Semestre

MGL1-7KH1A Kunst og handverk 1A

Emnekode: 
MGL1-7KH1A
Varighet: 
2 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2017 Haust
2018 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Arts and crafts 1A
Emnenavn på bokmål: 
Kunst og håndverk 1A
Eksamenssemester: 
2018 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Pensum: 

Aspeggen, Jon (2001). Berskrivende geometri. Oslo: Gyldendal Norsk Forlag A/S . 

Clough, P. (1996). Clay in the primary school. London: A&C Black.

Dahlin, L.K. (2009). Å være digital i alle fag. Oslo:  Universitetsforlaget. 

Domine Hansen, C. (2010).  Håndbog i studiokeramikk: teori og teknikk. 2.utg. Odense:   Ervervskolernes Forlag. 

Eikenes, A., Vadøy, S. E. & Halsne, A. (2014). Sting i tiden. Oslo: Norges husflidlag. 

Eisner, E. W. (2000). The arts of the creation of minds. New Haven: Yale University Press. 

Gunnarsjå, R. (2001). Arkitekturhistorie: En kort innføring I byggekunst, Oslo: Abstrakt forlag.  

Haabesland, A. Å. og Vavik, R. (2000). Kunst og handverk -kva og kvifor. Bergen: Fagbokforlaget. 

Halvorsen, E. M. (2007). Kunstfaglig og pedagogisk FOU. Høyskoleforlaget. 

Hvattum, M. (2015). Kva er Arkitektur. Oslo: Universitetsforlaget.

Haara, F.O. & Ødegård, I.K.R. (2015). Grunnskolelærerutdanning gjennom pedagogisk entreprenørskap. Oslo: Cappelen Damm Akademisk. 

Knight, L. (2008). Søm: Abc i syteknikker. Oslo: Cappelen, Damm. 

Lepperød, J. Kallestad, T. & Gilje, Ø. (2013)  Kunst, Håndverk, teknologi og design. Bergen: Fagbokforlaget. 

Lerdahl, E. (2007). Slagkraft: Håndbok i ideutvikling. Oslo: Gyldendal Akademisk. 

Lutnes, E. (2009). Vurdering i Kunst og håndverk. Form, nr. 2 s. 4-7.

Moe, E. (2012). Estetiske vurderinger i faget Kunst og håndverk. Form, nr.3 s. 16-19.

Nielsen, L.M. (2009). Fagdidaktikk for kunst og håndverk: I går, i dag, i morgon. Oslo: Universitetsforlaget. 

Selfjord Arnfinn og Thoresen Svein (2009) Design og trearbeid. Oslo:Yrkeslitteratur as, 120 sider

Tvedt, T. m/fl. (2008). Filt i farger. Cappelen Damm. 120 sider Utdanningsdirektoratet. (2006). Kunnskapsløftet. Tilgjengelig frå www.udir.no/lareplaner/ Utdanningsdirektoratet. (2011 og 2012). Vurdering på barnetrinnet. Tilgjengelig frå www.udir.no/

Åmot, B.R. & Ophus, B.I. (2014). Z spor: Mønsterdekor. Oslo: Norges Husflidlag.

Om emnet

Kunst og handverk 1 gir opplæring innan områda kunst, design og arkitektur. Emnet skal kvalifisere for undervisning i grunnskulen, trinn 1-7. Studenten skal tileigne seg varierte arbeidsmetodar, og ulike materialar, reiskapar og teknikkar, særleg knytt til tredimensjonale former. Begynnaropplæring i kunst og handverk står sentralt.

Fagdidaktikk og profesjonspraksis er ein integrert del av faget, og handlar om organisert læring i kunst og handverk, og teoretiske perspektiv på undervisningsplanlegging og vurdering. Gjennom førelesingar og fagdidaktiske diskusjonar skal studenten utvikle forståing for faget sin relevans i eit samfunnsperspektiv. Perspektiv på korleis faget i grunnskulen også er eit yrkesførebuande fag, skal kome fram. Gjennom studiet er intensjonen at studenten utviklar ferdigheiter som rettleiar for elevane i deira skapande prosessar og læring. 

