Semestre

GL1-7RLE2 Kristendom, religion, livssyn og etikk 2 (1-7)

Emnekode: 
GL1-7RLE2
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
30
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2019 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Christianity, religion, worldviews and ethics 2 (1-7)
Emnenavn på bokmål: 
Kristendom, religion, livssyn og etikk 2 (1-7)
Eksamenssemester: 
2019 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Kristendom, religion, livssyn og etikk 1 (GL1-7RLE1)

Om emnet

Kristendom, religion, livssyn og etikk 2 (KRLE 2) er ei vidareføring av Kristendom, religion, livssyn og etikk 1 (KRLE1).
Profesjonskunnskap og didaktikk for 1.-7-årssteg står sentralt i emnet, og ein vil også arbeide vidare med korleis religions- og livssynsmangfaldet syner seg
i samfunnet, i historia, i etiske utfordringar, i ulike tekstar og lesemåtar.

Del 1 Heilage tekstar

Del 1 gir kunnskap om heilage tekstar og viktige forteljingar i religionane, med vekt på kristendom, islam og buddhisme. 
Tekstane vil sjåast i lys av sjanger, verknadshistorie og ulike lesemåtar.

Del 2 Mangfald

Del 2 gir kunnskap om religions- og livssynsmessig mangfald i samfunnet. Det vil bli lagt vekt på variasjonar i livstolking innan ulike religionar og sekulære livssyn. FN sine internasjonale konvensjonar om
menneskerettar og ILO-konvensjonen om urfolk og stammefolk i sjølvstendige statar er sentrale dokument i undervisninga.

Del 3 Områdeetikk

Del 3 gir kunnskap om ulike verdiperspektiv i møte med eit utval aktuelle etiske utfordringar.

Del 4 KRLE i praksis

Del 4 drøftar, gir innsikt og ferdigheiter i planlegging og gjennomføring av KRLE-undervisning knytt til 1.-7. årssteg.
Det vert lagt vekt på metodekunnskap og mellom anna på korleis film kan brukast i undervisninga.

Del 5 Religions- og kristendomshistorie

Del 5 gir kunnskap om historia til kristendomen og andre religionar i Noreg  frå reformasjonen fram til vår tid.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten

  • har kunnskap om viktige trus - og livstolkingar i religionane i historisk og aktuelt perspektiv, med vekt på europeiske og meir globale forhold
  • har kunnskap om religionshistorie med vekt på nyare tid og særleg på kristendommens historie frå reformasjonen og framover
  • har kunnskap om heilage tekstar med viktige forteljingar i religionane, deira litterære uttrykk og sjangrar, verknadshistorie, hermeneutikk og
    historisk-vitskaplege perspektiv på tekstane
  • har kunnskap om samisk religionshistorie
  • har kunnskap om sekulære livstolkingar med vekt på ideologiar
  • har kunnskap om religiøse, humanistiske og naturalistiske verdiperspektiv i møte med aktuelle utfordringar som spørsmål om liv og død,
    kjønn og likestilling, seksualitet, økonomi, miljø og ressursbruk
  • har kunnskap om FNs internasjonale konvensjonar om menneskerettane og ILO -konvensjonen om urfolk og stammefolk i sjølvstendige statar, samt aktuell
    diskusjon om menneskerettsomgrepet
  • har kunnskap om grunnskolefaget si historie med særleg vekt på tida etter 1997 og ulike løysingar på religions- og filosofiundervisninga i andre land
  • har kunnskap om eit breitt utval av mogelege arbeidsmåtar i faget og tilsvarande vurderingsformer
Ferdigheiter

Studenten

  • kan bruke eit breitt utval av varierte og elevaktive arbeidsmåtar i høve til undervisninga i dei første skoleåra
  • kan vurdere lærebøker og andre læremiddel i faget, òg i eiga undervisning
  • kan lage lokale læreplanar i KRLE, inkludert løysingar for utfordringane i fådelte skolar og andre lokale tilpassingar i skolen
  • kan gjenkjenne gode handlingsvariantar i høve til ulike typar dialogsituasjonar med eleven og heimen på bakgrunn av religiøse og
    livssynsmessige spørsmål
  • kan integrere dei grunnleggande dugleikane i KRLE-undervisninga: kunne uttrykkje seg munnleg og skriftleg, lese ulike typar tekstar og rekne
  • kan tolke korleis tekstar, kunst og arkitektur uttrykkjer meining i KRLE-emna, gjennom sjangrar, symbol, metaforar og andre verkemiddel
  • kunne bruke digitale verktøy med særleg blikk for kjeldekritikk i høve til søk etter informasjon og etiske spørsmål om nettetikette og personvern
  • kan bruke prinsippa for erfaringsbasert forsking i eiga verksemd som KRLE-lærar
Generell kompetanse

Studenten

  • kan drøfte verdigrunnlaget for skolen og sjå skoleverksemda i lys av dette kan handtere spørsmålet om høgtidsmarkeringar og religiøse eller livssynmessige praksisar i skolen
  • kan sjå den lokale kulturen og lokalsamfunnet i samanheng med fagundervisninga i skolen
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Undervisninga består av forelesingar i klasserom og ulike typar studentaktivitet. Undervisninga kan og bli digitalt overført til eller frå andre høgskular. Det er oblligatorisk frammøte (80%) til undervisninga, jf. § 4-6 i Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

For å kunne gå opp til eksamen må studenten

- ha fått godkjent to kunnskapsprøver

- ha fått godkjent tre arbeid på 1500 ord, to av dei skal vere didaktisk vinkla

Sensorordning
Minimumstal: 
5
Maksimumstal: 
50
Emneansvarleg: 
Kristin Hatlebrekke
Emnet inngår i følgande studieprogram
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Skriftleg eksamen
Individuell
4 timar
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
1/3
Oppgave
Individuell
1 semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
1/3
Oppgave på om lag 2500 ord
Munnleg eksamen
Individuell
30 minutt
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
1/3
Munnleg prøve som kan gjelde heile pensum
Godkjent av: 
Anne Øie