Semestre
ANI113 Animasjon 3
Emnekode:
ANI113
Varighet:
1 semester
Studiepoeng:
15
Studienivå:
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester:
2015 Haust
Eksamenssemester:
2015 Haust
Undervisningsspråk:
Norsk
Forkunnskapskrav, emneliste
ANI121 Animasjon 1: Grunnprinsippa i animasjon - 2D/teiknefilm
Om emnet
Studenten skal gjennom praktiske øvelser utforske tredimensjonal objektanimasjon (”stop-motion”), med fokus på dokkeanimasjon. Det gis også grunnleggende innføring i hvordan man bygger funksjonelle animasjonsdokker, enkle sett og lyssetting.
Emnet gir innføring i tredimensjonal dataanimasjon, ulike begreper og konsepter innen denne teknikken, samt organisering av arbeidet med relevant programvare.
Læringsutbytte
Standardtekst
Kunnskapar
- Hele produksjonsprosessen av en dukkefilm, både analogt og digitalt
- Digital programvare for 3-dimensjonal data-animasjon
- Lyssetting av dukkefilm
Ferdigheiter
- Skal kunne bygge og animere en animasjonsdokke
- Skal kunne bygge og lyssette enkle kulisser til dukkefilmproduksjon
- Skal kunne animere digitale karakterer i Maya programvare
Generell kompetanse
- Skal kunne tenke kreativt og kunne improvisere
- Skal kunne kommunisere med audiovisuelle tekster
Praktisk organisering og arbeidsmåtar
Gruppeundervisning og workshops. Individuelt arbeid med veiledning.
Vilkår for å framstille seg til eksamen
Studenten skal ha laget en funksjonell animasjonsdokke.
Sensorordning
Standardtekst
Evaluering og kvalitetssikring
Emnet blir evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.
Minimumstal:
5
Maksimumstal:
12
Emnet inngår i følgande studieprogram
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mappeeksamen | Individuell | Dag | Stått eller ikkje stått | 100 |
Godkjent av:
Andres Mänd
En eller flere mindre oppgaver i tredimensjonal dataanimasjon som viser at studenten behersker de funksjoner som skal til for å skape enkle bevegelser av objekter i tre dimensjoner. Faglærer opplyser om hvilke øvelser som skal gjennomføres ved undervisningsstart.
En oppgave produsert med Flash.