Semestre

GL1-7NOR1B Norsk 1B 1-7

Emnekode: 
GL1-7NOR1B
Varighet: 
2 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2016 Haust
2017 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Norsk 1B 1-7
Emnenavn på bokmål: 
Norsk 1B 1-7
Eksamenssemester: 
2017 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

I norsk 1 står begynnaropplæring i lesing og skriving sentralt, men også vidareutvikling av lese- og skriveferdigheitene til elevar til og med sjuande klasse.

Studentane skal lære å arbeide med dei grunnleggande ferdigheitene, lesing, skriving, munnleg bruk av språket, rekning og bruk av digitale verktøy i norskfaget, og på tvers av faga. Dei skal utvikle ei god forståing av samanhengen mellom fag, fagdidaktikk og praksis.

På norsk 1 emne B skal studentane vidareutvikle og bruke faglege og fagdidaktiske innsikter dei har frå emne A. Emnet legg vekt på begynnaropplæring i lesing og skriving. Vidare legg emnet vekt på tilpassa opplæring, norsk som andrespråk og lese- og skrivevanskar.Fokusområdet på emne B er dei utfordringane som er knytt til formidling av norskfaget på barnesteget.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne: 

Kunnskapar

Kandidaten

  • har kunnskap om korleis barn utviklar språk og omgrep, munnleg og skriftleg
  • har kunnskap om dei ulike funksjonane lesing og skriving kan ha for elevars utvikling og læring, med særleg vekt på begynnaropplæringa
  • har kunnskap om lese- og skriveteoriar og om ulike teoriar innan lese- og skriveopplæring, med særleg vekt på begynnaropplæringa
  • har kunnskap om fleirspråklegheit, fleirspråkleg praksis og om det å lære norsk som eit andrespråk
  • har gode kunnskapar om barnelitteratur i ulike sjangrar og forståing for korleis denne litteraturen har utvikla seg over tid.
  • har kunnskap om litteratur frå nyare tid
  • har kunnskap om den gjeldande læreplanen for skulens norskfag
Ferdigheiter

Kandidaten

  • kan planleggje, gjennomføre og vurdere norskundervisning på ulike trinn frå 1. til 4. trinn og grunngi faglege val
  • kan vurdere og bruke ulike undervisningsmetodar i lese- og skriveopplæringa, både for elevar med norsk som førstespråk og andrespråk, og for elevar som skriv på bokmål og elevar som skriv på nynorsk
  • kan kartleggje lese- og skriveferdigheiter, setje i verk relevante tiltak for tilpassa opplæring og oppdage lese- og skrivevanskar
  • kan analysere og tolke ulike typar tekstar og formidle litteratur på varierte måtar
  • kan bruke språk- og tekstkunnskap i arbeid med analyse, respons og vurdering av munnlege og skriftlege elevtekstar for å fremje læring
  • kan vurdere ulike typar norskfaglege læremiddel ut frå ulike kriterium og med tanke på læringsutbytte til elevane
Generell kompetanse

Kandidaten

  • er sikker munnleg språkbrukar og stø i skriftleg bokmål og nynorsk
  • kan arbeide med språk og tekst i fleirkulturelle klassemiljø og utvikle språk- og kulturforståing
  • kan nytte faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
  • kan arbeide sjølvstendig, og saman med andre, med elevars læring og utvikling i faget og på tvers av fag
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Undervisingsformene vekslar mellom plenumsforelesing, seminar med studentaktivitet, arbeid i basisgrupper og individuelt arbeid. 

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Arbeidskrav: 

  • Eitt skriftleg arbeidskrav. Individuelt arbeid. Omfang: Ca. 2500 ord
  • Haust: Ei skriftleg prøve på tre timar. Dato for prøva vert gitt i semesterplanen
  • Eitt munnleg arbeidskrav knytt til eit fagleg tema

Alle skriftlege innleveringar i haustsemesteret skal leverast på bokmål.
Alle skriftlege innleveringar i vårsemesteret skal leverast på nynorsk.
Det vert gitt nærare informasjon om arbeidskrava i semesterplanen.

Frammøte: Det er obligatorisk oppmøte til all timeplanfesta aktivitet, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 4-6 http://lovdata.no/forskrift/2014-12-04-1697

Sensorordning

Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.

Evaluering og kvalitetssikring

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Emneansvarleg: 
Pernille Fiskerstrand
Emnet inngår i følgande studieprogram
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Skriftleg eksamen
Individuell
6 timar
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Målform: Nynorsk
Læreplanverk og ordliste.