Semestre
HI204 Lokal-, familie- og mikrohistorie
Minimum 30 stp. i historie grunnemne: Anten HI101/111/111N/111N-AVG og/eller HI102/112/112N/112N-AVG og/eller HI103/113/113N/113N-AVG. Andre relevante fag og erfaring kan vurderast etter søknad.
Lokalhistorie er både eit lokalt, regionalt og eit globalt forskingsområde. Alle menneske har hatt eller har tilknyting til ein familie og eit eller fleire lokalsamfunn, og vi finn lokalhistorisk interesserte menneske over heile verda. Lokalhistoria i Noreg er òg ei stor folkerørsle; det er historie-/ sogelag (tilsv.) over heile landet. I tillegg er lokalhistorie i praksis forskingsfelt ved alle høgskular og universitet; det store fleirtalet av historikarar i Noreg har erfaring frå forsking som kan kallast lokalhistorisk – også fordi feltet kan definerast vidt; eit lokalsamfunn kan vere alt frå éin gard, ei bustadblokk o.l. til ein region. Det kan òg vere ein by eller bydel, eller ein person, ein organisasjon, ei bedrift o.a.. Det er òg mange studietilbod som kan reknast inn under ein lokalhistorisk paraply, sjølv namna kanskje ikkje syner det.
Emnet gir studentane ei innføring i dette lokal- og familiehistoriske forskings- og arbeidsfeltet i Noreg, og eit oversyn over den såkalla nyare kulturhistoria i form av det internasjonale fagområdet mikrohistorie. Emnet er todelt, der ein pensumdel gjev innføring i metodar og teoriar og ein oppgåvedel gjev høve til å prøve desse i praksis.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten
- har gode kunnskapar om lokal-, region- og byhistorie som rørsle og forskingsfelt
- har gode kunnskapar om generell metode innan desse fagfelta
- har grunnleggjande kunnskapar om familie- og slektshistoriske metodar
- har grunnleggjande kunnskapar om mikrohistoriske problemstillingar og kjelde- og arkivarbeid.
Studenten
- kan tileigne seg, ordne og systematisere kunnskap på logisk konsekvent vis for å svare på ei lokal- og / eller mikro- og / eller familiehistorisk problemstilling
- kan granske lokal- og familiehistoriske data, primærkjelder og litteratur, og trekke sjølvstendige slutningar på grunnlag av slikt materiale
- kan skrive ei lokalhistorisk fagtekst av eit omfang på 8–15 sider på eiga hand og innafor gjevne tidsrammer
- kan drøfte lokal- og familiehistoriske problemstillingar og kritisk vurdere andre slike framstillingar
- kan reflektere over eige fagleg arbeid og justere dette under rettleiing
- kan formidle kunnskap om emneinnhaldet til fagmiljø og eventuelt eit allment publikum, f. eks. gjennom digitale medium slik som blogg.
Studenten
- kan sette seg inn i nye problemområde og analysere saker frå fleire sider
- kan handtere informasjonsmengder av eit visst omfang, og ordne og systematisere kunnskap på logisk konsekvent vis
- kan dokumentere skriftlege arbeid i samsvar med generelt vedtekne krav innafor høgare utdanning.
Emnet er eit nettstudium. Det blir gitt førelesingar i opptak, og tilbod om samlingar i Volda om det melder seg nok studentar.
Alle studentar som tek emnet, kan bli fordelte i basisgrupper á 3-4 for gjennomføring av mappeevalueringa (sjå nedafor). Kvar student får ein faglærar som rettleiar, som godkjenner arbeidskrava og gjev fagleg tilbakemelding på oppgåveutkast og kommentarar til medstudentar.
Studentane sitt sjølvstendige og individuelle arbeid gjennom heile semesteret blir lagt til grunn for vurderinga i emnet. Følgjande arbeidskrav skal gjennomførast:
- Studenten skal ta kontakt med fagansvarleg med tankar om tema for den sjølvvalde oppgåva.
- Førebels problemstilling, disposisjon og oversikt over kjelder og litteratur oppgåva skal byggje på.
- Utkast til sjølvstendig oppgåve i samsvar med nærare oppsette formkrav og framdriftsplan. Utkastet skal ha eit omfang av minst 3000 ord, men ikkje over 5500 ord med lineavstand 1,5 og 12 pkt skrift.
- Skriftlege kommentarar (responsar) til utkast til sjølvstendig oppgåve frå 2 medstudentar. Ein kommentar skal ha eit omfang av 350-500 ord med lineavstand 1,5 og ei 12 pkt skrift.
- Dokumentere historisk kunnskapstileigning i digitale medium etter nærare instruks frå instituttet.
- Refleksjonsnotat som skal innehalda korte evalueringar av undervisning, pensum, oppgåve- og kommentarskriving, administrative tenester og generelle kommentarar til opplegget på fagemnet. Refleksjonsnotatet skal ha eit omfang av 400-600 ord med linefråstand 1,5 og ei 12 pkt skrift.
Sensur blir gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 5-11 (http://lovdata.no/forskrift/2014-12-04-1697/%C2%A75-11)
Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.
- Historie - årsstudium
- Historie - årsstudium (nettstudium, deltid)
- Historie - bachelor
- Historie - fordjupningsstudium (nettstudium)
- Historie 4 x 15 stp, nettstudium, heltid
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oppgave | Individuell | 1 semester | A-F, der A er best og E er siste ståkarakter | 60 | Eksamensoppgåva er endeleg versjon av den sjølvvalde oppgåva, sjå under Arbeidskrav. | Minst 3000 ord, men ikkje over 5500 ord. | |
Heimeeksamen | Individuell | 6 timar | A-F, der A er best og E er siste ståkarakter | 40 |