Semestre

REL114N-AVG Religions- og livssynsundervisning i eit fleirkulturelt samfunn

Emnekode: 
REL114N-AVG
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2017 Haust
Emnenavn på engelsk: 
Religions- og livssynsundervisning i eit fleirkulturelt samfunn
Emnenavn på bokmål: 
Religions- og livssynsundervisning i eit fleirkulturelt samfunn
Eksamenssemester: 
2017 Haust
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen.

Om emnet

Emnet gir kunnskap om pedagogiske og didaktiske utfordringar knytt til mangfaldskulturen og undervisning i religion, livssyn og etikk i skulen. Emnet vil også gi innsikt i den oppseding og undervisning som finn stad i den kristne tradisjonen, så vel som i nokre andre tradisjonar med aukande tilslutnad i landet vårt. Emnet er delt inn i fire.
Del 1: Kulturanalyse – kulturmangfald 
Emnet gir ei kort innføring i kulturomgrepet, i kulturmangfaldet i Noreg i dag og i modellar for kulturanalyse. 
Del 2: Religions- og livssynsundervisning i skulen 
Dette emnet tek for seg fagdidaktikk knytt til RLE i grunnskulen og til faget RE i vidaregåande skule. Ein vektlegg utfordringar som samtidskulturens religiøse og livssynsmessige mangfald representerer. 
Del 3: Trusopplæring i kristendom, andre religionar og livssyn 
Innføring i trusopplæring i kristendom, andre religionar og sekulære livssyn som er breitt representerte i Noreg. 
Del 4: Forteljing og bilde
Emnet legg vekt på både teoretiske og praktiske aspekt. Ein vil bruke eksempel frå ulike religiøse tradisjonar og drøfte korleis ein kan bruke forteljing og bildekunst i opplæring.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

• om religionsdidaktiske problemstillingar 
• om ulike religionspedagogiske og religionspsykologiske tema
• om ulike teoriar knytt til livssyns- og identitetsdanning 
• om trusopplæringstradisjonar i nokre utvalde religionar og livssynsorganisasjonar 
• om korleis forteljingar og bilde blir forstått og brukt i ulike religionar og livssyn, og korleis dette kan brukast i undervisning

Ferdigheiter

• til å kunne drøfte kva konsekvensar eit pluralistisk samfunn har for religionsundervisninga 
• til å kunne drøfte kva som påverkar livssyns- og identitetsdanning 
 

Generell kompetanse

• grunnleggande digital kompetanse

Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Studiet er nettbasert og lagt til rette i læringsverktøyet Canvas. Studiet går over eit semester og vert organisert etter ein fastlagt kalender for leksjonar og oppgåver. Fristar for innlevering av oppgåver, plan for utlegging av leksjonar osb. vert kunngjort ved semesterstart. Kontakt mellom student og faglærarar skjer i Canvas.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

For å kunne gå opp til eksamen i emnet må studenten
• ha bestått ei kunnskapsprøve innan ein frist som instituttet fastset.
• ha fått godkjent tre innleveringer knytt til eitt eller fleire av delemna innan fastsett frist.

Sensorordning

Sensur blir gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.

Evaluering og kvalitetssikring

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Maksimumstal: 
150
Emneansvarleg: 
Ralph Meier
Studieavgift

kr. 4000 pr. 15 stp.

Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Religion, livssyn og etikk, 2x15 stp nettstudium
  • Religion, livssyn og etikk, 4*15 stp nettstudium, deltid
  • Religion, livssyn og etikk, 4x15 stp nettstudium
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Heimeeksamen
Individuell
2 Dagar
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Digital eksamen.
Inntil 3000 ord.