Programmering for lærarar, 1.-7. trinn - Kompetanse for kvalitet
I studiet får studenten utvikle kompetanse i å integrere programmering i undervisingen. Studentane, uavhengig av tidlegare erfaring, skal utvikle kompetanse til å planleggje, gjennomføre og evaluere undervisningsopplegg som inkluderer programmering. Studentane skal både utvikle eigen praktisk kompetanse i programmering og kompetanse i korleis programmering kan integrerast i ulike undervisningsfag.
Studiet fokuser på praktisk arbeid med programmering med relevante verktøy og metodar for 1.-7.-trinn. Det vil i hovudsak nyttast visuelle programmeringsmiljø og ein vil arbeide med mikrokontrollar og knytte dette til eiga undervisning. Studentane får også kjennskap til algoritmisk tenking utan digitale verktøy, og korleis dette kan brukast til planlegging av programmeringsprosessen.
Studiet er tilrettelagt for lærarar som er tekne opp gjennom Kunnskapsdepartementet si satsing Kompetanse for kvalitet.
Læringsutbyttet må sjåast i samanheng med innhald og arbeidsmåtar i emna. I tråd med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført studieprogram:
Studenten
- har forståing for programmering og algoritmisk tenking si rolle i skulen og samfunnet
- har grunnleggjande forståing for algoritmar
- har forståing for analog programmering
- vise forståing for og kunne kombinere grunnleggande element i visuell programmering
- kjenne til tekstbasert programmering
- gjere greie for korleis integrere prototyping med mikrokontrollar i læringsarbeidet
- gjere greie for programmering som prosess
- gjere greie for ulike didaktiske tilnærmingar til programmering
Studenten skal kunne
- utforme algoritmar og pseudokode
- ta i bruk analog programmering i undervisning
- utvikle program ved hjelp av visuell programmering
- utvikle prototypar med mikrokontroller
- kommentere, feilsøke og vidareutvikle program, samt produsere ryddig kode og dokumentasjon
- tilpasse eksisterande programkode og algoritmar til nye problem
- gjere om problem til delproblem
- planlegge, gjennomføre og evaluere undervisning knytt til programmering
- vurdere elevarbeid som inkluderer programmering
Studenten skal kunne
- arbeide sjølvstendig og saman med andre for å identifisere, analysere og løyse problem knytt til elevars læring og utvikling om programmering
- bidra til å utvikle programmering i skulen som er fagleg grunngjeven
- reflektere over korleis programmering kan styrke samarbeid, djupnelæring, kritisk tenking og stimulere til kreativitet.
- reflektere over programmering sin plass i undervisingsfag
Emnet er nettbasert. Vi legg opp til problembaserte og studentaktive arbeidsformer, individuelt og i grupper. Arbeidsoppgåver vil vere praksisnære, og relatert til læring og formidling. Emnet er organisert med ein kombinasjon av nettleksjonar og læringsressursar, øvingar og prosjektoppgåver.
Emne | 2023 Haust | 2024 Vår |
---|---|---|
7.5 | ||
7.5 | ||
Sum (15 total) | 7.5 | 7.5 |
Studenten må ha tilgang til datamaskin med internett, nødvendig programvare og utstyr som webkamera, headset og mikrofon. Studenten må også ha tilgang til utstyr knytt til prototyping med mikrokontrollerar. Naudsynt utstyr vert gjort kjent ved semesterstart.
Som del av studiet vil ein måtte jobbe med mikrokontrollerar, som for eksempel Micro:bit. Eit sett med Micro:bit og enkelt tillegsutstyr må studenten ha tilgjengeleg. Aller best er det om arbeidsplassen stiller med utstyr av denne typen, som kan takast i bruk i undervisning. Kontakt studieprogramansvarleg ved spørsmål.