Semestre
HFSOS101 Helsefag for sosialarbeidarar
Emnet skal gi studentane kunnskap om grunnleggjande helsefaglege tema som blant anna sjukdomslære, funksjonssvikt, observasjon, omsorg og pleie, i tillegg til generell farmakologi og forsvarleg legemiddelhandtering. Dei skal kjenne til aktuelle lover og vite korleis desse kan regulere praksis. Kompetanse innan tverrprofesjonelt samarbeid og samhandling skal bidra til at kompetansemangfaldet blir styrka.
Emnet består av sju tema:
Del A: Medisinfaglege emne (utgjer tilsaman 2/3 av emnet):
- Anatomi/fysiologi
- Sjukdomslære/funksjonssvikt
- Farmakologi/legemiddelhandtering
- Førebyggande helsearbeid
Del B: Helse og omsorg (utgjer tilsaman 1/3 av emnet):
- Grunnleggande omsorg/pleie
- Sentrale lover og organisering
- Tverrprofesjonelt samarbeid/samhandling
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket skal studenten ha følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Etter fullført emne skal studenten:
A-1: ha kjennskap til menneskekroppen sin oppbygging, utvikling og funksjon
A-2: ha kjennskap til behandling av aktuelle sjukdommar og funksjonssvikt
A-3: ha innsikt i grunnleggande farmakologi og medikamentell behandling
A-4: ha forståelse for betydninga av førebyggande og helsefremmande tiltak
B-1: kunne vurdere brukarane sine behov for grunnleggande omsorg og pleie
B-2: gjere greie for korleis sentrale lover og forskrifter regulerer praktisk arbeid
B-3: kunne reflektere over korleis ulike perspektiv og profesjonar kan utfylle kvarandre i det tverrprofesjonelle samarbeidet
Etter fullført emne skal studenten:
A-1: kunne kjenne igjen menneskekroppen si oppbygging, utvikling og funksjon gjennom livet
A-2: kunne observere og kartlegge brukarane sin helsetilstand og funksjonssvikt
A-3: kunne enkel legemiddelrekning og dele ut ferdig istandgjort legemiddel på forsvarleg måte
A-4: kunne planlegge, legge til rette for og rettleie i helsevenlege val
B-1: kunne rettleie, støtte og ivareta brukarane sine grunnleggande behov for pleie og omsorg
B-2: kunne handle i tråd med gjeldande lover og forskrifter
B-3: kunne initiere og ta del i tverrprofesjonelt samarbeid
Etter fullført emne skal studenten:
A-1: kunne reflektere over korleis helsefagleg kunnskap kan påvirke sosialfagleg arbeid
A-2: kunne identifisere helseutfordringar og samhandle med brukar, pårørande i sårbare situasjonar. Kunne gi informasjon og opplæring tilpassa den einskilde
A-3: kunne vurdere og dokumentere forsvarligheit i eigen handtering av legemiddel
A-4: vere bevisst førebyggjande og helsefremjande arbeid både på systemnivå og individnivå
B-1: ha styrka etisk kompetanse ved å kunne utføre hjelpefunksjonar på ein respektfull og verdig måte
B-2: kunne legge til rette for autonomi og brukermedverknad
B-3: kunne vurdere eigen kompetanse og forsvarligheit i det tverrprofesjonelle samarbeidet
- Nettbasert studium med tre obligatoriske samlingar á tre dagar (to samlingar vårsemesteret og ei samling haustsemesteret).
- Studentane jobbar nettbasert mellom samlingane.
- Sju dagar obligatorisk praksis mellom andre og tredje samling
Arbeidskrav:
Det er fem obligatoriske arbeidskrav:
- Gruppearbeid
- Skriftleg innlevering i samband med praksis
- Test i legemiddelhandtering
- Individuelt skriftleg arbeid
- Studentane må dokumentere godkjent førstehjelpskurs før dei får gå opp til avsluttande eksamen
Arbeidskrava må vere innleverte og godkjende til fastsett tid, slik det går fram av undervisningsplanen.
Det er obligatorisk frammøte på samlingane og praksis (dvs. krav om 80% frammøte). Sjå Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 4-6 om obligatorisk frammøte/deltaking i undervisninga.
Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 5-11.
Studieavgift kr 8000,- (kr. 4000,- pr. semester).
- Helsefag for sosialarbeidarar - vidareutdanning
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oppgave | Individuell | 2 semester | A-F, der A er best og E er siste ståkarakter | 4000 ord |