Kompetanse for kvalitet Vidareutdanning (bachelornivå)
Kunst og handverk 1, 1.-10. trinn
Denne vidareutdanninga er tilrettelagd for lærarar som ønskjer å få praktisk erfaring og å utvikle den teoretiske og fagdidaktiske kunnskapen sin i skulefaget kunst og handverk.
- Start:
- Haust
- Omfang:
- Deltid Samlingar
- Studiepoeng:
- 30,0
- Varigheit:
- 2 semester (1 år)
- Studietype:
- Kompetanse for kvalitet Vidareutdanning (bachelornivå)
- Søknadsperiode:
- 01.02.2024
Arbeidsformene i studiet vil veksle mellom praktisk utøvande arbeid, teoretisk tilnærming, og didaktisk refleksjon knytt til studenten sin eigen praksis som lærar.
Utdanninga er eit tilbod under satsinga Kompetanse for kvalitet frå Utdanningsdirektoratet (UDIR) når det gjeld vidareutdanning for lærarar og skuleleiarar.
Opptakskrav
Fullført lærarutdanning (grunnskulelærar, allmennlærar, førskulelærar, barnehagelærar, eller Praktisk-pedagogisk utdanning PPU).
Undervisningsmåtar og vurderingsordningar
Vidareutdanninga er organisert som eit kombinert nett- og samlingsbasert tilbod med to samlingar pr. semester. Samlingane vil sikre at studentane får nødvendig undervisning i praktisk arbeid i verkstaden, erfaring i bruk av verkty og maskiner, samt kunnskap om varierte arbeidsmåtar og prosessar, som står sentralt i kunst og handverksfaget. I tillegg til samlingane er det digitale læringsløyper og nettmøter.
Det vert gjeve undervegsvurderingar i undervisningsituasjonar også nettbasert. For å kunne gå opp til eksamen må 80 % av alle læringsløyper gjennomførast innan fastsatt frist. Eksamen er sett saman av praktiske og teoretiske oppgåver. Eksamen vert vurdert til stått/ ikkje stått.
Aktuelle yrke og vidare studium
Studiet gir etterspurd kompetanse i grunnskulen.
Tidspunkt for oppmøte og samlingar
Samlingar studieåret 24/25:
Haust 2024: frå måndag kl 12 til fredag kl 12 i veke 36 og 46. Samlinga i veke 36 er fyrste undervisning på studiet. Informasjon om semesteret publiserast i Canvas i forkant av fyrste samling.
Vår 2025: frå måndag kl 12 til fredag kl 12 i veke 6 og 19. Semesteret startar med læringsløype på nett i veke 2.
Læringsløyper:
Publiserast i Canvas kvar måndag i partalsveke. Desse studerer studentane sjølv. Informasjon om læringsløyper gis ved fyrste samling.
Rettleiingar:
Ein ettermiddag i oddetalsveke. Tidspunkt blir bestemt ved fyrste samling.
Pensum
Pensumlister blir publisert på heimesida og i Canvas før studiestart.
Studieplan
Kunst og handverk 1, 1.-10. trinn - Kompetanse for kvalitet
Kunst og handverk 1 er eit vidareutdanningsstudie for grunnskulelærarar på 1.-10. trinn.
Studiet skal utvikle studenten som utøvar og formidlar av skulefaget Kunst og handverk, og har som mål å gje konkret og praksisnært læringsutbytte. Utvikling av kompetanse i å planlegge, gjennomføre og vurdere, samt involvere ulike kulturar gjennom skapande arbeid, og å tilpasse verkstadundervisning til elevar sine behov og interesser står sentralt. Gjeldande læreplanar, fagteori og fagdidaktikk, vil saman med studenten sin eigen skulepraksis, og rolle som utøvar, danne refleksjonsgrunnlag i studiet.
Faget i eit notids- og framtidsperspektiv skaper ramme om studietilbodet. Gjennom praktiske tilnærmingar får studentane erfaring med bruk og gjenbruk av materialar som gjev grunnlag for å utvikle ein etisk, miljømedviten undervisningspraksis. Programmet har som mål å auke studenten sin profesjonsfaglege digitale kompetanse.
Studiet er nett- og samlingsbasert. Samlingane vil sikre at studentene får nødvendig undervisning i praktisk arbeid i verkstedane. Erfaringar frå studenten sin undervisningskvardag vil inngå i heile studieforløpet.
Læreplan i Kunst og håndverk (Læreplanverket for kunnskapsløftet 2020): https://www.udir.no/lk20/khv01-02
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført studieprogram:
Studenten
- har kunnskap om skulefaget Kunst og handverk sine kjerneelement knytt til teikning og trearbeid
- har kunnskap om fagteori og fagdidaktikk som grunnlag for refleksjon og undervisning
- har kunnskap om faget sin plassering i den digitale skulekvardagen.
Studenten
- kan velje høvelege verkty, teknikkar og materiale innan teikning og trearbeid
- kan bruke kunst- og formkultur som utgangspunkt for eige og elevar sitt skapande arbeid
- kan reflektere over eigen undervisningspraksis med utgangspunkt i fagteori og fagdidaktikk
- kan bruke og vurdere tenlege digitale verkty i eiga undervisning.
Studenten
- har evne til å sjå faget sitt potensiale til å fremje berekraftig utvikling
- kan bruke fagkunnskapar og ferdigheiter på ein sjølvstendig måte
- har evne til å formidle og presentere faget munnleg, skriftleg og gjennom relevante uttrykksformer.
Studiet er nett- og samlingsbasert med to samlingar pr. semester ved Høgskulen i Volda. Tilbodet består av 2 emne à 15 studiepoeng. Studenten gjennomfører eitt emne pr. semester.
Arbeids- og undervisningsformene i studiet vil veksle mellom teoretisk tilnærming, praktisk utøvande arbeid og didaktisk refleksjon knytt til studentane si eiga praksiserfaring. Aktiv bruk av digitale verkty og læringsressursar blir vektlagt.
Det er obligatorisk frammøte og deltaking i alle organiserte læringsaktivitetar og undervisning, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen, om obligatorisk frammøte og deltaking §4-6
Emne | 2024 Haust | 2025 Vår |
---|---|---|
15 | ||
15 | ||
Sum (30 total) | 15 | 15 |
Det vert forventa at studentane, etter obligatorisk opplæring i utstyr- og verktybruk, kan handtere desse på eiga hand i og utanfor undervisningstid. I tillegg vert det forventa at studenten har eigen bærbar PC og digital grunnkompetanse (epost, word, powerpoint osb).
Studenten må vere praktiserande lærar, og såleis kunne nytte eigen skulepraksis i faget som refleksjonsgrunnlag i studiet.
Studentane må betale ei materialavgift for kvart emne. Denne dekkjer felles innkjøpte material. Summen for kvart emne er å finne i den aktuelle emneplanen.