Semestre
ENG200 Sosiolingvistikk
60 studiepoeng ENG141 Grammatikk og leksikologi, ENG143 Fonetikk og variantar av engelsk + to av dei følgjande emna: ENG142, ENG144, eller EXP100 (10 studiepoeng og REL142 (5 studiepoeng); eller tilsvarande dei fire emna nemnt ovanfor
Dette emnet gir kunnskap i sosiolingvistikk, med vekt på korleis språkvariantar fungerer som identitetsmarkørar for individer og grupper i samfunnet. Emnet fokuserer spesielt på engelsk si unike rolle som internasjonalt språk i en fleirspråkleg verden, og korleis denne rolla påverkar vår forståing av statusen til ulike internasjonale variantar av engelsk. Studentane får høve til å lære om og gjøre seg kjent med variantar utanom britiske og amerikanske standardformer.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten
- har kunnskap om korleis språk varierer geografisk og sosialt
- har kunnskap om korleis språkval og identitetar interagerer med mening
- har kunnskap om korleis fleirspråklegheit og fleirspråklege kontekstar interagerer med språkbruk
- har bred kunnskap om sentrale temaer, terminologiar, teoriar, problemstillingar og metodar innan sosiolingvistikk som fag- og forskingsfelt
Studenten:
- kan drøfte sentrale sosiolingvistiske omgrep og konsept, også korleis ulike geografiske og sosiale faktorar samspelar med språkbruk
- kan identifisere og forklare ulike typar (sosio)lingvistikk variasjon
- kan identifisere og analysere språkleg endring som følgje av geografisk og sosiale faktorar
Studenten
- kan formidle sentralt teoriar, problemstillingar og løysningar både skriftleg og munnleg
- kan bruke kunnskapar og ferdigheiter på ein sjølvstendig måte med evne til refleksjon og kritisk tenking
- kan halde ved like og utvikle sin eigen språklege, kulturelle og forskingsretta kompetanse
- kan forstå og halde seg til normene for akademisk tekstproduksjon og ansvarleg kjeldebruk
Undervisningsformene vekslar mellom plenumsforelesing, seminar, diskusjonsgrupper, gruppearbeid og individuelt arbeid.
Frammøtekrav:
Det er krav om minimum 70% frammøte/deltaking til obligatorisk undervisning, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 6-6. Studentane skal delta aktivt i undervisinga.
Arbeidskrav:
- ei munnleg oppgåve med drøfting av eit sentralt tema innan sosiolingvistikk (etter avtale med førelesar)
- eit førsteutkast til ei skriftleg oppgåve. Tema for oppgåva må drøftast med og godkjennast av førelesar. Endeleg versjon av oppgåva blir levert som del av endeleg eksamen.
Kvar student har rett til eitt rettleiingsmøte med førelesar, i tillegg til tilbakemelding på førsteutkastet.
Oppgåvene skal leverast til oppsett tidsfrist oppgitt av emneansvarleg. Studenten får eitt høve til å forbetre oppgåver som ikkje oppfyller krava. Alle arbeidskrav må vere godkjende for at studenten skal kunne gå opp til eksamen.
Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 9-4.
- Engelsk - fordjupingsstudium
- Språk og litteratur - bachelor
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oppgave | Individuell | 1 semester | A-F, der A er best og E er siste ståkarakter | Ei skriftleg oppgåve basert på innlevert førsteutkast | Bruk av KI er ikkje tillate | 3000 ord. | |
Munnleg justerande eksamen | Individuell | 30 minutt | A-F, der A er best og E er siste ståkarakter | 100 | Den munnlege eksamenen inkluderer spørsmål om/frå den skriftlege oppgåva samt frå pensum og førelesingar |