Semestre

PPUD124-15 PPU: Fagdidaktikk - Musikk , 15 stp

Emnekode: 
PPUD124-15
Varighet: 
2 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2019 Haust
2020 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Music didactics
Emnenavn på bokmål: 
PPU: Fagdidaktikk - Musikk , 15 stp
Eksamenssemester: 
2020 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen.

Om emnet

Emnet er ein del av studieprogrammet Praktisk pedagogisk utdanning allmenn deltid. På bakgrunn av gjennomført fagstudium i musikk skal emnet gi studenten grunnleggande kunnskap og dugleik til å undervise i musikk i norsk skule. Følgjande fagdidaktiske område inngår i studiet:

  • musikk som undervisningsfag med omsyn til musikksyn, musikkpedagogiske retningar og legitimering av faget
  • planarbeid som omfattar arbeid med aktuelle læreplanar og planlegging av musikkpedagogisk verksemd
  • aktuelt lærestoff og varierte arbeidsformer, også digitale
  • tilpassa opplæring
  • vurdering og rettleiing i musikkfaget
  • førebuing og refleksjon knytt til praksis
Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten har kunnskapar om

  • musikkfaget sin eigenart, utvikling og legitimering
  • gjeldande læreplanar i faget og fagplanhistorie
  • analyse av læreplanar og læremiddel
  • IKT i musikkpedagogisk arbeid
  • planlegging, gjennomføring, vurdering og grunngjeving av musikkpedagogisk verksemd tilpassa den einskilde elev og elevgruppe
  • musikkpedagogisk verksemd som lekk i ein større kulturell og samfunnsmessig heilskap
Ferdigheiter

Studenten er i stand til å

  • planlegge, gjennomføre, vurdere og grunngje musikkpedagogisk verksemd
  • bruke varierte arbeidsmåtar og digitale læringsverkty i musikkundervisninga, og å tilpasse desse den einskilde elev og elevgruppe 
Generell kompetanse

Studenten kan

  • bruke kunnskapar og ferdigheiter på ein sjølvstendig måte i ulike situasjonar gjennom å vise samarbeidsevne, ansvarskjensle, evne til refleksjon og kritisk tenking i utdannings- og yrkessamanheng
  • følgje med og skape fornying innanfor fagfeltet
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Studiet er praksisbasert, og faget set krav til eige studiearbeid, individuelt og i grupper. Oppgåvearbeid med individuell rettleiing.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Frammøte: Det er obligatorisk frammøte til all undervisning. Frammøte i emnet er også knytt til undervisninga i felles fagdidaktikk. Viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6 om obligatorisk frammøte/deltaking. 

Arbeidskrav: Studenten skal skrive tre fagtekstar på 2000-2500 ord. To av fagtekstane skal vere knytt til eigen praksis. Arbeida skal vere godkjende før studenten kan ta eksamen. Arbeida vert vurderte med godkjend/ikkje godkjend.

Sensorordning
Maksimumstal: 
20
Emneansvarleg: 
Elizabeth Anne Oltedal
Emnet inngår i følgande studieprogram
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Eksamensmappa skal innehalde to av dei faglege arbeida, saman med ein presentasjonstekst på 600-800 ord som inneheld refleksjon over dei innleverte tekstane.
Godkjent av: 
Aud Folkestad