Språkleg og kulturelt mangfald i utdanning

Forskargruppa arbeider med problemstillingar knytt til moglegheiter og utfordringar som det språklege og kulturelle mangfaldet gir. Gruppa er tverrfagleg, men har det til felles at vi er opptekne av korleis barnehagar og skular skapar eit oppvekst- og læringsmiljø som gir best mogleg utbytte for alle barn, unge og vaksne. Sentrale forskingsinteresser er: 
•    Inkludering og antirasistisk arbeid
•    Fleirspråklege og fleirkulturelle perspektiv på utvikling og læring hos barn og unge 
•    Norskopplæring i eit andrespråksperspektiv 
Målet for forskargruppa er å utvikle kompetanse på det fleirspråklege og fleirkulturelle feltet, utvikle metodekompetanse på forsking i barnehage- og skule, etablere forskingssamarbeid med nasjonale og internasjonale forskingsmiljø, utvikle felles forskingsprosjekt og involvere studentane i forskinga. 

Aktiviteten i forskargruppa:

Forskargruppa arbeider i team og har faste møter cirka ein gong i månaden der vi diskuterer problemstillingar, metode og teoretiske spørsmål knytt til forskingsprosjekt. Vi legg fram og gir respons på tekstutkast til publikasjonar, held oss oppdatert på forskingsfronten og deltek i den faglege debatten. 

Pågåande forskingsprosjekt:

Medlemmane i forskargruppa arbeider med følgjande prosjekt:

  • Rollespel i andrespråksopplæringa, Hilde Thomassen
  • Munnleg arbeid i det fleirspråklege klasserommet, Randi Myklebust
  • Skule- og barnehagebasert utvikling på det fleirkulturelle feltet, Birgitte Fondevik, Randi Myklebust, Gunnhild Bergset, Kristin Rostad Gangstad
  • Fleirspråklegheit som ressurs i den vidaregåande skule, Sofie Emilie Holmen 
  • Eit leseprosjekt i eit afrikansk klasserom, Birgitte Fondevik 
  • DigiHand – fleirspråklege elevar og skriveopplæring i digitale klasserom, Birgitte Fondevik 
  • Bruk av barnelitteratur i det fleirspråklege og fleirkulturelle klasserommet, Randi Myklebust
  • Tospråklege undervisningsmodellar, Randi Myklebust
  • Fleirspråkleg støtte i norskopplæringa for vaksne innvandrarar, Birgitte Fondevik
  • Innvandrarfamiliar i møte med videregåande skule, Julia Melnikova
  • Fleirspråklege elevar og spesialundervisning, Anne-Kari Remøy
  • Språkutvikling hos fleirspråkelege born, Randi Neteland

 

Nasjonale og internasjonale samarbeidspartnarar:

Høgskolen i Innlandet, leiar for forskargruppa "Språkdidaktikk i flerspråklige kontekster", professor Lise Iversen Kulbrandstad

Internasjonalt forskningsnettverk for språkleg og kulturelt mangfald i utdanninga,
Edilic: Éducation et Diversité Linguistique et Culturelle 
Kontaktperson i Noreg: Sofie Emilie Holmen 

Bethel Pre- and Primary School, Himo, Kilimanjaro, Tanzania 
Kontaktperson i Noreg: Birgitte Fondevik

Tilsette ved HVO eller andre institusjonar som er interessert i å vere med i forskargruppa, eventuelt som ekstern samarbeidspartnar, kan ta kontakt med ein av leiarane. 

Leiarar og kontaktpersonar:

Birgitte Fondevik (dosent i norskdidaktikk), leiar, tlf: 70075039, e-post
Randi Myklebust (førsteamanuensis i fleirkulturell pedagogikk), leiar, tlf:70075378, e-post

Medlemar:

Kristin Rostad Gangstad
Ingrid Vee Hagestuen 
Sofie Emilie Holmen
Julia Melnikova
Terese Kristin Årsund Myklebust
Randi Neteland
Anne-Kari Remøy
Hilde Kathrine Thomassen

Ekstern medlem:
Kathrine Rønning Tvinnereim