Profesjonsfagleg digital kompetanse

I går var førsteårsstudentane ved barnehagelærarutdanninga og grunnskulelærarutdanninga samla til felles seminar om korleis dei kan bruke den digitale kompetansen sin i læraryrket.

0fb00bbbe545f07a2e69883af46d8ee1
Prosjektleiar ved IKT-senteret Barbro Hardersen.

─ Det digitale er ein del av kvardagen vår, og lærarar må henge med for å kunne bruke det som eit pedagogisk verktøy, sa prosjektleiar ved IKT-senteret, og tidlegare HVO-student, Barbro Hardersen.

Som utdanna førskulelærar og med ein master i medievitskap meiner Hardersen at bruk av digitale verktøy ikkje har noko aldersgrense, og at ein berre må tilpasse bruken til barna sitt nivå.

─ Den profesjonsfaglege digitale kompetansen handlar om å sjå læringssituasjonar der og då, og hente fram digitale verktøy.

e46060623272f6c80cf9cc1f07af8f9c
Rådgjevar ved IKT-senteret Elin Dybdal Simensen.

IKT SOM PEDAGOGISK VERKTØY

Studentane skulle i grupper på fire løyse tre oppgåver i løpet av dagen. Dei skulle først lage ei digital forteljing eller ei bildeforteljing med hjelp av tilgjengeleg verktøy og program. Gruppene fekk velje mellom temaa årstid, høgtid/markering og eventyr. Studentane hadde i forkant lasta ned programmet PhotoStory for PC eller iMovie for Mac. Dei skulle deretter lage eit refleksjonsnotat. Både forteljinga og notatet skulle så publiserast i eit blogginnlegg på IKT-senteret sine nettsider.

─ Hensikta med aktiviteten i dag er at de skal oppøve ferdigheiter for korleis IKT kan brukast som pedagogisk verktøy, få kunnskap om digitale verktøy si tyding i ein profesjonsfagleg kontekst og reflektere over etiske problemstillingar, sa rådgjevar ved IKT-senteret Elin Dybdal Simensen.

På slutten av dagen skulle alle gruppene vise sine digitale prosjekt.

1deb4c1af6d93732b6d4c3834702c284
Grunnskulelærarstudentane Stine Gjerde, Christine Skavøypoll, Henny Dragnes og Marit Teigen syntes det var veldig nyttig å få IKT-senteret på besøk. 

NY BRUK AV DIGITALE VERKTØY

Ei av gruppene har løyst oppgåva med bildeforteljinga med å ta haustbilde utanfor skulen. Dei har alle erfaring med å bruke digitale verktøy, og å dele bilde i sosiale medium, men lærer likevel noko nytt i dag.

─ Det er ein ny måte å bruke verktøya på, og det er absolutt noko eg vil ta med i læraryrket, seier Marit Teigen. Du kan sjå gruppa sitt blogginnlegg her: http://rfl.iktsenteret.no/blogg/haust-i-volda

Praksiskoordinator ved Barnehagelærarutdanninga Hanne Elin Harnes var godt nøgd med studentane sin innsats.

─ Studentane viste stor innsats og kreativitet i arbeidet med dei digitale forteljingane. Gode refleksjonar kring prosessen kom fram på bloggen. Vi vonar at dette er eit pedagogisk verktøy studentane tek med seg inn i profesjonen og  dei komande praksisperiodane.

SENTER FOR IKT I UTDANNINGEN

Senter for IKT i utdanningen vart oppretta i 2010 og er underlagt Kunnskapsdepartementet. Senteret skal bidra til økt kvalitet i opplæringa med bruk av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) for barn i barnehagane, elevar i grunnopplæringa og studentar i lærar- og barnehagelærarutdanninga. http://iktsenteret.no/

Del på: