ny teknologi og samfunnsendringar krev at skulen og barnehagen utviklar seg og at lærarrolla utviklar seg parallelt. Emnet DKL111N har eit særleg fokus på utvikling av din eigen profesjonsfaglege digitale kompetanse og læringsnettverket du treng for å halde deg oppdatert. Samfunnet blir meir spesialisert og det vert vanskelegare å planlegge læring for framtida sin kompetanse enn tidlegare. Internett har bidrege til at alle kan samarbeide, kommunisere, produsere, publisere, dele og delta i samfunnsdebatten. Det er viktig med kompetanse i å finne fram, sile ut, skape og bruke innhald i ulike ressursnettverk. Digital dømmekraft i høve til nettjuss, nettvett, digital mobbing og sosiale medier er sentrale tema. Det same er digital didaktikk, korleis vurdere ulike ressursar og verktøy for læring. Emnet har både praktiske og teoretiske tilnærmingar, og ein får utvikla seg fagleg både profesjonelt og personleg gjennom å tileigne seg nye læringsmetodar for livslang læring. Emnet kan takast som ein del av eit årsstudium, eit deltidsstudium eller som eit sjølvstendig emne.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Kandidaten har:

  • inngående kunnskap om rammeverket for profesjonsfaglig digital kompetanse 
  • kunnskap om korleis drive utviklingssarbeid gjennom læringsnettverk
  • kunnskap om etikk, digital dømmekraft og nettvett
  • grunnleggjande kunnskap om barn og unge sin mediekultur og skulen i mediesamfunnet
  • grunnleggjande kunnskap om korleis legge til rette for læring med digitale ressursar
Ferdigheiter

Kandidaten kan:

  • vurdere og reflektere over sin eigen profesjonsfaglege digitale kompetanse
  • etablere og bruke læringsnettverk som ein del av eiga kompetanseutvikling
  • vurdere kva innverknad barn og unge sin mediekultur har på læring i og utanfor skulen 
  • vurdere og reflektere over etiske problemstilingar knytt til læring og skule
  • finne, vurdere og ta i bruk digitale ressursar og verkty i eige didaktisk arbeid
Generell kompetanse

Kandidaten:

  • kan planleggje og produsere varierte oppgåver og prosjekt over tid, individuelt eller i gruppe
  • forstår tydinga av viktige omgrep knytt til emnet, til dømes teoriar, problemstillingar og løysninger, både skriftleg og gjennom multimodale tekstar
  • har forståing for forskning og utvikling innan medieproduksjon i læring, digitale verkty og mediert digital læring 
  • kan utveksle meiningar og erfaringar med medstudentar, og dermed bidra til utvikling av god praksis
  • har kjennskap til og erfaring i nytenkning og innovasjonsprosessarr
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Vi legg opp til problembaserte og studentaktive arbeidsformer, individuelt og i grupper. Arbeidsoppgåver vil bli relatert til læring og formidling. Emnet er organisert fullstendig nettbasert (også eksamen).

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Arbeidsoppgåver gjennom semesteret vil inngå i eksamensmappa. Oppgåvene vil gå fram av semesterplanen.

Sensorordning
Evaluering og kvalitetssikring

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Minimumstal: 
15
Maksimumstal: 
40
Emneansvarleg: 
Jarle Hauge Steffenssen
Studieavgift

Kr. 4000,-

Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Digital kompetanse i læring, nettstudium 4x15, deltid
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
Semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Studenten skal levere ei vurderingsmappe med eit utval av arbeida frå semesteret. Vurderingsmappa skal leverast elektronisk. Grunna den pågåande utviklinga i teknologiske moglegheiter vil arbeidet gjennom semesteret variere litt frå semester til semester, og vil vere tydeleg spesifisert i semesterplanen.
Godkjent av: 
Aud Folkestad