 

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten:

  •  har kunnskap om tilpassa opplæring og vurdering i kunst- og handverksfaget, trinn 1-7
  •  har kunnskap om den gjeldande læreplanen for skulen sitt kunst- og handverksfag
  •  har kunnskap om relevante materialar, teknikkar og reiskapar som særleg høyrer til arbeid med tredimensjonale former
  •  har kunnskap om korleis lokal kunst- og formkultur kan verte tolka og brukt som utgangspunkt for barn sitt skapande arbeid
  •  har kunnskap om grunnleggande ferdigheiter i kunst og handverk
  •  har kunnskap om korleis ein kan vurdere form og funksjon på tredimensjonale former
  •  har kunnskap om ideutvikling og barn sine kreative prosessar
  •  har kunnskap om visuelle verkemiddel, og korleis desse påverkar kommunikasjon og funksjon ved eit tredimensjonalt arbeid 

 

Ferdigheiter

Studenten:

  •  kan bruke faget sitt innhald, arbeidsmåtar og teori i undervisningsplanlegging, gjennomføring og læringsorientert vurdering på ein måte som tek omsyn til tilpassa opplæring
  •  kan arbeide målretta og grundig med idéutvikling, dokumentasjon og vurdering av eigne skapande prosesser, særleg knytt til arbeid med tredimensjonale former
  •  kan formidle delar av lokal og nasjonal kunst- og formkultur på varierte måtar, og gjennom dette kunne stimulere eleven sitt visuelle referansegrunnlag og miljøbevisstheit
  •  kan bruke og vedlikehalde reiskap, apparat og maskiner og ta ansvar for arbeidsmiljø og sikkerheit på verkstadane (HMS-rutinar)
  •  kan bruke teikning som verktøy i skissearbeid, konseptutvikling og arbeidsteikningar i gitt målestokk
  •  kan organisere utstillingar av elevarbeid og på andre måtar synleggjere faget på ulike arenaer
  •  kan nytte ulike estetiske virkemiddel i arbeid med form og funksjon
Generell kompetanse

Studenten:

  •  kan gjere greie for korleis praktisk og skapande arbeid med materialar utfordrar sansar, engasjerer kjensler, krev konsentrasjon og aktiviserer kroppen
  •  ser elevar sine kulturelle skilnader som ein ressurs, og kan utnytte mangfaldet som utgangspunkt for meiningsfulle oppgåver, respekt og anerkjenning
  •  kan gjere greie for korleis val av materialar, arbeidsformer og tema bidreg til gjenbruk, vedlikehald og omtanke for miljøet
  •  kan generere tverrfaglige arbeidsformer gjennom å invitere andre fag til praktisk, teoretisk og didaktisk samarbeid
  •  kan bruke gjeldande læreplanar for grunnskulen som utgangspunkt for faglig utviklingsarbeid med ei systematisk og forskings messig tilnærming, og kjenne normer for ansvarlig bruk av innsamla informasjon
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Emnet er i hovudsak konsentrert om praktisk arbeid i ulike teknikkar, materialar og tema der studenten arbeider enkeltvis eller i grupper med faglege problemstillingar. Undervisningsformene er ein kombinasjon av førelesing og individuell oppgåveløysing, fellesundervisning og sjølvstudium. Det vert gitt grunnleggjande opplæring i bruk av ulike teknikkar og verktøy som studenten skal meistre. 

Undervisninga kan bli lagd til område utanfor campus og studentane må sjølve dekkje reiseutgifter.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Frammøtekrav:

Det er obligatorisk oppmøte til alle organiserte læringsaktivitetar, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §4-6.

 

Arbeidskrav:

Arbeidskrav IA (haust): Fleire gjennomførte praktiske oppgåver innan arbeidsområdet arkitektur. I tillegg leverer studentane ein prosessdokumentasjon med skriftleg fagdidaktisk refleksjon, der eigne praksiserfaringar blir relatert til fagteorien. Tema for refleksjonsoppgåva er læraren og vurderingsarbeidet i faget (1500 ord). 

Arbeidskrav IIA (vår):  Fleire gjennomførte praktiske oppgåver i arbeidsområdet design. I tillegg leverer studentane ein prosess- dokumentasjon med skriftleg fagdidaktisk refleksjon, der eigne praksiserfaringar blir relatert til fagteorien. Tema for refleksjonsoppgåva er tilpassa opplæring i faget (1500 ord).

Sensorordning

Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 5-11 (http://lovdata.no/forskrift/2014-12-04-1697/%C2%A75-11)

Evaluering og kvalitetssikring

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem. (http://www.hivolda.no/hivolda/om-hogskulen/kvalitetsarbeid)

Maksimumstal: 
16
Emneansvarleg: 
Thorstein Vasset
Materialavgift

Studentane betaler ei materialavgift på kr 500 til innkjøp av fellesmateriale.

Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Grunnskulelærarutdanning, trinn 1-7 - master (5 år)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
Veker
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
70
Endeleg vurdering i emnet skjer på grunnlag av ei praktisk mappe med oppgåver frå både haust- og vårsemester. Mappa skal innehalde både praktiske produkt og tilhøyrande prosessdokumentasjonar. Ein av dei fagdidaktiske refleksjonane blir trekt ut, og er med i mappa. Mappa er ei utvikling av innhaldet i arbeidskrava.
Skriftleg eksamen
Individuell
3 timar
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
30
Digital eksamen.
ein skriftleg eksamen på 3 timar i fagdidaktisk teori
Godkjent av: 
Aud Folkestad