Semestre

IPA202 Lokalsamfunnsplanlegging og utvikling

Emnekode: 
IPA202
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (fordjupingsnivå)
Undervisningssemester: 
2020 Haust
Eksamenssemester: 
2020 Haust
Krav til forkunnskapar

IPA111 Samfunnskunnskap, IPA112 Forvaltningskunnskap.

Godkjente arbeidskrav i IPA172. I tillegg skal studenten ha fullført 15 studiepoeng med valfrie emne. 

Om emnet

Emnet Lokalsamfunnsplanlegging og utvikling legg vekt på å gi deg innsikt i korleis lokalsamfunna våre vert endra og kva verktøy som kan nyttast for å påverke og styre utviklinga i ei berekraftig retning. Ein ser på kva rolle institusjonar, næringsliv og organisasjonar har for å skape gode samfunn å leve i. 

I arbeidet med lokalsamfunnsplanlegging møter ein stadig på nye utfordringar. Ein viktig årsak til dette, er endringar i ytre vilkår som ein ikkje kan styre og ha kontroll over. Desse påverkar handlingsrom, og gjer at ein heile tida må vere på jakt etter betre og meir effektive måtar å løyse utfordringane i samfunnet på. Arbeid med samfunnsplanlegging krev innsikt i prosessane som ligg til grunn for utvikinga av samfunnet. Det inneber også at ein må kunne meistre ulike strategiar og framgangsmåtar å drive planlegging på, som kan involvere ulike aktørar på tvers av sektorar og forvaltningsnivå.

Målet med emnet er å stimulere til heilskapstenking og ei djupare forståing av samfunnsplanlegging og fysisk planlegging som verktøy for utvikling av samfunnet. Emnet vektlegg både instrumentelle og kommunikative strategiar for samfunnsutvikling, men skal også gi grunnlag for ei kritisk vurdering av kva strategiar som kan vere aktuelle for ulike utviklingsoppgåver.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten skal

  • ha forståing for dei kulturelle, sosiale, økonomiske og geografiske endringsprosessane i samfunnet
  • vere i stand til å forstå og forklare sentrale modellar og omgrep innan planleggingsteori
  • ha forståing for korleis samspelet mellom ulike faglege disiplinar og mellom offentleg, privat  og frivillig sektor fungerer i samband med planlegging
Ferdigheiter

Studenten skal kunne

  • utarbeide eit plan- og evalueringssystem og gjere greie for kva for teoriar og metodar som eignar seg i dei ulike delane av systemet
  • planlegge og gjennomføre prosessar i lag med andre og ha ei kritisk haldning til dei metodane og strategiane som vert nytta
  • legge fram resultat frå prosjektarbeid for eit publikum
Generell kompetanse

Studenten skal kunne

  • reflektere fagleg rundt sentrale utfordringar i lokalsamfunnsutviklinga
  • gjere bruk av teoriar og verktøy i samfunnsplanlegging, og reflektere kring bruken av desse på ein kritisk måte
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Undervisinga kombinerer førelesingar, gruppearbeid og individuelle arbeidsoppgåver/praktiske øvingar.  Emnet har også eit obligatorisk tverrfagleg arbeid, der studenten gjennomfører eit prosjektarbeid i lag med medstudentar. I særskilde høve kan det gjerast avtale om alternativt opplegg.

Studentar får tilgang til eit elektronisk klasserom (i Canvas), der undervisningsopplegg, førelesingsnotat, oppgåver o.l. vert lagt ut. Studentane skal skrive ei individuell heimeoppgåve, og får tilbod om rettleiing. Heimeoppgåva er eit eksamensarbeid som vert vurdert og karaktersett.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Gjennomføre ei kort, skriftleg prøve frå pensum med godkjent resultat, eller ha minimum 80 % frammøte til den undervisninga som står på planen. Gjennomføring av pensumprøva er lagt til slutten av semesteret.

Godkjent tverrfagleg prosjektarbeid med felles prosjektpresentasjon.

Sensorordning
Minimumstal: 
5
Maksimumstal: 
50
Emneansvarleg: 
Grethe Mattland Olsen
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Planlegging og administrasjon - bachelor
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individuell
1 Semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Det blir gitt ein førebels karakter på heimeoppgåva.
Heimeoppgåve på omlag 3000 ord med tema og problemstilling godkjend av faglærar.
Munnleg justerande eksamen
Individuell
30 minutt
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
100
Godkjent av: 
Randi Bergem 21.02.2020