Semestre
ANI113 Animasjon 3: 3D-animasjon - stop motion og CGI
Studenten skal gjennom praktiske øvelser utforske tredimensjonal objektanimasjon (”stop-motion”), med fokus på dokkeanimasjon. Det gis også grunnleggende innføring i hvordan man bygger funksjonelle animasjonsdokker, enkle sett og lyssetting.
Emnet gir innføring i tredimensjonal dataanimasjon, ulike begreper og konsepter innen denne teknikken, samt organisering av arbeidet med relevant programvare.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført studium:
- Hele produksjonsprosessen av en dukkefilm, både analogt og digitalt
- Digital programvare for 3-dimensjonal data-animasjon
- Lyssetting av dukkefilm
- Skal kunne bygge og animere en animasjonsdokke
- Skal kunne bygge og lyssette enkle kulisser til dukkefilmproduksjon
- Skal kunne animere digitale karakterer i Maya programvare
- Skal kunne tenke kreativt og kunne improvisere
- Skal kunne kommunisere med audiovisuelle tekster
Gruppeundervisning og workshops. Individuelt arbeid med veiledning.
Studenten skal ha laget en funksjonell animasjonsdokke.
Sensur blir gjennomført i samsvar med Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.
Emnet blir evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.
- Animasjon - bachelor
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mappeeksamen | Individuell | 1 semester | Stått eller ikkje stått | 100 |