Nye publikasjonar

Tekst: Kristian Fuglseth

- Oppdatert

INSTIT : HVO - Avdeling for humanistiske fag
Nordisk institutt
FORF : Sørbø, Marie Nedregotten
360102
HVO - Avdeling for humanistiske fag - Nordisk institutt
TITTEL : Poetry Hurrah! : a report from an experiment
UTGIV : Høgskulen i Volda
STED : Volda
SIDEREG: 132 s.
ISBN : 82-7661-098-6
ISSN : 0805-6609
SPRÅK : eng
SERIE : Arbeidsrapport / Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda
ÅR : 1999
HEFTE : nr. 72
TILGANG: Haugen Bok, 6100 Volda

Det nye Læreplanverket for den 10-årige grunnskolen (L97) har skapt
ein heilt ny situasjon for engelsklærarar. Etter ein periode med
svært lite skjønnlitteratur i lærebøker og undervisning må no alle
bruke eit breitt utval av bøker, fortellingar og dikt i timane sine.
Særleg diktgenren blir ofte sett på som vanskeleg, og er gjerne
avgrensa til brukav barnerim. Er det realistisk at ein kan lese
såkalla seriøse dikt, på engelsk, med norske skuleborn? Og kva med
kravet (i L97) om at elevane skal skape sine eigne tekstar, t.d. i
diktgenren? Ra pporten Poetry Hurrah! forklarar ein metode for å
kombinere lesing av kvalitetspoesi med eiga diktskriving. Metoden er
prøvd ut gjennom ein serie på ni leksjonar, og elevdikta er medi
rapporten. Rapporten er retta mot grunnskulen, i den forstand at den
dekker eit undervisningseksperiment med 12-åringar, den diskuterer
skiftande mønsterplanar/læreplanverk for dette steget, og den prøver
å møte krava i L97. Men sjølve metoden for lesing og skriving av
dikter like brukbar i vidaregåande, der ein også vil ha eit vida re
diktmateriale å velje frå. Rapporten er skriven på engelsk.

With the new national curriculum for Norwegian schools (L97),
teachers of English face a completely changed situation. Whereas
literature has been very little used in English lessons and textbooks
in past years, every teacher must now use a wide selection of books,
stories and poems. Poetry in particular is seen as difficult, and
teachers often hesitate to go beyond the nursery rhyme. Can young
Norwegian schoolchildren really read, understand and enjoy serious,
often adult, English poems? And then there is the question of the
children's own creativity; how can we fulfill the requirement of
having the pupils write e.g.poetry? The method explained in "Poetry
Hurrah!" is an attempt to combine the reading of quality poetry with
writing. Nine lessons are described in detail, and the resulting
pupils' poems are described in detail, and the resulting pupils'
poems are included. "Poetry Hurrah" is aimed at Norwegian primary and
secondary school, insofar as it reports from an experiment with 12
year-olds, d iscusses the changing curricula for this stage, and
meets the requirements of the L97. Still, the method itself is also
useful in "vidaregåande", which would allow for a wider choice of
poems.



INSTIT : HVO - Avdeling for samfunnsfag
Institutt for kristendom og kyrkjefag
FORF : Seland, Torrey
360402
Institutt for kristendom og kyrkjefag, HVO - Avdeling for samfunnsfag
TITTEL : Readings in 1 Peter : studies in 1 Peter in its social world of the Diaspora
STED : Volda
UTGIV : Høgskulen i Volda
SIDEREG: 119 s.
ISSN : 0805-8075
SPRÅK : eng
SERIE : Notat / Høgskulen i Volda og Møreforsking Volda
ÅR : 1999
HEFTE : 3/99
TILGANG: Haugen Bok, 6100 Volda

Del på