Semestre

PPUD126-30 PPUD: Fagdidaktikk - Formgjeving/Kunst og handverk, 30 stp

Emnekode: 
PPUD126-30
Varighet: 
4 semester
Studiepoeng: 
30
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2017 Haust
2018 Vår
2018 Haust
2019 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Didactics of art and craft
Emnenavn på bokmål: 
PPU: Fagdidaktikk - Formgjeving/Kunst og handverk.
Eksamenssemester: 
2019 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Pensum: 

 

 

Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

Emnet er ein del av studieprogrammet Praktisk pedagogisk utdanning, allmen. Gjennom undervisning i felles fagdidaktikk vert det gitt innføring i sentrale felles fagdidaktiske område.Innhald i fagdidaktikk formgjeving, kunst og handverk vil vere:

- fagplanhistorie, grunnlagstenking og legitimering av faget

- planarbeid som omfattar arbeid med aktuelle læreplanar og planlegging av undervisning herunder tilpassa opplæring, varierte arbeidsformer, tverrfagleg verksemd, prosjektarbeid og IKT i faget (utvikling av lokal læreplan)

- dei grunnleggjande ferdigheitene, lesing, skriving, munnleg, rekning og IKT i formgiving, kunst og handverk -Vurdering og rettleiing

- førebuing og refleksjon knytt til praksis.

Læringsutbytte er henta frå studieplanen som bygger på Rammeplan for praktisk-pedagogisk utdanning, fastsett 21. desember 2015 av Kunnskapsdepartementet.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten:

  • har kunnskap om planlegging, gjennomføring, vurdering og grunngjeving for undervisning i faget tilpassa den enkelte elev og elevgruppe
  • har kunnskap om grunnleggjande fagdidaktiske omgrep og evne til å utøve fagkritikk, fornye og utvikle faget både i eit nasjonalt og internasjonalt perspektiv
  • har forståing for fagfeltet sin eigenverdi, i historisk, samfunnsmessig og kulturelt perspektiv
  • har kunnskap om barn og unge i vanskelege livssituasjonar, herunder kunnskap om vold og seksuelle overgrep, og om barn og unge sine rettar i eit nasjonalt og internasjonalt perspektiv. 
  • har kunnskap om korleis skulen kan jobbe for å fremje helse og trivsel hos barn og unge.
Ferdigheiter

Studenten:

  • har ferdigheiter i å planlegge, gjennomføre, vurdere og grunngje formgjeving-, kunst og handverkspedagogisk verksemd
  • har ferdigheiter i å identifisere særskilde behov hos barn og unge, herunder identifisere, teikn på psykiske vanskar, vold eller seksuelle overgrep. På bakgrunn av faglege vurderingar skal kandidaten raskt kunne setje i verk nødvendige tiltak.
Generell kompetanse

Studenten:

  • kan reflektere over eigen profesjonsutøving og utvikle undervisningsmetodar tilpassa den enkelte eleven med utgangspunkt i fagleg erfaring
  • kan reflektere over praksis og kjennskap til faglitteratur
  • kan tenke nytt og utvikle faget
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Læringsarbeidet vil skje på to ulike nivå: i plenum (felles fagdidaktikk fag) og i gruppe i det enkelte fag (formgjeving/kunst og handverk).Frammøte etter gjeldande reglar for HVO

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Fire fagtekstar totalt, to av tekstene skal knytast til eige praktisk arbeid. Tre fagtekstar på omlag 2000 ord og ein fagtekst på omlag 3000 ord, innlevert til avtalt tid og godkjende.

Det er obligatorisk frammøte til all undervisning. Viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6 om obligatorisk frammøte/deltaking. 

Evaluering og kvalitetssikring

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Maksimumstal: 
12
Emneansvarleg: 
Karen Brænne
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • PPUD-R15
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
To fagtekstar, ein på omlag 3000 ord, og ein på omlag 2000 ord (inkluderer eit praktisk arbeid). Eit refleksjonsnotat på omlag 1000 ord.
Godkjent av: 
Aud Folkestad